23

زمین‌خواری در لواسان و خبرهای خوبی که از مبارزه با آن در راه است

  • کد خبر : 35468
  • 04 اسفند 1397 - 9:31
زمین‌خواری در لواسان و خبرهای خوبی که از مبارزه با آن در راه است

واکنش امام جمعه لواسان به زمین خواری در لواسانات حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی٬ امام جمعه لواسانات٬ اخیرا با انتشار پستی در صفحه توییتر پر مخاطب خود٬ خبر از برخورد وزارت اطلاعات با مفسدان در این شهرستان داد و اعلام کرد که بزودی٬ جزییات بیش تری از این اقدامات٬ رسانه ای خواهد شد. […]

واکنش امام جمعه لواسان به زمین خواری در لواسانات

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی٬ امام جمعه لواسانات٬ اخیرا با انتشار پستی در صفحه توییتر پر مخاطب خود٬ خبر از برخورد وزارت اطلاعات با مفسدان در این شهرستان داد و اعلام کرد که بزودی٬ جزییات بیش تری از این اقدامات٬ رسانه ای خواهد شد. دیروز٬ رییس اداره  اوقاف شهرستان لواسان به اتهام زمین خواری و واگذاری زمین های وقفی٬ دستگیر شد. شهرستان لواسانان را پایتخت زمین خواری در پایتخت و کانون مبارزه با فساد در  استان می دانند.

اکنون ساخت و ساز های غیر مجاز٬ مثل شهرک «باستی هیلز» آن که متعلق به غلامحسین مطهری اصل و برخی از ثروتمندان تهرانی است٬ جنجال آفرین شده است. قوه قضاییه اخیرا به روسای کلانتری های شهرستان دستور داده است تا از ساخت و ساز های بدون نصب تابلو شناسایی ساختمان بر اساس دستورالعمل شهرداری تهران٬ جلوگیری کنند.

توییت سعید سعید لواسانی در روز های پایانی بهمن ماه نود و هفت٬ بازتاب ها و کامنت های مختلفی داشته است و به نظر می رسد که او در زمره معدود امامام جمعه و جماعت باشد که سایبر دیپلماسی این نهاد فرهنگی و سیاسی را از طریق فضای دیجیتالی در اختیار جامعه اطلاعاتی جوان ایران قرار می دهد.

حتما بخوانید: پرونده تخلفات در ساخت و ساز ایران مال

اقدامی شایسته که باید به تداوم خبر رسانی و دقت نظر او در ارتباط با مخاطبان و اطلاع رسانی مبتنی بر هشتگ که به توسعه شفافیت در دولت الکترونیک کمک می کند٬ تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این روش و منش٬ در دستور کار دیگر امامان جمعه و جماعت در ۳۱ استان کشور قرار بگیرد.

تصاویری از اینستاگرام نوید مطهری اصل

(تصاویری از اینستاگرام نوید مطهری اصل٬ پسر غلامحسین مطهری اصل از مالکان باستی هیلز که چشم انداز استخر خانه مجلل او را در این منطقه نشان می دهد)

توییتر٬ امروزه نقش مهمی در اطلاع رسانی جامع و فراگیر داشته و محبوب روشنفکران و طبقه  فرهیخته و دولتمردان و فعالان علمی و هنری و سیاسی جوامع از جمله ایران است. با وجود فیلتر شدن این شبکه٬ اما بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی٬ بسیار از اعضای شورا های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و هم چنین برخی از وزرا دولت تدبیر و امید و حتی برخی از اعضا شورای نگهبان قانون اساسی (از جمله  سخنگو) در توییتر حضور فعالانه دارند.

امروزه بسیاری از بحث و جدل های مردم با نمایندگان و مسئولان دولتی و غیر دولتی٬ از طریق بستر توییتر و با کامنت ها و تگ ها و لایک ها و دایرکت ها صورت می گیرد که به توسعه شفافیت در اطلاع رسانی و ارتباط گسترده و بهتر با مخاطبان و تکریم ارباب رجوع٬ کمک شایانی می کند. برخی از نمایندگان مجلس مثل دکتر محمود صادقی٬ تصویر مکاتبات با وزرا و سوال از آن ها و پاسخ دستگاه های دولتی و عمومی به پرسش های آنان را از طریق توییتر٬ رسانه ای می کند که بازتاب های گسترده ای معمولا دارد. مخصوصا درباره اسناد متهمان بانک سرمایه.

حتما بخوانید: همه چیز درباره پرونده متهمان بانک سرمایه

اقدام امام جمعه لواسان به اطلاع رسانی و شفاف سازی در بستر توییتر٬

اقدام امام جمعه لواسان به اطلاع رسانی و شفاف سازی در بستر توییتر٬ نوید بخش توسعه سایبر دیپلماسی در ایران  و در بخش ماموریت های امامان جمعه و جماعت است که باید به فال نیک گرفت. امامان جمعه و جماعت از دیرباز٬ پناهگاه مردم و تریبون خواست های مردم از مسئولان بوده و هستند و به نظر می رسد که فضای مجازی بتواند نقش پر رنگی در کمک به این جایگاه برای پیش برد اثربخش مسئولیت ها و تعامل با شهروندان ایفا کند.

شهرستان لواسانات استان تهران به دلیل بکر بودن اکو سیستم و آب و هوای خوب و دوری از آلودگی صوتی و آلودگی هوا شهر تهران و نزدیکی به پایتخت٬ یکی  از جنجالی ترین شهرستان های استان تهران بوده و تراژدی زمین خواری و کوه خواری در این شهرستان٬ بازتاب های گسترده ای در رسانه های داخلی و بین المللی داشته است. در  عصر شهروند٬ گزارشات مختلفی درباره زمین خواری و فساد در شهرستان لواسانات٬ مبتنی بر اسناد و مدارک و گزارش های خبرگزاری های کشور منتشر کردیم که نشان می دهد٬ لواسانات٬ پایتخت زمین خواری در پایتخت٬ همچنان فساد خیز است و برای مقابله با این روند٬ همه  دستگاه ها باید با قوه قضاییه  همکاری کنند.

شهرک مسکونی لاکچری باستی هیلز لواسانات که مقر فوق لوکس چهره هایی چون غلامحسین مطهری اصل و علی انصاری (صاحب ایران مال و بانک آینده و بازار مبل و موبایل و . . .) و برخی مسئولان لشکری است٬ امروزه مصداق اشرافی گری و لوکس نشینی برخی از چهره ها شده است.

ریخته گران٬ یکی از ابر بدهکاران بانکی است  که در پرونده اختلاس بزرگ در  بانک سرمایه  نیز٬ رد پای وی دیده می شود و یکی از  مالکان ویلاهای ۵۲ گانه ۲ هزار متری شهرک باستی هیلز محسوب می شود. علی کریمی٬ فوتبالیست معروف نیز با ویلای لوکس چند هزار متری در این شهرستان٬ در کانون انتقاد توییتری ها قرار دارد.

سال ۱۳۸۰  به صورت یک توافق نامه بین غلامحسین مطهری اصل و شهرداری وقت٬ در قالب یک زمین ۱۲۲ هزار متر مربعی٬ به ۵۰ قطعه زمین٬ تفکیک شد و همان روز (خرداد ماه سال ۸۰) به تایید رییس وقت شورای اسلامی شهرستان لواسانات رسید و اعتراض های سازمان محیط زیست در دیوان عدالت اداری هم به  جایی نرسید. حتی تخلفات ساخت و ساز اهالی خوش نشین این شهرک مثل علی انصاری (در ساخت هزاران متر مربع دیوار غیر قانونی) با پرداخت جریمه به کمیسیون ماده صد شهرداری٬ پوشانده شده تا جواز پایان ساخت برای کلیه واحدهای مسکونی ویلایی فوق مجلل در دهه نود هجری خورشیدی صادر شود.

آگهی فروش برخی از واحد های بورلی هیلز ایران (باستی هیلز لواسانات) در شبکه های اجتماعی٬ خبر از قیمت های نجومی ۲۰ تا ۵۰ میلیارد تومان می دهد. آن هم ویلا هایی که محصول رانت و تغییر کاربری زمین و اصالت حقوقی آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و جامعه را نسبت به این پاتوق فوق سری برخی از چهره های ثروتمند سرشناس حساس کرده است.

نامه رییس حوزه قضایی دادگستری لواسانات به روسای کلانتری های لواسانات

(نامه رییس حوزه قضایی دادگستری لواسانات به روسای کلانتری های لواسانات در تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۹۷ درباره برخورد با ساخت و سازهایی که بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان شامل پروانه ساخت و مرجع صدور پروانه و نام مهندس ناظر و تعداد طبقات٬ مشغول به فعالیت هستند)

امام جمعه لواسانات ٬ امروزه سخنگوی مبارزه با فساد در این شهرستان است. جایی که ساخت و ساز غیر قانونی یکی از نمایندگان نیز سبب شده تا لواسانات٬ هر روز در خروجی خبری سایت  های فارسی زبان باشد و گوش های بسیاری برای شنیدن اتفاقات این محفل لاکچری گردهای ایرانی٬ تیز  شود.

توییتر سید سعید لواسان٬ امام جمعه شهرستان لواسانات را در این نشانی دنبال کنید.  او ظرف ۳ سال اخیر بیش  از  ۵۰۰ توییت منتشر کرده و بیش از یک هزار نفر فالور  دارد. اما مخاطبان صفحه اش٬ بیش از این یک هزار فالور ثابت است.

او ۲۹ بهمن ۹۷ با انتشار پستی اعلام کرد که با همکاری وزارت اطلاعات (سربازان گمنام امام زمان (عج) )٬ خبرهای خوبی از مبارزه با فساد در این شهرستان بزودی رسانه ای خواهد شد. امام جمعه لواسان در توییت های خود٬ تهاجمی عمل می کند و بسیار رک است. او چند روز پیش با انتشار پستی٬ از تاج زاده  و حسام الدین آشنا٬ از مسئولان دولتی قبلی و فعلی خواست تا درباره مسائل سیاسی  اخیر٬ سکوت را پیشه کنند.

 زمین‌خواری در لواسان

انتشار مستند های زمین خواری در لواسانات

در پی انتشار  مستندی درباره  شهرک باستی هیلز لواسانات توسط میلاد گودرزی در شبکه اوانت٬ او ۲۰ بهمن ماه ۹۷ با انتشار  پستی از وی تقدیر کرد. این مستند٬ نگاهی مستند است به  اتفاقات مربوط به زمین خواری و فساد در پرونده ساخت واحدهای ویلایی فوق مجلل این شهرک که اجازه بازدید عمومی هم به  کسی داده نمی شود.

امیدواریم شهرداری تهران و همه مسئولان قضایی و انتظامی و شهری٬ نسبت به شفافیت سازی از وقایعی که در این  شهرستان کوچک در حال رخ دادن است٬ اقدامات موثری در دستور کار قرار داده  و افکار عمومی  را در عصر  شفاف  سازی و اطلاع رسانی دیجیتالی٬ از ماوقع٬ محروم نکنند.

اگر  شما خواننده گرامی نیز سند و مدرک و اطلاعاتی درباره  ساخت و سازهای غیر  مجاز  و غیر قانونی  در محدوده شهرستان لواسانات٬ رودهن٬ فیروزکوه٬ دماوند و دیگر نقاط در استان تهران دارید٬ از طریق بخش  ارتباط با شما و کانال  های عصر شهروند در شبکه های اجتماعی٬ مستندات خود را ارسال کنید تا به  نهادهای تصمیم گیری ارسال و در صورت نیاز٬ رسانه ای شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=35468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .