10

عدالت شهری حلقه مفقوده توسعه شهر

  • کد خبر : 281110
  • 13 اردیبهشت 1400 - 14:02
عدالت شهری حلقه مفقوده توسعه شهر
عدالت در توزیع بودجه از جمله مهم ترین مسائلی بوده است که در دوران حضورم در شورای شهر به عنوان اولویت پیگیری کرده ام.

در بودجه سال ۱۳۹۶ که مصوب شورای چهارم بود ما شاهد آن بودیم که فاصله سرانه بودجه یک نفر شهروند تهرانی در منطقه با بیشترین بودجه چیزی حدود ۲ برابر سرانه بودجه یک نفر شهروند تهرانی در منطقه با کمترین بودجه است. ما این روند نا متعادل را به هم زدیم و این میزان را با استفاده از تخصیص بودجه پروژه های توسعه محلی به زیر یک رسانده ایم و این روند را تا معکوس کردن مساله یعنی اختصاص سرانه بیشتر بودجه به ازای هر شهروند ساکن در مناطق کمتر برخوردار نسبت به شهروندان ساکن در مناطق توسعه یافته هر ساله در چهار سال اخیر ادامه یافته است .در سال ۹۶. بر اساس رتبه بندی توسعه ای منطقه ۱۷ حائز رتبه ۲۲ در توسعه یافتگی و منطقه ۱۵ رتبه ۲۱ توسعه یافتگی را بین مناطق ۲۲گانه شهرداری دارا بوده اند . در سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات توسعه محلی و برای کمک به روند توسعه محلات این مناطق ما شاهد تعریف ۵۷ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان مازاد بر بودجه مصوب منطقه ۱۷ در این منطقه بوده ایم. همچنین در منطقه ۱۵ نیز تعداد ۱۱۲ پروژه توسعه محلی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان توسط شورایاران عزیز تعریف و اجرایی شده است.

همچنین در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات توسعه محلی و برای کاهش شکاف سطح دسترسی به زیرساخت های شهری در منطقه۱۵  ما شاهد پیشنهاد ۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان و در منطقه۱۷ نیز شاهد تعریف ۶۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان از سوی شورایاران برای اجراء هستیم. با تغییر نگاه شورای اسلامی شهر تهران و توجه به موضوع مسائل و مشکلات محلات شهر تهران و آغاز حرکت اجرای پروژه های توسعه محلی بر اساس نظر شورایاران عزیز ما طی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد تعریف ۲۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹۸ میلیارد تومان درسطح توسعه نیافته ترین مناطق شهر تهران هستیم تا شکاف برخورداری و دسترسی به امکانات اندکی کاهش یابد.

البته برای برقراری توازن و عدالت در زیرساخت های شهری ما در گام نخست هستیم و بجز این مساله از محل جرائم ناشی از قطع درختان و اختصاص منابع آن به تملک باغات و ساخت بوستان در محلات فاقد بوستان یا اختصاص عوارض کسری پارکینگ به ساخت پارکینگ های محله ای یا اختصاص صد درصد عوارض صدور پروانه تا شعاع ۳۰۰ متری ایستگاههای مترو به توسعه حمل و نقل عمومی اقداماتی در مسیر عادلانه تر کردن توزیع امکانات برداشته ایم. اما واقعیت آن است که به علت عدم توجه جدی به عدالت در توزیع زیرساختها در سالهای متمادی امروز همشهریان ما عادلانه به امکانات شهری دسترسی ندارند که بابت این عدم دسترسی عادلانه که یکی از حقوق شهروندی هر یک از ما فارغ از قومیت،مذهب و جنسیت است من به عنوان نماینده مردم عذر خواهی می کنم و تلاش می کنم در مسیر عادلانه تر کردن دسترسی به امکانات و زیر ساخت های شهری حرکت کنیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281110

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .