22

شاخ های اینستاگرام : از مائده و سحر تبر تا تتلو

  • کد خبر : 27086
  • 13 بهمن 1397 - 20:17
شاخ های اینستاگرام : از مائده و سحر تبر تا تتلو

شاخ اینستاگرام دلالت میکند بر شهرتی که بر آمده از یک ویژگی قابل توجه باشد. پرفالور ترین کاربران ایرانی اینستاگرام مثل مهناز افشار، بهنوش بختیاری، رامبد جوان، ترانه علیدوستی و حتی علی دایی را با وجود آنگه میلیون ها کاربر ایرانی اینستاگرام ، صفحات آنان را دنبال میکنند و اظهارات اینستاگرامی آنها، معمولا بازتاب های […]

شاخ اینستاگرام دلالت میکند بر شهرتی که بر آمده از یک ویژگی قابل توجه باشد. پرفالور ترین کاربران ایرانی اینستاگرام مثل مهناز افشار، بهنوش بختیاری، رامبد جوان، ترانه علیدوستی و حتی علی دایی را با وجود آنگه میلیون ها کاربر ایرانی اینستاگرام ، صفحات آنان را دنبال میکنند و اظهارات اینستاگرامی آنها، معمولا بازتاب های خبری گسترده ای در رسانه ها پیدا می کند، شاخ اینستاگرام نمی دانیم. شاخ اینستاگرام همانطور که گفته شد، دلالت بر ویژگی خاص دارد که سبب شهرت فوق العاده کاربر در مدت زمان کوتاه می شود. مثلا آناشید حسینی، فعال مد و لباس و عروس پسر سفیر ایران در دانمارک، همچون مائده هژبری (رقصنده نوجوان تهرانی)، در یک بازه  زمانی کوتاه به واسطه جو رسانه ای، شهرت فراوانی بدست آوردند و به  فهرست شاخ های اینستاگرام ایرانیان در سال ۹۷ اضافه شدند.

پس اگر دنبال مفهوم و معنی شاخ اینستاگرام هستید باید توجه کنید که این یک اصطلاح رسانه ای باب شده در فضای جامعه شناسی  خودمانی جامعه اطلاعاتی کشور است و دوم  اینکه شاخ اینستاگرام ، هویت و ویژگی  خاص دارد که او را با دیگر کاربران در همان بازه زمانی، متفاوت می کند. بنابراین اگر یک کاربر در اینستاگرام ، میلیون ها کاربر کسب  کرد، نمیتوان او را شاخ اینستاگرام خطاب کرد.

در سال  های اخیر با توجه به گسترش فناوری اطلاعات  و نفوذ جامعه اطلاعاتی در میان اقشار  مختلف  مردم  از بقال و راننده تا وکیل و وزیر و رییس جمهور، شاهد توسعه شبکه های  اجتماعی به خصوص شبکه های عکس محور و ویدیو محور مثل اینستاگرام ،  آپارات و یوتیوب  هستیم و  کم کم، شبکه های اجتماعی متن  محوری  مثل توییتر، جای  خود را به شبکه های  مالتی  مدیا می  دهند. اینستاگرام ، جذاب ترین استارت  آپ جهان در دهه اول هزاره سوم میلادی  را میتوان با حدود ۱ میلیارد کاربر، هیجان انگیزترین شبکه اجتماعی  جهان پس از عصر فیس بوک مارک زوکربرگ دانست.

حتما بخوانید : همه چیز درباره بهنام صفوی : همسر٬ آلبوم‌ها و بیماری تومور مغزی

سحر تبر از شاخ های اینستاگرام

(سحر  تبر از شاخ های اینستاگرام )

اینستاگرام ،‌ همان طور  که در سلسله گفتارهای اینستاگردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران عرض کردیم، اکو سیستم مجازی فرصت آفرین است. یعنی  چی؟ یعنی شما میتوانید از طریق اینستاگرام ،  کارآفرینی دیجیتالی کنید.  یعنی چی؟ یعنی شما میتوانید یک کسب  و کار را طراحی و به صورت رایگان و گسترده، تبلیغ و معرفی کنید و دنیای هشتگ ها، شما را به این  قدرت، مجهز میکند. یعنی چی؟ یعنی  شما طراح  لباس هستید و میخواهید مانتو، دامن و دستکش و لباس شب زنانه  و بچه گانه طراحی شده را در اینترنت معرفی کنید. یک پیج میتواند کار ۴ دهنه مغازه در ایران زمین شهرک غرب یا خیابان برلن و هفت تیر تهران و امثالهم  که روزانه  هزاران مشتری دارد را برای شما انجام دهد.

شاخ اینستاگرام ایتالیایی ها

(کیارا فراگنی– شاخ  اینستاگرام ایتالیایی  ها و معروف ترین فشن بلاگر جهان)

شما باید هنر  تولید محتوا را بلد باشید و از متخصصان دیجیتال مارکتینگ (digital marketing)  برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید و به مدیریت  ارتباط با مشتری (CRM) احترام بگذارید. خیلی ها این هنر را بلد هستند و از  ابزارهای فناوری اطلاعات و خلاقیت خود برای مدیریت نوآوری کسب و کارشان استفاده می کنند و البته شاخ شدن هم، کمک  خوبی برای ترفیع بیزینس آنها میشود. مثل کیم کارداشیان، مثل ویکتوریا بکهام و حتی مثل آناشید حسینی!

صحبت از شاخ های اینستاگرام در این گفتار میکنیم. شاخ هایی که بعضا، به واسطه  معروفیت قابل توجه و موشکی در بازه کوتاه مدت، مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کرده  و از فضا سازی انجام شده برای توسعه کسب و کار خود استفاده می کنند. البته همه شاخ های اینستاگرام مثل کیارا فراگنی، معروف ترین فشن بلاگر  جهان، از صفحه خود درآمد زایی نمی کنند و بعضا مثل صفحات فرشتگان ویکتوریا سکرت، تنها به ارائه بخشی از سبک زندگی دیجیتالی  خود اکتفا می کنند.

ز شاخ های اینستاگرام ایرانیان

(سیلا فرزام)

گفتار امروز، شما را با شماری  از شاخ های اینستاگرام ایرانیان و پیج آن  ها آشنا میکند. هم  چنین برای کسانی که به دنبال شاخ شدن در این شبکه اجتماعی هستند، ۲۰  توصیه هیجان انگیز  داریم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: ۵۰ هشتگ  معروف اینستاگرام را ببینید

چگونه شاخ اینستاگرام باشیم ؟

خیلی ها سوال میکنند که چگونه میتوان در مدت کوتاهی به  جرگه شاخ های اینستاگرام در ایران پیوست و میلیون ها فالور و لایک را برای اینستانوشته های خود دریافت کرد. باید توجه کنید که شاخ شدن در اینستاگرام با شهرت رسمی متفاوت است. همانطور که گفتیم، شاخ  اینستاگرام با پر فالور ترین صفحات اینستاگرام متفاوت است و کارکرد گوناگی  دارد.

شاخ اینستاگرام را شاید در مدت کوتاهی، بسیاری از طیف  های مختلف مردم دنبال کنند و در یک بازه زمانی کوتاه، در کانون توجه رسانه ها از جمله  مطبوعات و صدا و سیما قرار بگیرد.  اما اگر روند خاص و جریان سازی ویژه ای به  دنبال نداشته  باشد، این شاخ  های اینستاگرام ، پس از گذشت مدتی، مخاطبان  خود را از دست داده و آرام  آرام  تبدیل به کاربران معمولی  می شوند. اما چهره های سرشناس رسمی مثل مسئولان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و هنری و ورزشی، روند ثابتی  را در  شهرت و اطلاع رسانی دنبال می کنند.

شاخ های اینستاگرام را میتوانند لوطی  های جنوب  شهر مراکز استان ها تشکیل دهند.  میتوانند یک دختر  نوجوان در فلان شهر  که با حیوانات ارتباط خوبی دارد تشکیل دهد. میتواند پسری پولدار در بالا شهر تهران باشد که با دختران گوناگون و خودروهای لاکچری و خانه های لوکس و ساعت و لباس مجلل و برند، سلفی های هیجان انگیز  میگذارد و طیف خاصی از جامعه را با سرگرمی های خود دنبال میکند. شاخ اینستاگرام میتواند یک دختر ۱۷ ساله  باشد که با انتشار فایل های رقص خود در اینستاگرام، میلیون ها بیننده را ظرف  بازه  زمانی کوتاه به سمت پیج خود روانه کرده و از اطلاع رسانی درست یا غلط رسانه های عمومی برای مطرح شدن بیشترش استفاده کند.

حتما بخوانید: ۵۰ صفحه پر فالور اینستاگرام را ببینید

شاخ شدن،  خیلی نیاز به مهارت و مدرک دانشگاهی و ارتباط با فلان  رسانه  رسمی یا غیر رسمی ندارد. آنچه از  همه  مهم  تر برای تبدیل شدن به شاخ اینستاگرام است، موضوع و روند سازی است و بس. یعنی اگر شما به دنبال شاخ شدن در اینستاگرام هستید، باید تکلیف خود را با ۲ موضوع روشن کنید:

  • در چه موضوعی قصد دارید شاخ اینستاگرام باشید.
  • چگونه میخواهید این اکو سیستم شاخ شدن را توسعه دهید.

در شبکه های اجتماعی به خصوص در هشتگ ها، کاربران فضول و کم حوصله  و بعضا بیکار، به دنبال تصاویر و ویدیوهای جذاب و جالب و کمتر دیده شده هستند. مثلا بخش  های خاصی از فلان فیلم های سینمایی داخلی و خارجی. بخش های  خاصی از فلان کتاب. ناگفته ها و ناشنیدنی هایی از صحبت های فلان شخصیت سینمایی و ورزشی  و سیاسی داخل و خارج از کشور  و امثالهم. شاید توجه کرده  باشید که فلان عکس فلان  شخصیت مطرح در اینستاگرام ، هزار  لایک  دریافت کرده، اما ویدیویی که او در  صفحه مجازی اش میگذارد، شاید میلیون ها بار view  شود. این اهمیت اطلاع رسانی ویدیویی را در مقایسه با اطلاع رسانی رسانی مصور نشان می دهد.

شما اگر میخواهید شاخ اینستاگرام باشید، باید علاوه بر ۲ موضوع فوق، با دنیای ویدیوها و هشتگ ها آشتی کنید و قابلیت های هر یک را به  خوبی بدانید. بدانید که هشتگ چه کارایی دارد. هشتگ های معروف کدام است. هشتگ های محلی و منطقه  ای و بین المللی کدام است. بارگذاری روی کدام هشتگ ها بیننده خوبی به ارمغان می آورد. در چه بازه های زمانی از شبانه روز ، مراجعه به هشتگ ها افزایش می یابد. کدام لوکیشن  ها در اینستاگرام ، بیننده زیادی دارد. لاکچری  گردها در کدام  هشتگ ها فعالند؟ چه گونه  ویدوهای خوب برای اینستاگرام آماده کنیم که کامنت های زیاد بگیرد.

این ها، ترفندهایی برای  جذب مخاطب بیشتر و تبدیل شدن به شاخ اینستاگرام است. خیلی ها هیکل عالی، پول و پز عالی و ظرفیت  های فوق العاده و مهارت  های خاص (مثل خم کردن قاشق با ساطع کردن انرژی یا هیپنوتیزم) دارند که میتواند برای خیلی ها جذاب باشد.  اما موارد فوق الذکر را در تولید محتوای مجازی  خود رعایت نمیکنند و نمیتوانند در بازه کوتاهی، جریان سازی اثربخش  کنند.

اگر میخواهید شاخ اینستاگرام باشید:

  • برای شاخ شدن در اینستاگرام ، مهارت های خود را به خوبی بشناسید و روی آن سرمایه گذاری کنید. میخواهد مد و لباس و آرایشگری باشد میخواهد تور لیدری یا آشپزی و مشاوره تحصیل و بورس و مهاجرت در خارج از کشور باشد.
  • برای شاخ شدن در اینستاگرام ، صبور باشید. حتی قهرمان المپیک هم برای شاخ  شدن، نیازمند زمان است.
  • برای شاخ شدن، برنامه نیاز دارید. حتی fake celebrity ها مثل پاریس هیلتون که الکی  معروف هستند، برای ارتقا روند شهرت خود، مشاور دارند.
  • برای شاخ های اینستاگرام ، تولید محتوای خلاقانه  اهمیت زیادی دارد.
  • برای شاخ های اینستاگرام ، تولید محتوای نواورانه مجازی اهمیت دارد.
  • برای شاخ های اینستاگرام ، جریان سازی اثر  بخش سودمند بسیار مهم  است. عصر ریچ  کیدز ها و گنده لات هایی که حرف های  خاص می زدند تمام شد. این ها اشباع شده است. به دنبال چیزهای جدید و  جذاب باشید.
  • برای شاخ شدن در اینستاگرام ، باید با بقیه متفاوت باشید. حتما نباید کار خارق العاده بکنید و مثل چالش رقص کیکی (kiki challenge)، درب  خودرو را مرتب باز کرد و برقصید یا مثل چالش سلفی بدون آرایش، هر روز مثل ملکه سلفی جهان (کیم کارداشیان)، سلفی های  عجیب و غریب منتشر  کنید.  شابستگی و جذابیت را در بسته  تبلیغات و تولید محتوا خلاقانه در نظر  داشته باشید.
  • برای شاخ های اینستاگرام ، جهت دهی روند اهمیت دارد.
  • برای شاخ های اینستاگرام ، خوب  نوشتن و خوب حرف زدن اهمیت دارد.
  • اگر میخواهید محدوده جغرافیایی شما به شهر و منطقه و کشور  خود ختم نشود، تولید محتوای چند زبانه مالتی مدیا در نظر  داشته  باشید.
  • مرتب با مخاطبان خود به صورت سلفی و استوری صحبت کنید.
  • مرتب از خود و کارهایی که میکنید و دانستن آن برای افراد مفید است، ویدیوهای جذاب آماده و منتشر کنید به  گونه ای که نقض حریم  خصوصی  و قوانین این شبکه اجتماعی نباشد.

پیج و آی دی شماری از شاخ های اینستاگرام

مواردی که در ادامه می  آید، نگاهی  دارد به اطلاعات  شماری  از پیج  شاخ های اینستاگرام  ایرانیان در  ماه های اخیر  که در فضای جامعه اطلاعاتی کشور، سر  و صدای زیادی کرد.  معرفی  آنها، تنها برای  آشنایی کاربران لاکچری  گرد با شماری  از  پیج شاخ  های اینستاگرام بوده و  مصداق تایید محتوا و سبک و منش فعالیت آنها توسط لوکس تهران نیست.

آناشید حسینی

آناشید حسینی را باید مصداق یکی از جدید ترین شاخ های اینستاگرام دانست. او همین چند وقت پیش در کانون توجه رسانه های نوشتاری و مجازی کشور  درآمد و به  سرعت محبوب شد. او کار خطایی نمی کرد.  نه  می  رقصید و نه سلفی با تتو برهنه منتشر  میکرد! نه قاشق خم میکرد و نه ویدیوهای آتشین منتشر  میکرد.  او مدل  لباس و عروس  سفیر ایران در کپنهاگ دانمارک است که به  واسطه ازدواج مجلل و پر سر و صدا در شهرک غرب  تهران، مطرح شد  و  هجوم کاربران  ایرانی اینستاگرام به صفحه خود را شاهد بود.

پیج و آی دی شماری از شاخ های اینستاگرام

(آناشید حسینی  در کنار همسرش)

چگونه شاخ اینستاگرام باشیم

(آناشید حسینی زیر  این مدل جدید لباس خود در مرداد ۹۷  مطلب زیر  را نوشت)

ما “دخترها” هیچوقت برایِ رسیدن به آرزوهایمان منتظر کسی نبودیم، هیچوقت خودمان باورمان نشده جنس دومیم ضعیفیم، هیچوقت نتوانستیم خودمان را قانع کنیم بخاطرِ نگاهِ کسی تویِ خیابان بلند نخندیم، لباس های رنگی نپوشیم آزادانه و با شوق رویِ جدول راه نرویم. ما “دخترها” تا دلتان بخواهد چیزهایی که حقمان بوده را نداشتیم به اسمِ “دختر” بودن کارهایی که دوست داشتیم را نکردیم و برایِ چیزی به نام آبرو خیلی دخترانگی ها نکردیم؛ ولی هنوز دلمان خوش است به گل هایِ رویِ لباسمان، به رنگِ چشمهایمان که آفتاب روشنترش میکند، به خنده هایِ از ته دلمان ما هنوز دلمان خوش است به خیلی چیزهایِ کوچک چیزهای کوچکی که سهم ماست و کسی نمیتواند از ما دریغش کند… ما دلخوشیم به اینکه تنها هم میتوانیم آرزوهایمان را لمس کنیم و خودمان باورمان شده محکمیم و به وقتش معنایِ مسلّمِ تکیه گاهیم که ظریفِ شانه هایمان میتواند آرامش مطلق باشد… ما هنوز دلمان خوش است که میانِ اینهمه دلیل برایِ دوست نداشتنِ خودمان هنوز افتخارمان همین “دختر” بودنمان است.

اناشید حسینی قصه ما، معماری خوانده است و مثل خیلی از دانش اموخته های معماری، عاشق مد و لباس و طراحی استایل شد. آناشید، میمیک چهره جذابی برای  مدل  شدن و تبدیل شدن به یکی از چهره های معروف و مطرح  اینستاگرام ایرانیان را دارد. او را باید همچون مستر تیستر، باید یکی از ایلفوئنسرهای ایرانی در سالهای اخیر دانست. صفحه اینستاگرام آناشید حسینی را در این لینک دنبال کنید. تلگرام ایشان نیز که مدل های لباس وی در آن به نمایش در می آید در این URL در دسترس  خواهد بود. آناشید حسینی تا نیمه  اول سال ۹۷ حدود ۳۵۰ هزار فالور داشت.

مائده هژبری

رقصند ۱۷ ساله متولد خوزستان، ظرف مدت کوتاهی  همچون الناز و شاداب، در فهرست  شاخ  های اینستاگرام ایرانیان قرار گرفت. مائده هژبری، دختر نوجوانی است که انتشار مستند بی راهه شبکه اول سیما در اواخر تیر ماه ۹۷ از او و دیگر شاخ های اینستاگرام ، سبب شد تا در کانون توجه رسانه ها و جامعه اطلاعاتی ۴۰  میلیونی ایران قرار بگیرد.

 فهرست شاخ های اینستاگرام ایرانیان

مائده  هژبری با انتشار فایل های ویدیویی از رفتارهای موزون خود در فضای مجازی، کاربران زیادی  به سمت خود کشاند که این موضوع با واکنش قوه  قضاییه و پلیس فتا و عموم  مردم همراه شد. پس از مسدود شدن صفحه اینستاگرام مائده هژبری، او در  مرداد ماه به صفحه ۸۰۰ هزار فالووری  خود بازگشت. او را میتوانید در توییتر هم  دنبال کنید.  مائده، فقط با یک مهارت مطرح شده  است  و  تبدیل به چهره شاخص شد و فضا سازی رسانه ای، زمینه  شهرت فراگیرش را فراهم کرد که این را از میزان جستجوی نامش در گوگل  میتوان دریافت.  صفحه او MAHIMAEDEH در زمان نوشتن این خبر در دسترس نبود.

امیر  تتلو

یکی دیگر از شاخ های سال های اخیر اینستاگرام را میتوان امیر  حسین  مقصود لو متولد ۱۳۶۲ دانست که سلفی او  با مائده هژبری، جنجالی  شد. امیر تتلو  که خواننده زیر زمینی  لقب گرفته  است، میلیون ها مخاطب داشته  و با حرف ها و ویدیوها و هم  چنین  انتشار موزیک ویدیوهایی به  خصوص روی ناو جنگی نیروی دریایی ارتش در چند سال پیش، به  فهرست  شاخ های اینستاگرام ایرانیان پیوست. اگر  چه مثل سابق، در  کانون توجه قرار ندارد.  او ۴ میلیون فالور دارد و ۱۸ هزار پست در ۵ سال اخیر به اشتراک گذاشته است. او را اینجا دنبال کنید. لغو کنسرت تتلو در استانبول، جنجال آفرین شده است.

امیر تتلو یکی دیگر از شاخ های سال های اخیر اینستاگرام

سحر  تبر

سحر تبر، یکی دیگر از  شاخ های ایرانی اینستاگرام است.  سحر تبر، با پروتز گونه  و چهره  خود و جراحی پلاستیک، تلاش کرد تا با ارائه یک فیس فانتزی  و عجیب و غریب که کمتر در فضای  شبکه اجتماعی ایرانیان شاهد بودیم، خود را در کانون توجه میلیون ها هموطن قرار دهد. اگر  چه این شاخ اینستاگرام ، محبوب طیف خاصی ازکاربران این شبکه بوده و جریان سازی  گسترده  ای درباره  فعالیت  های او  در  جریان نیست.

سحر تبر، یکی دیگر از شاخ های ایرانی اینستاگرام

اگر  شما هم  با پیج شاخ های دیگر اینستاگرام آشنا هستید، کاربران لوکس تهران را از طریق کامنت یا کانال های ما در کامنت در جریان بگذارید.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=27086

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. #فاز سنگین

  2. شاخ های اینستاگرام ایرانی ، هنر انچنانی من نمی بینم ولی پول در میارند پول زیاد ، ایده من داشتم ولی کسی نبود بهم کمک کنه ، الان بی پول ،

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .