11
محمودزاده در گفت‌وگو با عصر شهروند خبر داد؛

طرح استخدام معلمین حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی و مدارس در دستور کار مجلس

  • کد خبر : 275495
  • 15 دی 1399 - 7:02
طرح استخدام معلمین حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی و مدارس در دستور کار مجلس
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح استخدام معلمین حق‌التدریسی، نهضت سواد آموزی ، پیش‌دبستانی و مدارس زیر نرم در مجلس داد و گفت:‌ این طرح به زودی در صحن مجلس مطرح و نهایی خواهد شد.

جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه آموزش و پرورش به ۲۲۰ هزار نیرو نیاز دارد، گفت: اگر این نیاز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تأمین نشود، این وزارتخانه سال آینده با بحران کمبود نیرو مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری معلمان حق التدریسی تصریح کرد: نه تنها استخدام معلمان حق‌التدریسی ممنوع است بلکه دانشگاه فرهنگیان هم این ظرفیت را ندارد تا پاسخگوی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تعدادی از معلمان حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی و مدارس زیر نرم و پیش‌دبستانی در مناطق مختلف با کمترین درآمد کار می‌کنند، گفت: این معلمان تجارب خوبی هم دارند و باید به صورت استخدام رسمی پیمانی وارد آموزش و پرورش شوند تا خلاء موجود رفع شود.

محمودزاده گفت: در همین راستا طرح استخدام معلمین حق‌التدریسی، نهضت سواد آموزی، پیش‌دبستانی و مدارس زیر نرم تهیه شده در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وی افزود: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس و تبدیل آن به قانون هم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی تأمین خواهد شد و هم معلمان حق‌التدریسی از بلاتکلیفی رها خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت:‌ بعد از استخدام معلمان حق‌التدریسی و پایان یافتن مشکلات آنان، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق نیروهای خود را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کند.

محمودزاده در خصوص آخرین روند پیگیری این طرح در مجلس افزود: طرح مذکور برای کار کارشناسی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده و اداره قوانین مجلس نیز نظرات خود را در خصوص این طرح اعلام کرد و در حال حاضر این طرح در نوبت مطرح شدن در صحن مجلس قرار دارد که امیدواریم در روزهای آینده در صحن مجلس مطرح شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. خاک تو سرت با این طرح یه بار بگو آموزش و پرورش رو می خوام بیسواد خونه کنم دیگه

  2. شما اگه خودت سواد داشتی ادبیات صحبت کردن خودت روبایک نماینده محترم درست میکردی….

  3. باطرح محمود زاده موافقم خوهشآ رای بدهید

  4. با طرح آقای محمود زاده بسیاربسیارموافقیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .