31
محمد آخوندی کیست ؟

بیوگرافی و سوابق دکتر محمد آخوندی : منتخب شورای شهر تهران

  • کد خبر : 282369
  • 04 تیر 1400 - 8:26
بیوگرافی و سوابق دکتر محمد آخوندی : منتخب شورای شهر تهران
در این گزارش از عصرشهروند مروری داریم بر بیوگرافی و سوابق محمد آخوندی ...

محمد آخوندی پنجمین منتخب شورای اسلامی شهر تهران است که توانست در ششمین دوره انتخابات شورای  اسلامی پایتخت که بیست و هشت خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، پس از مهندس مهدی چمران، پرویز سروری، نرجس سلیمانی (دختر شهید سلیمانی) و دکتر حبیب کاشانی، با کسب ۳۲۵ هزار و ۸۵۷ رای، به  پارلمان ششم پایتخت راه یابد.

در این  گزارش ، نگاهی  داریم به بیوگرافی و سوابق محمد آخوندی که قرار است تا مرداد ماه سال ۱۴۰۴ شمسی، مدیریت امور شهری را در کنار ۲۰ منتخب دیگر شورای ائتلاف اصولگرایان، بر عهده داشته باشد. اگر نظر و دیدگاهی درباره محمد آخوندی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : بیوگرافی ناصر امانی

بیوگرافی دکتر محمد آخوندی

دکتر محمد آخوندی یکی از ۲۱ منتخب لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از اردوگاه اصولگرایان است که توانست پیروزی قاطعی در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران داشته باشد. محمد آخوندی ، از دهه شصتی های تهران است و کارشناسی ارشد روزنامه نگاری دارد. او اخیرا موفق به اخذ مدرک دکترای جامعه شناسی در حوزه  بررسی مسائل  اجتماعی ایران شد . در حال حاضر وی در دانشگاه های پایتخت نیز مشغول به تدریس است. پدرش نیز از سیاسیون نیست و یک معلم است.

ایشان در دومین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب ، به  عنوان دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل کشور انتخاب شد. اسفند سال ۹۹ بود که محمد آخوندی در نامه ای، انصراف خود را از انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد.

گمانه زنی رسانه ها درباره نام محمد آخوندی در بهار ۱۴۰۰ شمسی سبب شد که برخی وی را فرزند عباس  آخوندی ، وزیر راه سابق دولت حسن روحانی بدانند. در حالی که این تشابه اسم است و ایشان هیچ نسبت و سببی با عباس آخوندی ندارد.

محمد آخوندی ، پیش از حضور در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود و به همین خاطر، ارتباط نزدیکی با ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دارد. برخی  از برنامه های وی در زمان نامزدی در انتخابات نیز، بر محور توسعه ورزش همگانی در پایتخت، متمرکز شده بود.

محمد آخوندی از جوان ترین اعضا لیست شورای ائتلاف اصولگرایان در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است. این جوان چهل و سه ساله، صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه وطن امروز نیز محسوب می شود . در سوابق، معاونت اجرایی موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم وابسته به رسانه ملی و عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نیز دیده می شود.

هم چنین او سابقه فعالیت در هیات مدیره  باشگاه هایی چون سایپا و نساجی مازندران را نیز دارد. در کنار فعالیت های ورزشی و مدیریتی، محمد آخوندی به عنوان سردبیر اخبار رادیو و تهیه کننده تلویزیونی در رسانه ملی نیز در یک دهه اخیر فعالیت  داشت.

در بنیاد احسان که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) می باشد، عضو موظف هیات مدیره و معاون امور مالی و منابع انسانی بوده و در سازمان تربیت بدنی نیز ، مدیرکل روابط عمومی شد. دکتر محمد آخوندی مثل دکتر حبیب کاشانی که دیگر منتخب تهرانی ها در شورای اسلامی شهر می باشد، سابقه حضور در باشگاه پرطرفدار پرسپولیس تهران دارد.

صندوق ذخیره بسیجیان کشور که از اعضا هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری امین اعتماد محسوب می شود، شاهد حضور محمد آخوندی به عنوان عضو هیات مدیره بود . آقای محمد آخوندی سابقه ریاست بر دانشگاه علمی کاربردی اریکه پرسپولیس و معاونت شرکت سیما چوب صدا وسیما نیز در اختیار داشت.

وی، یکی از اعضا هیات مدیره و قائم مقام شرکت سایپا یدک بود.

محمد آخوندی از اعضا هیات مدیره و قائم مقام شرکت سایپا یدک

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بر  اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۱۶۵۷ مورخ اول مرداد سال ۱۳۹۸، شرکت سرمایه گذاری  امین اعتماد شاهد عضویت هیات مدیره دکتر محمد آخوندی به نمایندگی از شرکت فنی مهندسی  کیمیا فرایند زرین سپهر ایرانیان است. موسسه صندوق ذخیره بسیجیان نیز از دیگر اعضا هیات مدیره این  شرکت سرمایه گذاری محسوب می شود.

محمد آخوندی به نمایندگی از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا ، عضو هیات مدیره

بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۷۱ مورخ ۱۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۳، محمد آخوندی به نمایندگی از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا ، عضو هیات مدیره این غول خودروسازی ایران شد. شخصیت های حقیقی و حقوقی همکاری وی در هیات مدیره سایپا در دهه نود شمسی را در تصویر روزنامه رسمی مشاهده می فرمایید.

دیدگاه های محمد آخوندی

خلاصه دیدگاه های محمد آخوندی درباره مسائل گوناگون که در رسانه  ها منتشر شده است به شرح زیر  می باشد:

  • توسعه ورزش همگانی از  مهم ترین وظایف اصلی شهرداری تهران است.
  • نیروهای جوان و با انگیزه جهادی را به  عرصه مدیریت شهری تهران وارد می کنیم.
  • تعداد قهرمانانی که در تهران زندگی می  کنند، بعضا با قهرمانان مستقر در  یک کشور، برابری می کند.
  • قصد داریم در حوزه ورزش، اشتغال زایی کنیم.
  • از جوانان دانش آموخته در گرایش های مختلف تربیت بدنی، برای مدیریت شهری و کارآفرینی استفاده خواهیم  کرد.
  • ضعف فرهنگی و زیرساخت ها، زمینه ساز خشونت آفرینی در ورزشگاه های کشور است که باید اصلاح شود.

محمد آخوندی در توییتر

یکی از راه های ارتباط با محمد آخوندی ، منتخب شورای اسلامی ششم تهران، تعامل با ایشان از طریق صفحه توییتر وی است. او یکی از منتخبان شورای اسلامی شهر تهران است که در این شبکه اجتماعی، حضور فعالی داشته و به اطلاع رسانی درباره مسائل سیاسی، فرهنگی و هنری و اقتصادی مشغول است. امیدواریم همین رویه را در زمان شروع به کار دوره ششم شورای شهر، در دستور کار داشته و ارتباط اثربخشی با شهروندان تهرانی داشته باشد .

توییتر وی در نشانی: twitter.com/akhoondi_ir در دسترس است

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی محمد آخوندی در سالهای اخیر دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید .

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام علیکم. متاسفانه در این جامعه افراد متدین و تحصیل کرده ورزشی و با سابقه ورزشی زیادی وجود دارند که این افراد حتی در منزل خود هم مدیر نشدند ولی ماشاالله افراد کاردانی مانند آقای آخوندی همزمان چندین پست را با سابقه و تحصیل ورزشی که دارند به یدک می کشند.

  2. با تشکر فراوان از دکتر آخوندی آرزوی موفقیت را برای ایشان خواستاریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .