36
نرجس سلیمانی کیست ؟

درباره نرجس سلیمانی؛ نفر سوم شورای شهر تهران در دوره ششم

  • کد خبر : 282349
  • 04 تیر 1400 - 8:47
درباره نرجس سلیمانی؛ نفر سوم شورای شهر تهران در دوره ششم
در این گزارش از عصرشهروند مروری داریم بر بیوگرافی و سوابق نرجس سلیمانی ...

نرجس سلیمانی ، دختر شهید سردار سلیمانی ، سومین منتخب تهران از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران است که بیست و هشتم خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی برگزار شد. نرجس سلیمانی، یکی از بیست و یک نفری است که به پارلمان پایتخت در دوره ششم راه یافته است.

نرجس سلیمانی ، در این دوره از انتخابات توانست پس از مهندس مهدی چمران (رئیس اسبق ۳ دوره شورای شهر) و پرویز سروری (عضو سابق شورای شهر و از نمایندگان ادوار مجلس از تهران)، با کسب ۳۵۶ هزار و ۷۰۹ رای، به عنوان نفر سوم، وارد شورای شهر شود و تا سال ۱۴۰۴ شمسی، نماینده مردم پایتخت در ساختمان بهشت باشد.

در این گزارش ، نگاهی داریم به بیوگرافی نرجس سلیمانی . اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره حضور نرجس سلیمانی در شورای اسلامی شهر تهران دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

نرجس سلیمانی بیوگرافی و سوابق

حتما بخوانید :

بیوگرافی پرویز سروری

بیوگرافی مهدی چمران

دیدگاه های نرجس سلیمانی

نرجس سلیمانی از زمان شهادت سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی، هم چون خواهرش زینب، در کانون توجه رسانه های داخلی و بین المللی قرار گرفت. سخنرانی خواهرش زینب سلیمانی در زمان تشییع پیکر پدرش در دانشگاه تهران، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. خواهر نرجس، با رضا صفی الدین از مقامات ارشد حزب الله لبنان ازدواج کرد و به عربی و انگلیسی مسلط است.

نرجس سلیمانی پس از ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، مورد انتقاد برخی رسانه ها قرار گرفت و بعضی تاکید داشتند که حضور وی اشتباه است و باید از ادامه رقابت ها انصراف دهد.

اما حضور وی در لیست شورای ائتلاف و سوابق دیدگاه هایش سبب شد تا وی سومین پیروز انتخابات شورای شهر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر باشد.

سردار شهید قاسم سلیمانی، شش فرزند داشت که یکی از آن ها به رحمت ایزدی رفت. پنج فرزند سردار سلیمانی در قید حیات هستند که بزرگ ترین آن ها ، نرجس سلیمانی است. فاطمه سلیمانی، خواهر نرجس و سهراب سلیمانی، برادر شهید سلیمانی، منتقد حضور نرجس در انتخابات بودند.

اینستانوشته طوفانی خواهر نرجس سلیمانی درباره خاطره  ای از پدر شهیدش مبنی بر عدم استفاده از شهرت پدر، سبب شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ( عباس صالحی ) نیز در واکنش به آن بگوید که چقدر از این پست دلشاد شدم .

حضور نام نرجس سلیمانی در فهرست شورای ائتلاف انقلابی  اصول گرایان، سیاسی ترین خرداد را برای خانواده شهید سلیمانی در سال های اخیر رقم زد.

البته دکتر حداد عادل هم در واکنش به کاندیداتوری نرجس سلیمانی گفته بود که ایشان مستقلا برای انتخاب شورای شهر ثبت نام کرده و از تصمیم وی بی اطلاع بودیم.

درباره تحصیلات و سوابق علمی و فرهنگی نرجس سلیمانی، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و به محض دریافت اطلاعات مستند، در همین گفتار، اطلاع رسانی خواهد شد.

همسر نرجس سلیمانی کیست ؟

سید ابوذر خضرائی افضلی همسر نرجس سلیمانی است که به نقل از خبرگزاری موج همسرش یکی از دلایل مقاومت وی در برابر مخالفت خانواده اش برای حضور در شورای شهر بود .

«گفته می شود که سید ابوذر خضرایی افضلی ، همسر نرجس سلیمانی می تواند یکی از دلایل مقاومت وی در برابر خواست خانواده اش باشد.» منبع

سید ابوذر خضرایی افضلی در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف صاحب امتیازی روزنامه تهران امروز را بر عهده داشت . روزنامه تهران امروز از سال ۱۳۹۵ با تغییر نام به « صبح نو » با مدیر مسئولی حسین قربان زاده ( مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس ) منتشر می شد . وی همچنین از سال ۱۳۹۱ عضو هیئت مدیره و مدیرعامل خیریه زهرا مشیر الاستخاره (همسر محمدباقر قالیباف) با نام « متوسلین به امام رضا (ع) » نیز بوده است .

سید ابوذر خضرائی افضلی

اینستاگرام و توییتر نرجس سلیمانی

قابل ذکر است که نرجس سلیمانی، سایت اینترنتی اختصاصی و صفحه اینستاگرام و توییتر رسمی ندارند. برای ارتباط با نرجس سلیمانی به عنوان یکی از منتخبان شورای شهر تهران، بایستی از شهریور ۱۴۰۰ شمسی به سایت شورای اسلامی شهر تهران در نشانی: shora.tehran.ir مراجعه کنید.

امیدواریم ارتباط اینستاگرامی و توییتری منتخبان شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم به منظور اطلاع رسانی لوایح و طرح ها و هم چنین تعامل اثربخش با شهروندان تهرانی ، بیش از دوره های پیشین شورای شهر تهران باشد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. چقد تحصیلات دارن ایشون ؟

  2. چرا پدرشون زنده بودن،ازینکارا نمیکردن؟!حالا خوبه اون یکیشون دیگه دست به بلندگو نیست جدیدا.عاشق سردارم ها نگید مخالفشم.

  3. سردار زنده بودن اجازه نمیدادن که فرزندانشون وارد این مسائل بشن
    واسه همین نرحس سلیمانی وقتی پدرشون زنده بود ورود پیدا نکرد
    اون خواهرشون اگه دست به بلندگو بود داشت صدای مظلومیت پدرش و مردم ایران رو جهانی میکرد
    دست به بلندگو بودنش از برکات بود

  4. چو یزدان و یزدان پرستان و ماه زمین همه خون بگریستند از بر ان پهلوان یل پاک دین

  5. چه خوب بود ایشان، تجربه کاری،میزان تحصیلات،نوع تخصصی که دارندو ….سایر مواردی که مردم دوست دارند بدانند ایشان عنوان میکرد.برای کلان شهری چون تهران مردم حق دارند بدانند.

  6. کاشکی مسیولیت نمیگرفتن، و همینجوری سلیمانی وار زندگی کنن، و دوری کنند از زندگی لاکچری و مقام.
    چون که مردم همینجوری فحش میدن به مسولیین، و خیلی بده دختر شهیدم به این جمع اضافه بشن….

  7. تو کشور ما فرزندان مقامات که هیچ کل فکوفامیل انها وزیر رئیس ووووو اصلا کاری به سواد وتخصص ندارن بی سوادی و نداشتن تخصص در شغلشان همان و به فقر وفلاکت افتادن بیشتر مرد همان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .