16

جزییاتی از تخلفات متهمان اختلاس از بانک سرمایه : از کاظمی تا مدلل‌ها

  • کد خبر : 23130
  • 13 بهمن 1397 - 19:15
جزییاتی از تخلفات متهمان اختلاس از بانک سرمایه : از کاظمی تا مدلل‌ها

بانک سرمایه ، یکی از بانک های خصوصی کشور است که در چند سال اخیر، با نماد سمایه (هر سهم ۸۰۰ ریال در ۱/۱۱/۹۷)، وارد بازار  پایه «ب» فرابورس ایران شده است. این بانک، هم چون بانک آینده، از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیست و میزان بدهی ها، از دارایی های آن طبق صورت های […]

بانک سرمایه ، یکی از بانک های خصوصی کشور است که در چند سال اخیر، با نماد سمایه (هر سهم ۸۰۰ ریال در ۱/۱۱/۹۷)، وارد بازار  پایه «ب» فرابورس ایران شده است. این بانک، هم چون بانک آینده، از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیست و میزان بدهی ها، از دارایی های آن طبق صورت های مالی ۹ ماهه ۹۷، پیشی گرفته است. برخی از مدیران سابق بانک سرمایه ، طبق کیفر خواست نماینده دادستان، متهم به اختلال در نظام بانکی و اختلاس هستند. در هر جلسه دادگاه، اطلاعات جالبی درباره این پرونده با ۵۵ ابربدهکار بانکی منتشر می شود که مرور آن را مشاهده کنید.

به دلیل این که اسامی چهره های مطرحی در این کیفر خواست مطرح شده و نام وزیر سابق و اسپانسر سابق یکی از  باشگاه ها و غیره وجود دارد، لذا، متن کامل کیفر خواست که به شرح  بخشی از تخلفات صورت گرفته می پردازد، در این گفتار ارائه شده است.

حتما بخوانید : زندانی شدن « کاظمی »٬ « بخشایش » و « توسلی » : ۳ متهم بانک سرمایه

بانک سرمایه، یکی از بانک های خصوصی کشور

تراژدی بانک سرمایه با ابربدهکاران بانکی و ۳۲ متخلف دانه درشت

پس از اعدام وحید مظلومین (سلطان سکه و ارز) و همدستش و اعدام وحید باقری درمنی (سلطان املاک و قیر ایران) در پاییز نود و هفت، پرونده بانک سرمایه را باید مهم  ترین پرونده بررسی اختلال در نظام پولی و بانکی کشور دانست که کار بررسی آن از هفته آخر دی ماه ۹۷ اغاز شد و به نظر  می رسد تا سال آینده ادامه داشته باشد. بانک سرمایه ، اکنون با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی با مجوز بانک مرکزی فعالیت دارد و چندی پیش، سیزدهمین سال فعالیت خود را جشن گرفت.

از زمانی در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت که دکتر محمود صادقی،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در پستی توییتری، اسامی ۵۵ بدهکار بزرگ بانک سرمایه را که میلیارد ها تومان تسهیلات از این مجموعه اخذکرده اند را منتشر کرد. انتشار این پست، بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی داشت.

در این فهرست، نام حسین هدایتی و جواد مدلل به چشم می خورد که از چهره های مطرح ورزشی و اقتصادی به شمار می روند. یکی از متهمان اختلاس از  بانک سرمایه ، پرویز کاظمی، وزیر کار و تامین اجتماعی دولت محمود احمدی نژاد است که در مقام هیات مدیره این مجموعه فعالیت داشت. موضوعی که به تیتر اول بسیاری از روزنامه های تهران در زمستان نود و هفت تبدیل شد.

حتما بخوانید : محمود رضا خاوری ؛ از اختلاس بانک ملی تا برج سازی در تورنتو

تراژدی بانک سرمایه با ابربدهکاران بانکی

برای آشنایی با اتهامات سه متهم اصلی بانک سرمایه ، نگاهی  داریم به کیفر  خواست نماینده دادستان تهران که در جلسه  اول رسیدگی به اتهامات متهمان اختلاس از بانک سرمایه با حضور قاضی مسعودی مقام،  قرائت شد. محورها به شرح  زیر است:

  • بانک سرمایه نسبت به چهارده هزار میلیارد تومان از اموال صندوق فرهنگیان خیانت کرده است.
  • چهل و هفت درصد کل سهام بانک سرمایه در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است.
  • سی و هشت درصد کل سهام بانک سرمایه در اختیار گروه ریخته گران است.
  • نفوذ ۲ سهامدار عمده، سبب شده تا آن ها تسهیلات کلان از بانک  دریافت کنند و به سرمایه سهامداران لطمه بزنند.
  • برخی از مدیران، منتسبین این دو سهامداره عمده هستند که از طرف  بانک  مرکزی، رد صلاحیت شده بودند.
  • ۳۲ تن از مدیران این مجموعه، متهم به اخلال در نظام بانکی و اختلاس هستند.
  • اکثر این سی و دو نفر که متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه هستند، از مدیران در شرف بازنشستگی بوده  و تجربه دو دهه فعالیت در نظام  بانکداری کشور را دارند.
  • مدیران بانک در ازای خوش خدمتی به برخی افراد، تسهیلات کلان بی ضابطه پرداخت کرده اند.
  • آقای حسین هدایتی، اسپانسر سابق پرسپولیس و صاحب امتیاز گروه استیل آذین، ۱۳۰  میلیارد ریال وام بدون تودیع وثیقه  گرفته که ۲۵میلیارد ریال آن را به یاسر ضیایی پرداخت می کند که قائم  مقام اسبق بود.
  • آقای علی یخشایش، پرویز کاظمی و محمد رضا توسلی، در اغلب تسهیلات اعطایی، خلاف مقررات نظام پولی و بانکی کشور اقدام کرده اند و بر زیر دستان خود فشار آورده اند تا به متقاضیان مد نظرشان، تسهیلات اعطا کنند.  این ۳ نفر، بین ۵ تا ۱۰ سال با سلب صلاحیت حرفه  ای از سوی بانک مرکزی مواجه شدند.
  • آقای پرویز کاظمی، وزیر سابق دولت و هیات مدیره سابق بانک سرمایه ، ۶۰۰ میلیارد ریال وام به حسین هدایتی داده است و به خاطر  این خوش خدمتی، به عضویت در هیات مدیره شرکت استیل آذین منصوب می شود.
  • در اکثر پرداخت ها به گروه شرکت های حسین هدایتی، کارشناس اعتباری شعبه، درباره ریسک بالای پرداخت و عدم اهلیت و اعتبار متقاضی را به هیات مدیره اعلام کرده است که با بی توجهی همراه شد.
  • در اکثر پرداخت ها به شرکت های هدایتی، اخذ وثایق معتبر، نقض شده است که حکایت از سوء نیت مدیران دارد.
  • در اکثر تسهیلات اعطایی کلان، وثیقه های قابل اعتماد اخذ نشده و شرکت های متقاضی تسهیلات کلان، طبق قانون و رویه ابلاغی بانک مرکزی، اعتبار سنجی نشده اند.
  • متهمان اختلاس در بانک سرمایه به عنوان تسهیلات دهنده گان، با برخی تسهیلات گیرندگان، تبانی کرده و این نقض ضوابط قانونی تحت عنوان مجرمانه خیانت طبق قانون و ماده شش صد و هفتاد و چهار قانون تعزیرات مصوب سال هفتاد و پنج است.
  • شعبه اسکان بانک سرمایه ، بیش از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب ضمانت نامه بدون گزارش اعتبارسنجی و هویت سنجی مشتری، اعطا کرده است.
  • هیات انتظامی بانک مرکزی، به  دلیل عدم رعایت سقف واحد پرداخت، عدم  رعایت سقف مانده تسهیلات، اعطای تسهیلات بدون تودیع  وثیقه، ۳ تن از مدیران را سلب صلاحیت حرفه ای کرده است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره ورشکستگی بانک آینده

تراژدی کارتن خواب هایی که ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات گرفته اند

در دومین جلسه بررسی به  اتهامات اخلال گران نظام پولی و بانکی در پرونده بانک سرمایه ، نماینده دادستان اعلام کرد که شماری کارتن خواب و معتاد، به بانک معرفی شده و برای آن ها، ضمانت نامه به ارزش شش هزار میلیارد ریال صادر شده است. به  اسم این افراد، ضمانت نامه اخذ شده  و کالا های داخلی به فروش رفته و تبدیل به قیر  شده و به خارج صادر شده است.

طبق اعلام نماینده دادستان، بسیاری از شرکت هایی که به اسم کارتن خواب  ها بوده است، ۱ هفته قبل از دریافت تسهیلات، ثبت رسمی شده بودند.

 اتهامات اخلال گران نظام پولی و بانکی در پرونده بانک سرمایه

شهریور ماه نود و شش بود که رییس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای  اسلامی از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرده بود که شرکت های صوری به نام برخی افراد کارتون خواب ایجاد شده و نسبت به پرداخت وام به آن ها اقدام کرده اند.

ماجرای دریافت وام کارتن خواب ها از بانک سرمایه

دوم شهریور ماه نود و شش نیز، رییس  کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از  پرداخت یازده هزار میلیارد تومان وام در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، یک  فقره از پرداختی ها، مربوط به وام چند صد میلیونی به یک کارتن خواب بوده است!

پرویز کاظمی : وزیر سابق و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه

پرویز کاظمی، از سال نود و یک تا نود و چهار، عضو هیات مدیره بانک سرمایه بود. او چهل و شش فقره تسهیلات خارج از عرف به  شرکت  ها پرداخت کرده است که حدود ۲  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می شود. چهل و یک فقره از چهل و شش فقره  تسهیلات  اعطایی  این فرد، در وضعیت مجهول الوصول قرار دارد.

وزیر سابق و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه

در جلسه دوم رسیدگی به اتهامات پرویز کاظمی، قاضی از آقای کاظمی سوال می کند که فردی به نام رحمت الله اسدی را می شناسد و او می گوید که با وی، فقط سلام و علیکی دارد! اما قاضی به ایشان می گوید که پولی  حدود ۳۰  میلیون یورو از بانک سرمایه  شعبه کیش خارج شده و به حساب همسر آقای پرویز کاظمی واریز شده است. دستور پرداخت نیز  بر اساس یک نامه غیر واقعی و جعلی است. رقم واریزی به حساب  همسر آقای پرویز  کاظمی، ۳۰ میلیاد ریال بوده است.

سیامک مدیرخراسانی، وکیل تسخیری پرونده آقای کاظمی در جریان رسیدگی به اتهامات ایشان گفته بود که اتهامات علیه وی، قوی و پاسخ های ایشان، کافی نیست.

 حدود ۳۰ میلیون یورو از بانک سرمایه شعبه کیش خارج شده

(تصویر بالا نشان می دهد که بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۹۴۱۸ مورخ ۹ آبان ماه ۹۰، پرویز کاظمی به شماره ملی ۰۰۴۶۳۰۶۲۴۲ به ریاست هیات مدیره شرکت استیل آذین ایرانیان (سهامی عام) منصوب می شود)

پرویز کاظمی، متولد ۱۳۳۷ در تهران، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه تهران دارد و در سال ۸۴ تا ۸۵، وزیر  کار و رفاه اجتماعی دولت محمود احمدی نژاد بود. او به دلیل گرایش های سیاسی، از وزارت استعفا دارد. ایشان سابقه مدیرعاملی  شرکت های تخت پوشش وزارت صنایع را در کارنامه داشته و مدتی، مدیرعامل سایپا و ایران خودرو بود.

وی یکی از اعضای هیات امنا صندوق ذخیره فرهنگیان بود که پس از انتخاب به عنوان هیات مدیره بانک سرمایه ، طبق اعلام دادستان تهران در کیفر خواست، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تخلف در این بانک دارد. آقای  کاظمی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، ثبت نام کرد اما صلاحیت وی توسط شورای محترم نگهبان، احراز نشد.

محمد رضا توسلی : متهم بانک سرمایه

محمد رضا توسلی، فرزند غلام رضا، از سال نود و یک تا نود و چهار، عضو هیات مدیره بانک سرمایه بوده و چهل فقره تسهیلات  خارج از عرف و ضوابط را به شرکت های متقاضی  پرداخت کرده است که حدود ۲ هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان برآورد شده  است که همه در وضعیت مشکوک الوصول قرار دارد. بانک سرمایه در نامه ای به دادستانی، مشارکت محمد رضا توسلی در اعطای چهل فقره  تسهیلات  را غیر قانونی اعلام کرده است.

محمد رضا توسلی: متهم بانک سرمایه

طبق اعلام کیفر خواست قرائت شده توسط نماینده دادستان، محمد رضا توسلی با شرکت های جهان بانی در ارتباط بوده و با توسل به ابزارهای غیر مجاز و شرکت های خانوادگی، وصولی کلانی را تسهیل کرده است و اعتبار سنجی  درستی از متقاضیان به عمل نیامده است. او ۱۲ هزار میلیارد ریال به شرکت های سامان مدلل پرداخت کرده  تا سرمایه این بانک، معوق شود. محمد رضا توسلی در جریان دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳۲ مدیر متخلف در بانک سرمایه ، حضور نداشت.

 اتهامات ۳۲ مدیر متخلف در بانک سرمایه

(کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، دهم تیر ماه ۹۷ در جلسه سوال از وزیر کشاورزی، اعلام کرده بود که ۶۰ درصد کل واردات داو و طیور در اختیار فردی به نام مدلل است. نمایندگان مجلس پس از توضیحات حجتی، وزیر کشاورزی، از پاسخ های ایشاان قانع نشدند)

بررسی لیست ارز بگیران بانک مرکزی

(بررسی لیست ارز بگیران بانک مرکزی در دهم تیر ماه ۹۷ نشان داد که مدلل، صاحب شرکت معروف فعال در حوزه واردات کالاهای اساسی، بیش ترین ارز دولتی را در میان هزار و پانصد شرکت به خود اختصاص داده است. این شرکت، شرکت مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه است)

شرکت کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه

(شرکت کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه، با شماره ثبت ۴۹۰۱ دارای ۲ عضو هیات مدیره به نام آرمان مدلل و عبدالعلی مدلل است)

یکی از شرکت های سامان مدلل، شرکت بازرگانی سپید استوار آسیا به شماره ثبت ۳۲۷۶۰۳ است که روزنامه رسمی مورخ ۱۰ اردیبهشت ۹۰ این شرکت را که مربوط به تغییر آدرس است، مشاهده می کنید. شرکت او در زمینه روغن و واردات مواد روغنی فعالیت دارد و همواره خانواده مدلل، به عنوان یکی از بزرگان اقتصادی کشور دز حوه صنایع روغنی و نهادهای کشاورزی به شمار می رود.

داستان بانک سرمایه

علی بخشایش : متهم اخلال در بانک سرمایه

علی بخشایش: متهم اخلال در بانک سرمایه

علی بخشایش، فرزند روح الله، سیزدهم اردیبهشت ماه نود و یک با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مدیرعاملی بانک سرمایه منصوب شود. او از متهمان اخلال در نظام پولی و بانکی کشور و اختلاس در بانک سرمایه است. از سال ۹۱ تا ۹۴ به عنوان مدیرعامل فعالیت داشته و در چهل و شش فقره، خیانت در امانت کرده است که با توجه به  سابقه  طولانی  او در صنعت بانکداری کشور، پرداخت غیر قانونی  تسهیلات، عالمانه و عامدانه بوده است. شرکت هایی که علی بخشایش با آن ها در  ارائه  تسهیلات کلان در ارتباط بود به شرح  زیر است:

  • گروه شرکت های حسین هدایتی
  • گروه شرکت های شاملویی
  • گروه شرکت های جهانبانی
  • گروه شرکت های ذوب و نورد آرتین (۷۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت پاسارگاد خاورمیانه (۷۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت سروش تجارت سمیرع (۷۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت عمران تجارت امیر (۸۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت کشتی طلایی سیدین (۷۰۰ میلیارد ریال)

علی بخشایش طبق کیفر خواست نماینده دادستان در جلسه اول رسیدگی به پرونده متهمان این بانک، ضمانت نامه های بانکی بدون تضمین کافی را در اختیار مجموعه های زیر قرار داده  است:

  • شرکت پایدار کالای پاسارگاد (۹۸۰ میلیارد ریال)
  • گروه فولاد سازان امیر آباد (۳۹۰ میلیارد ریال)
  • گروه فولاد سازان دماوند (۱۷۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت های مرتبط با احمد حاجی محمد جواد (۱۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت چوب زاگرس (۱۰۰ میلیارد ریال)
  • شرکت الماس شکفته پایتخت (۱۴۰ میلیارد ریال)
  • شرکت توسعه فولاد ایران (۱۶۰ میلیارد ریال)
  • شرکت فولاد سازان تخت جمشید (۳۰ میلیارد ریال)
  • شرکت کارتن خواب (۳۹۰ میلیارد ریال)
  • شرکت لوله سازی دقیق زاگرس (۳۹۰ میلیارد ریال)
  • شرکت آفتاب پردیس روناک (۱۶۰ میلیارد ریال)

علی بخشایش، ۰۰۰/۰۰۰/ ۰۸۸/ ۳۵۴/ ۲۹ ریال (معادل دو هزار و نهصد میلیارد تومان) اخلال در نظام بانکی ایران متهم  شده است. علی بخشایش، عضو هیات مدیره کارخانه سامان مدلل است و برادر  خانم آقای قندالی نیز مدیرعامل کارخانه می شود.  علی بخشایش، ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این کارخانه داده است. دختر علی بخشایش، در دوبی، صرافی دارد.

علی بخشایش طبق اعلام سازمان بازرسی کل کشور در جلسه  اول رسیدگی به اتهامات، برای چهل و نه ماه خدمت در بانک، ۹۶۰ میلیون تومان دریافت کرده است  و هفت صد و هفتاد میلیون تومان هم از مجمع، پاداش گرفته است.

هادی رضوی کیست؟

هادی رضوی یکی دیگر از متهمان پرونده اختلال در بانک سرمایه است. شرکت های منتسب به هادی رضوی، ۸۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی بدون تودیع وثیقه دریافت کرده اند.

طبق اعلام نماینده بانک سرمایه در نخستین جلسه بررسی اتهامات متهمان اختلاس در بانک سرمایه ، آقای هادی رضوی، ملکی که بیست و هشت میلیارد تومان قیمت داشت را یک صد و بیست و پنج  میلیارد تومان اعلام کرد. او و آقای مدلل و آقای امامی هم، چنین کاری کرده اند و املاک خود را ۳ برابر بیش از ارزش خود معرفی کردند.

هادی رضوی، یک صد و بیست و سه میلیارد تومان بدهی بانکی داشته که ملکی با ارزش ۱۲۳  میلیارد را با بانک تهاتر می کند که در این زمینه، ابهاماتی در عرصه تهاتر وجود دارد (مثل تهاتر مشکوک سامان مدلل).

هادی رضوی، تسهیلاتی با سود بیست و هفت درصد از بانک سرمایه دریافت کرده است.

حتما بخوانید: از داستان آقا داماد و وزیر سابق تا زیان انباشته بانک سرمایه

هادی رضوی یکی دیگر از متهمان پرونده اختلال در بانک سرمایه

سید محمد هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی حسن روحانی است. او از سرمایه گذاران سریال شبکه خانگی شهرزاد بود. او، مدیرعاملی یک گروه اقتصادی به نام فاطمی را عهده دار بوده و شرکت های زیر مجموعه بسیاری مثل: صنایع آینده سازان فاطمی نوین، سیستم های رسانه ای فاطمی، ماشین های اداری فاطمی و گروه کارخانجات فاطمی را مدیریت می کند. ایشان، بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سریال شهرزاد هزینه کرد.

متهمان اختلاس در بانک سرمایه

محمد امامی کیست؟

شرکت های منتسب به محمد امامی ۴۱۰ میلیارد ریال، ضمانت نامه بدون تودیع وثیقه دریافت مکرده اند. نماینده سازمان بازرسی کل کشور در جلسه اول بررسی اتهامات محمد امامی و دیگر متهمان اختلاس در بانک سرمایه گفته بود که مدیران شرکت های منتسب به امامی، اعتراف کرده اند که صورت های مالی ارائه شده به بانک، جعلی  و صوری است.

نماینده دادستان گفته بودکه مدیر دفتر آقای بخشایش (ٖآقای حسامی)، اعلام کرده است که او، زمان هایی که از سفر به دوبی باز می گشت، دستورات پرداخت تسهیلات را به پایین ابلاغ می کرد. در حالی  که روند اخذ تسهیلات، از پایین به بالا است. نماینده دادستان بر اساس اظهارات مدیر دفتر آقای بخشایش گفته  بود که روند دریافت تسهیلات، به  جای بانک، در ویلای مدیران باتک یا منازل آن ها با پستوها انجام می شد. مثل شعبه  اسکان.

محمد امامی، ۲ ملک را به بانک سرمایه معرفی می کند که یکی ۲۰۵  میلیارد ریال و دیگری ۹۶ میلیارد ریال بوده است که پس از کار کارشناسی ، مشخص  شده که اولی ۴۰ میلیارد ریال و دومی نیز ۲۰ میلیارد ریال ارزش بازاری دارد.

حسین هدایتی : ابر بدهکار بانکی

حسین هدایتی: ابر بدهکار بانکی

حسین هدایتی با اتکا به رشوه، اقدام به دریافت تسهیلات کلان از بانک سرمایه کرده و از باز پرداخت آن ها استنکاف می کند. هیات مدیره وقت بانک، در پرداخت تسهیلات و اعطای منابع مالی، نظارت کافی نداشته و پرداخت ها بر اساس ضوابط صورت نگرفته است. لذا طی سال های نود و دو و نود و سه، ۶ هزار میلیارد ریال از منابع بانک سرمایه به شرکت های  مرتبط با حسین هدایتی پرداخت شده است.

حسین هدایتی طبق اعلام  نماینده دادستان، در بانک سرمایه سپرده گذاری می کند و اقدام به گرفتن وام می کرده  است و سپس با یک چک، سپرده خود را آزاد می کرد.

حسین هدایتی، متولد سال ۱۳۴۲ در محله دروازه دولاب تهران است. او سرمایه دار و مدیر ورزشی است و در دهه هشتاد، کمک های بسیاری به باشگاه پرسپولیس کرد. او باشگاه فوتبال استیل  آذین را نیز بنا کرد. حسین هدایتی دولابی، مالکیت شرکت های بسیاری از جمله: هلدینگ استیل آذین ایرانیان، صنایع استیل آذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان و سهامداری در بانک خصوصی سابق تات را در کارنامه دارد. او یکی از دلایل موفقیت خود را ، فردی به نام مهدی شمس می داند. او را یک ملاک بزرگ تهرانی می دانند.

داستان بانک سرمایه ادامه دارد. نظر خود را درباره این بانک و کیفر خواستی که علیه متهمان صادر شده است از طریق کامنت، به صورت محترمانه بیان کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=23130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .