22

بیوگرافی و سوابق علی اصغر قائمی : منتخب شورای شهر ششم

  • کد خبر : 282451
  • 04 تیر 1400 - 13:51
بیوگرافی و سوابق علی اصغر قائمی : منتخب شورای شهر ششم
در این گزارش از عصرشهروند مروری داریم بر بیوگرافی و سوابق علی اصغر قائمی ...

علی اصغر قائمی ( مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و معاون ICT بیمه سلامت ایرانیان ) نوزدهمین منتخب شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم است که بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ شمسی از طریق لیست ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب توانست با اخذ دویست و هفتاد و چهار هزار و چهار رای، به پارلمان ششم راه یابد. فعال ترین چهره شورای شهر در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و بسیاری از سامانه های مطرح ناجا و شهرداری تهران از ۱۱۰ و ۱۳۷ تا سامانه ۱۸۸۸ تحت نظر و سرپرستی ایشان، طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایشان پس  از مهدی چمران، پرویز سروری، نرجس سلیمانی، حبیب کاشانی، محمد آخوندی، ناصر امانی، مهدی پیرهادی، مهدی بابایی، سید جعفر تشکر هاشمی، سید احمد علوی، مهدی اقراریان، مهدی عباسی، علیرضا نادعلی شهرستانکی، احمد صادقی ، سید محمد آقامیری ، میثم مظفر، زهرا شمس احسان و نرگس معدنی پور، حائز اکثریت آرا شد.

در این گزارش، نگاهی داریم به بیوگرافی و سوابق علی اصغر قائمی . اگر  شما مخاطب گرامی ، نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های نامبرده دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید .

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با مناقصات شهرداری تهران در سال ۹۹ آشنا شوید

بیوگرافی علی اصغر قائمی

آقای علی اصغر قائمی ، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر  تهران، پنجاه و نه سال سن دارد و یکی از مسن ترین اعضا شورای شهر ششم است. ایشان کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات از دانشگاه پلی تکنیک تهران بوده و ریاست مرکز کامپیوتر سپاه استان خراسان را بر عهده داشت.

وی هم چنین در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رئیس مرکز اطلاعات و ارتباطات ناجا فعالیت داشت . در موسسه رایانه شهر، به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت کرد و در موسسه فناوران شهر که زیر مجموعه شهرداری تهران نیز محسوب می شود ، رئیس هیات مدیره بود.

ایشان را چند سالی به عنوان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران دیدیم .

مهندس علی اصغر قائمی در آذر ماه سال ۱۳۹۵ با حکم مهندس طاهر موهبتی ( رئیس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران )، به عنوان معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران نیز منصوب شده بود .

این عضو شورا متولد چهارم آبان ماه سال چهل و یک بوده و ۷۲ ماه سابقه حضور  در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته و از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی محسوب می شوند . لیسانس الکترونیک داشته و پس از آن همان طور که در بالا ذکر شده ، ارشد ICT گرفت.

ایشان در شرکت کنترل ترافیک شهرداری نیز به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت کرد .

علی اصغر قائمی شورای شهر

مهم ترین اقدامات فناورانه مهندس علی اصغر قائمی

فهرست برجسته ترین اقدامات فناورانه مهندس علی اصغر قائمی در زمان حضور در ناجا و شهرداری تهران به شرح زیر است:

  • راه اندازی پروژه سامانه ۱۱۰ ناجا
  • راه اندازی  پروژه انتظامی ناجا
  • راه اندازی  پروژه منابع انسانی ناجا
  • راه اندازی پروژه تعویض پلاک ناجا
  • راه اندازی دفاتر پلیس +۱۰ ناجا
  • راه اندازی پروژه سامانه تعویض گذرنامه
  • راه اندازی پروژه هوشمندسازی اجراییات ناجا
  • راه اندازی و استقرار سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران
  • راه اندازی و استقرار سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران
  • ساخت رصدخانه شهری تهران
  • استقرار سامانه طرح تفصیلی شهرداری تهران
  • استقرار سامانه هوشمند سازی شهرسازی شهرداری تهران
  • راه اندازی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و پروژه باغ کتاب تهران در شهردار تهران
  • راه اندازی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پروژه نمایشگاه کتاب تهران در شهرداری  تهران
  • راه اندازی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پروژه نمایشگاه شهر آفتاب شهرداری تهران
  • راه اندازی سامانه پرداخت های الکترونیک عوارض نوسازی و شهرسازی و خودرو شهرداری  تهران
  • راه اندازی ده ها پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال های هشتاد و چهار تا نود و شش در شهرداری.

مهندس علی اصغر قائمی به روایت روزنامه رسمی

موسسه فناوران شهر تهران

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۹۲۶ مورخ بیستم دی ماه سال نود و پنج ، محمد باقر دشتگرد به جای علی اصغر قائمی در موسسه فناوران شهر تهران، منصوب شد.

علی اصغر قائمی در شرکت رایانه شهر تهران

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۹۵۸ مورخ بیست و هشتم بهمن ماه سال نود و پنج، این عضو شورا به نمایندگی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت رایانه شهر تهران منصوب شد. همکاران ایشان در این موسسه را در اواسط دهه نود شمسی در آگهی روزنامه رسمی فوق الذکر، مشاهده می فرمایید.

علی اصغر قائمی در شرکت آتیه سازان حافظ

علی اصغر قائمی طبق روزنامه رسمی به شماره بیست و هفتم اسفند ماه سال نود و هفت، عضو هیات مدیره شرکت آتیه سازان حافظ شد.

شرکت بین المللی تجارت الکترونیک کیش، شرکت دانش افزار شرق، شرکت گنجینه آتیه آفتاب کیش، شرکت فناوران شهر تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ، شرکت کنترل ترافیک تهران، شرکت توسعه و نواوری شهر، شرکت فناوری اطلاعات کارکنان شهرداری تهران، شرکت توسعه و نوآوری شهر، از جمله مجموعه هایی هستند که مهندس علی اصغر قائمی در دهه هشتاد و نود شمسی در آن ها به عنوان عضو هیات مدیره، مشغول به خدمتگزاری بودند.

اینستاگرام مهندس علی اصغر قائمی

از فعال ترین عضو شورای اسلامی شهر تهران در عرصه ICT انتظار می رود که حضورش در شبکه های اجتماعی به منظور رونق شورای شهر شیشه ای و توسعه شهروند الکترونیک در پایتخت، بیش از سایر اعضا باشد. مهندس علی اصغر قائمی در اینستاگرام، بیش از ۱۲۰ پست به اشتراک گذاشته و قریب به ۸ هزار دنبال کننده دارد.

اینستاگرام علی اصغر قائمی در نشانی: INSTAGRAM.COM/GHEMIMEDIA در دسترس است. می توان دیدگاه ها و برنامه های مهندس قائمی، آی تی مدار ترین عضو پارلمان ششم را در اینستانوشته های وی دنبال نمود و با ایشان در ارتباط مستقیم بود.

توییتر اینستاگرام مهندس علی اصغر قائمی

توییتر مهندس علی اصغر قائمی

مهندس علی اصغر قائمی در توییتر نیز فعالیت دارد. نشانی توییتر وی : TWITTER.COM/GHAEMIMEDIA می باشد. ایشان حضور فعال تری در توییتر به نسبت اینستاگرام دارد که امیدوارم در طول حضور وی در شورای شهر ششم، این حضور بیش تر و اثربخش تر باشد.

البته سایت رسمی در نشانی: GHAEMIMEDIA.IR در دسترس است.

امیدواریم آرمان های شهر هوشمند و  شهروند الکترونیک ، توسعه کسب و کار الکترونیکی و کارآفرینی دیجیتالی در پایتخت در دوران حضور مهندس علی اصغر قائمی در پارلمان ششم، بیش از  پیش توسعه یابد و شاهد دیجیتالی شدن بیش از پیش شهر تهران در شورای اسلامی ششم باشیم.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره ۲۰ سال فعالیت این عضو شورای شهر تهران دو دوره ششم در حوزه های فناورانه و هوشمند سازی در ناجا و شهرداری تهران، دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. به  منظور ارتباط مستقیم با مهندس علی اصغر قائمی ، به سایت شورای شهر در نشانی: SHORA.TEHRAN.IR مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .