19
زهرا شمس احسان کیست ؟

سوابق و بیوگرافی زهرا شمس احسان ، منتخب شورای شهر ششم

  • کد خبر : 282421
  • 04 تیر 1400 - 8:24
سوابق و بیوگرافی زهرا شمس احسان ، منتخب شورای شهر ششم
در این گزارش از عصرشهروند مروری داریم بر بیوگرافی و سوابق زهرا شمس احسان ...

زهرا شمس احسان از جمله ۴ بانویی است که در فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان، به عنوان منتخب مردم تهران در ششمین دوره انتخابات شورای شهر پایتخت که ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، به پارلمان شهری راه یافت. زهرا شمس احسان توانست با دویست و هفتاد و نه هزار و هشتصد و هفتاد رای، پس از میثم مظفر، راه یافته به شورای شهر دوره ششم باشد.

او بعد از مهدی چمران، پرویز سروری، نرجس سلیمانی، حبیب کاشانی، محمد آخوندی، ناصر امانی، مهدی پیرهادی، مهدی بایایی، سید جعفر تشکری هاشمی، سید احمد علوی، مهدی اقراریان، مهدی عباسی، علیرضا نادعلی شهرستانکی، احمد صادقی و سید محمد آقامیری، حائز بیش ترین رای شده بود.

ایشان را سوده نجفی، جعفر بندی شریبانی و علی  اصغر قائمی در شورای شهر ششم تا مرداد ۱۴۰۴ شمسی همراه می کنند.

در این گزارش، نگاهی داریم به بیوگرافی و سوابق زهرا شمس احسان . اگر دیدگاهی درباره سوابق و فعالیت های ایشان دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

بیوگرافی زهرا شمس احسان

خانم زهرا شمس احسان از جمله چهار بانویی است که به شورای شهر ششم راه یافته است. از جمله چهره های جوان این دوره است که به عنوان دانشجوی دکترای جامعه شناسی فرهنگی، تلاش می کند تا نقش  جوانان در مدیریت کلان شهری را زنده نگهدارد. زهرا شمس احسان متولد سال ۱۳۶۰ در تهران بوده و در کارنامه اش، مدیر بانوان شهرداری منطقه ۴ دیده می شود.

ایشان هم چنین، مدیر  اداره آسیب های اجتماعی اداره کل امور بانوان، مدیر اداره مشارکت و امور اجتماعی اداره کل امور بانوان، مدیر اجرایی طرح  مشاوره و روان درمانی زندانیان زن استان تهران را نیز بر عهده داشت.

از جمله سوابق دیگر ایشان می توان به مشارکت در راه اندازی و اجرای طرح مشاوره و روان درمانی زندانیان زن استان اصفهان نیز اشاره کرد. وی به عنوان مدیر نخستین  خانه امن زنان و دختران مورد خشونت وابسته به شهرداری تهران بود و مدیریت اجرایی ده ها طرح در حوزه  خانواده و بانوان شهروند را بر عهده داشت.

مشاور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی و اداره  کل امور بانوان شهرداری تهران از جمله  خدمات شایسته این بانوی جوان توانمند ششمین پارلمان تهران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است. کارشناس ارشد مطالعات زنان می تواند بازوی اجرایی قوی برای پیگیری و هدایت طرح های بالادستی شورای شهر  در امور مدیریت زنان و خانواده در کلانشهر تهران باشد که در این حوزه؛ پایتخت نیازمند اقدامات فوری و اساسی است.

خوشبختانه خانم زهرا شمس احسان ، اهل قلم است و کتابی با نام نقش اشتغال در کاهش آسیب پذیری زنان بدون همسر را به کمک نشر سنجش و دانش روانه بازار کرده است و امیدواریم تجربه های این بانوی موفق در قالب کتاب های دیگری نیز روانه بازار نشر ایران عصر ۱۴۰۰ شمسی شود.

زهرا شمس احسان گفته بود که در دوره ششم  شورای شهر، بایستی توجه مدیران شهرداری، به سمت درآمدهای پایدار مثل  اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان و سلامت باشد. او از انحلال ستاد توانمندسازی زنان نیز انتقاد کرد.

او گفته بود که مدلی را طراحی کرده  است که به عنوان پنجره کارآفرینی اجتماعی با نقش تسهیل گری ، می تواند در دوره ششم در دستور کار قرار بگیرد.

اینستاگرام و تویتر زهرا شمس احسان

خانم زهرا شمس احسان، حضور فعالی در توییتر ندارد و امیدواریم فعالیت ایشان در دوره فعالیت ۴ ساله شورای شهر ششم، افزایش یافته و شاهد تعامل اثربخش وی و سایر اعضای محترم شورا با شهروندان در بستر فضای مجازی باشیم تا شورای شهر شیشه ای، نمود عینی پیدا کند.

توییتر زهرا شمس احسان در نشانی: Twitter.com/zahrashamsehsan در دسترس  است. اینستاگرام این عضو شورا را می توان در نشانی:@zahrashamsehsan دنبال کرد. البته امکان کامنت زنی روی پست های ایشان در زمان تنظیم این گزارش ، غیر فعال بود.

ایشان گفته بود که برنامه شورای شهر ششم تهران برای حمایت خانواده بایستی به لوایح حمایتی ویژه متمرکز شود و شورا توجه ویژه به تحکیم خانواده داشته باشد.

به منظور ارتباط با خانم زهرا شمس احسان به سایت شورای  شهر تهران به نشانی: shora.tehran.ir  مراجعه کنید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره حضور بانوان جوان در عرصه مدیریت کلانشهر تهران در عصر ایران عصر ۱۴۰۰ از طریق بخش  کامنت به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. شما رو به آبروی فاطمه زهرا سوگند می دهم اجازه دهید این نخبه خدمتگزار سرکار خانم (زهرا شمس احسان)

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .