7

منطقه ۱۴ از لحاظ شهرسازی دارای عقب ماندگی است

  • کد خبر : 298642
  • 09 مهر 1402 - 19:03
منطقه ۱۴ از لحاظ شهرسازی دارای عقب ماندگی است
برخی اعضای شورای شهر تهران، در واکنش به گزارش محله گردی منطقه 14 که از سوی ناصر امانی در صحن شورا قرائت شد در واکنش هایی، بر ضرورت بهسازی و رسیدگی به وضعیت شهرسازی، تعیین تکلیف برخی املاک و توسعه فضاهای سبز در این منطقه را مورد تأکید قرار دادند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر، به برخی دوگانه سازی های مدیران شهرداری تهران که در واکنش به تذکرات اعضای شورا صورت می گیرد انتقاد کرد و نسبت به آن تذکر جدی داد.
وی با بیان اینکه این منطقه دارای بافت های تاریخی است اما به لحاظ شهرسازی دارای عقب ماندگی های بیشماری است با تأکید بر اینکه نباید به محله جوادیه با تجمع معتادان متجاهر همراه باشد؛ اظهار کرد: بخشی از این موارد عنوان شده در گزارش و تصاویری که از محله های جوادیه، سرآسیاب، دولاب و… احصاء شده است با وجود مشکلات موجود، این محله مردم متدین و فهیمی دارد.
وی با اشاره به ۸ مورد چالش های موجود این منطقه افزود: وقتی چنین منطقه ای با چنین فضایی تنها به احداث یک دوربرگردان حدفاصل خیابان ابوذر منتهی شود و آن را به عنوان یک کلان پروژه عمرانی در نظر می گیرند؛ مشخص است عملکردها به نحوی خواهد شد که از تملک باغ رئیسی عاجر خواهند بود بنابر این با توجه به کمبود سرانه فضای سبز نیاز است در زمان بودجه ریزی اقدامات لازم برای تامین اعتبار و تملک باغات محقق شود.

شهردار منطقه ۱۴: فرسودگی بسیار زیادی در برخی محلات وجود دارد

امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: ما پس از تذکراتی که به دنبال بازدیدها انجام می شود، موارد را پیگیری می کنیم و همین پیگیری برای رفع مشکلات، وضعیت محلات را بهبود می دهد.
وی ادامه داد: فرسودگی بسیار زیادی در برخی محلات وجود دارد و نیاز است که به طور جدی به آن پرداخته شود. مردم این منطقه دو هزار و ۵۰۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده اند و بسیاری از خانواده های شهدا در این محلات ساکن هستند و انتظار می رود که بیش از این به محلات منطقه توجه صورت بگیرد.
یزدی با بیان اینکه محله جوادیه آسیب دیده، فرسوده و پر از مشکل است، یادآور شد: باغ موجود در محله اجاره ۹۹ ساله اوقاف است و اجاره هایی به این شکل به نوعی شبیه به مالکیت است و امکان توافق وجود نداشت.
شهردار منطقه ۱۴ همچنین تصریح کرد: بیمارستانی در دولاب در حال ساخت است که زمینی مقابل آن قرار دارد که آن هم اجاره ۹۹ ساله سازمان اوقاف است. پیگیری هایی داشتیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد از این زمین را از مستأجر دریافت کنیم تا پارکینگ بیمارستان تأمین شود.
وی با اشاره به دیوارکشی در یک فضای بی دفاع شهری در این محله، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات منطقه وجود نهرهای فراوان است و با توجه به شیب بسیار کم، شدت آب ماندگی در منطقه زیاد است که باعث تعفن می شود؛ لذا بر اساس مطالعات آب های سطحی، برنامه ریزی شده برخی نهرها جمع آوری شوند که ۹ هزار و ۵۰۰ نهر در همین راستا جمع شده است.
یزدی با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در معابر اصلی منطقه ۱۴ توزیع شده است، گفت: هزار و ۵۰۰ تن آسفالت ریزی در محله جوادیه صورت گرفته و در کنار آن نهرهای محله نیز جمع آوری شده اند که تداوم آن نیاز به اعتبار دارد.
وی با اشاره به اقدام منطقه به نصب زباله گیر در محلات برای جمع آوری زباله های نهرها، اظهار کرد: امیدواریم برای انجام اقدامات بیشتر در منطقه در بودجه سال آینده تجدید نظر صورت بگیرد تا بتوانیم مشکلات بیشتری را در منطقه برطرف کنیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .