58

دانلود PDF‌ فرم‌های تامین اجتماعی : از ادعای سابقه تا بازنشستگی

  • کد خبر : 68612
  • 04 خرداد 1398 - 10:34
دانلود PDF‌ فرم‌های تامین اجتماعی : از ادعای سابقه تا بازنشستگی
در این گزارش از عصر شهروند PDF‌ فرم‌های تامین اجتماعی را دانلود کنید :

فرم های تامین اجتماعی : از ادعای سابقه تا بازنشستگی

قریب به ۵۰ فرمی که در قالب PDF قابل دانلود در گزارش امروز عصرشهروند ارائه شده است، پاسخ گوی همه نیازهای فرمی شما برای ارتباط با تامین اجتماعی و دریافت خدمات است.

ده‌ها میلیون تن از هموطنان، بیمه پردازی اجباری یا اختیاری سازمان تامین اجتماعی بوده و این سازمان، ماهانه قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان، بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت می کنید. میلیون ها نفر نیز بازنشسته و مستمری بگیر سازمان در ۳۱ استان کشور هستند. مثل سازمان دارایی و شهرداری ها، صدها شعبه سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور، روزانه پذیرای شمار قابل توجهی از جمعیت ایران برای انجام خدمات کارگری، پیمانکاری، کارفرمایی، بیمه بیکاری، اعلام ادعای سابقه، جمع آوری سابقه، انتقال سوابق بیمه و هم‌چنین دریافت مفاصا حساب و رد کردن لیست و مقولاتی در این زمینه هستند.

انجام اکثر کارهایی که شما با تامین اجتماعی دارید، چه به عنوان شخص حقیقی یا شخص حقوقی، بایستی از طریق فرمهای مصوب سازمانی انجام شود. خواه مربوط به ادعای سابقه باشد، خواه مربوط به اعتراض به میزان حق بیمه باشد، خواه جمع آوری سابقه یا مسائل مربوط به بازنشستگی و مستمری بگیری. قریب به ۵۰ فرمی که در قالب PDF قابل دانلود در گزارش امروز اقتصاد شهروند ارائه شده است، پاسخ گوی همه  نیازهای فرمی شما برای ارتباط با تامین اجتماعی و دریافت خدمات است.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید :حداقل حقوق ها در سال ۱۴۰۰ چقدر است ؟

دانلود PDF فرم ادعای سابقه

دانلود PDF فرم ادعای سابقه

دانلود PDF فرم ادعای سابقه

اگر کارفرمایی در بخش دولتی یا خصوصی، طبق قرارداد، لیست بیمه رد نکرد یا چند ماه یا چند هفته یا چند روز از ماه یا سال، با کسری بیمه  مواجه شدید، بایستی ادعای سابقه  کرده و این فرم را تکمیل کنید تا توسط کمیسیون بدوی شعبه ای که کد گارگاه داشته و بیمه ماه های قبلی در آنجا برای شما رد شده است، بررسی شود.

دانلود PDF فرم اعتراض به میزان حق بیمه

دانلود PDF فرم اعتراض به میزان حق بیمه

دانلود PDF فرم اعتراض به میزان حق بیمه

شما کارفرما هستید و بایستی طبق فیش صادره، جهت دریافت مفاصا حساب، بدهی بیمه خود را پرداخت کرده تا پس از تسویه حساب، مفاصا دریافت کرده و در اختیار کارفرما جهت آزاد سازی ضمانت نامه ها قرار دهید. یا حق بیمه ای باید پرداخت کنید. در هر  حال، به مبلغ حق بیمه اعتراض دارید. شما بایستی این فرم را دانلود کرده و به دقت پر کنید و مستندات خود را ضمیمه فرم  اعتراض به میزان حق بیمه بکنید.

حتما بخوانید : بیمه دختران مجرد و زنان خانه دار بهمراه راهنمایی کامل برای شرایط و مدارک لازم

دانلود PDF فرم جمع آوری سوابق و ارسال پرونده فنی

دانلود PDF فرم جمع آوری سوابق و ارسال پرونده فنی

دانلود PDF فرم جمع آوری سوابق و ارسال پرونده فنی

این فرم برای زمانی است که شما، قصد دارید سوابق خود را از شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور به همین شعبه ای که خودتان یا کارفرما برای شما بیمه  رد می کند، منتقل کنید تا سوابق، متمرکز شود. سوابق متمرکز، مناسب زمان بازنشستگی و دریافت بیمه بیکاری است .برای ارسال پرونده فنی و جمع آوری سابقه،‌ بایستی فرم خاصی تهیه و آماده و در اختیار واحد نام نویسی شعبه  مربوطه قرار بگیرد.

دانلود PDF فرم نمونه مهر و امضا کارفرما

دانلود PDF فرم نمونه مهر و امضا کارفرما

دانلود PDF فرم نمونه مهر و امضا کارفرما

این فرم برای زمانی است که کارفرما در یک شعبه، ردیف پیمان بر اساس شماره کارگاه ملی و سراسری جدید دریافت کرده و اطلاعات خود را شامل آدرس کارگاه، مشخصات کارفرما، شماره تلفن و نمونه امضا و مهر خود را به شعبه اعلام میکند. برای دانلود فرم به این نشانی بروید.

دانلود PDF  فرم تقاضای بازنشستگی کارمند توسط کارفرما

دانلود PDF  فرم تقاضای بازنشستگی کارمند توسط کارفرما

اگر کارگری قصد بازنشستگی داشته باشد، کارفرما طی نامه ای به شعبه سازمان تامین اجتماعی، درخواست بازنشستگی کارگر را اعلام و ترک کار را ثبت میکند. برای دانلود فرم به این لینک بروید.

دانلود فرم PDF تقسیط بدهی

دانلود فرم PDF تقسیط بدهی

دانلود فرم PDF تقسیط بدهی

این فرم برای زمانی است که شما به عنوان بیمه پرداز اجباری کارگران (کارفرما)، بایستی فیش بیمه صادر شده غیر قابل اعتراض را پرداخت کنید اما توانایی پرداخت یک جا نداشته و باید آن را بر اساس اعلام معاونت حسابداری شعبه مورد نظر، تقسیط کنید. شما در این نامه اعلام می کنید که آمادگی تقسیط به میزان ایکس ریال دارد. واحد درآمد نیز باید تایید کند.

دانلود PDF فرم تعهدنامه بیمه شدگان جهت برخورداری از حمایت های درمانی

دانلود PDF فرم تعهدنامه بیمه شدگان جهت برخورداری از حمایت های درمانی

دانلود PDF فرم تعهدنامه بیمه شدگان جهت برخورداری از حمایت های درمانی

بعضی از بیمه پردازان، فاید شغل و شوهر هستند و پس از اشتغال یا ازدواج، شعبه را مطلع می کنند. اگر خلاف ادعای شما اثبات شود، بایستی به سازمان، خسارت بدهید. طبق ماده نود و هفت قانون تامین اجتماعی. ماده نود و هفت می گوید که هر کس به استناد اسناد و گواهی های خلاف واقع، با با توسل به عناوینی و وسایلی از مزایای مقرر در این قانون، به نفع خود استفاده کند، یا موجبات استفاده افراد خانواده یا شخص ثالثی را فراهم  کند، به پرداخت جزای نقدی معادل ۲ براب رخسارت وارده به سازمان تامین اجتماعی محکوم و در صورت تکرار، به جبس جنحه ای از ۶۱ روز تا ۶ ماه محکوم است.

فرم برخورداری فرزندان ذکور از حمایت های درمانی

دانلود PDF فرم برخورداری فرزندان ذکور از حمایت های درمانی

اگر فرزند شما، کار ندارد و در کارگاهی اشتغال ندارد، تکمیل این فرم جهت برخورداری از حمایت های درمانی، الزامی است. بر اساس این فرم به فرزند شما، دفترچه داده می شود. فرم را اینجا دانلود کنید.

فرم گزارش اعلام حادثه

دانلود PDF فرم گزارش اعلام حادثه

فرم گزارش اعلام حادثه برای کارفرمایان بسیار مهم است. اگر کارگر آن ها دچار حادثه شده و قصد دریافت غرامت های قانونی دارید، تکمیل این فرم به محض رخداد حادثه الزامی است.  همان طور که در فرم مشاهده می کنید، باید مشخصات بیمه شده درج شود، تاریخ و زمان و علت وقوع حادثه درج شود. نوع کار بیمه شده اعلام و نتیجه حادثه گزارش شود. شرح واقعه باید مستند و مستدل باشد.  اگر مقامات صالحه درباره این رخداد، صورتمجلس  آماده کردند، ضمیمه  کنید.

فرم احتساب خدمت وظیفه

دانلود PDF فرم احتساب خدمت وظیفه

برای دانلود پی دی اف فرم احتساب خدمت نظام وظیفه عمومی و حضور داوطلبانه در جبهه بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی، به این لینک  بروید. اگر شما قبل از سال ۸۵ خدمت کرده باشد و پیش از خدمت نیز سابقه بیمه  اجباری داشته باشد، هزینه های احتساب خدمت، رایگان خواهد بود.

همان طور که در فرم مشاهده می کنید، شماره کارگاه و کد بیمه و مدت خدمت نظام وظیفه عمومی و تاریخ  خدمت بایستی اعلام شود.

فرم احتساب خدمت نظام وظیفه عمومی بیمه شدگان مشمول ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی

دانلود PDF فرم بیمه شدگان مشمول ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی

طبق این فرم ، اگر  شما مشمول ماده نود و پنج قانون تامین اجتماعی باشید، بایستی اعلام کنید که خدمت خود را در چه تاریخی  انجام داده اید. هم  چنین اعلام کنید که قبل و بعد از خدمت سربازی، به اعتبار اشتغال در کارگاه ها و موسسات مشمول قانون تامین اجتماعی، دارای سابقه پرداخت حق بیمه  هستید. دور اشتغال در کارگاه شما بایستی از قبل هفتم مرداد ماه سال هشتاد و پنج باشد.

فرم درخواست بازرسی از سوی کارفرما مبنی بر ترک  کارگر

دانلود PDF فرم درخواست بازرسی از سوی کارفرما مبنی بر ترک  کارگر

اگر کارگری کار خود را ترک کند، کارفرما می تواند از واحد بازرسی شعبه ای که هر ماه لیست رد می کرد، درخواست کند که جهت ترک کار کارگران خود، درخواست بازرسی کند.

فرم درخواست کارگران از محل کار

فرم درخواست کارگران از محل کار

اگر  کارگری هستید که محل کار شما، مطابق با قانون کار نیست، درخواست بازرسی از  کارگاه کنید. خواه دفتر مرکزی باشد خواه کارخانه یا کارگاه ساختمانی.

فرم درخواست کارفرما مبنی بر بازرسی

دانلود pdf فرم درخواست کارفرما مبنی بر بازرسی

اگر کارفرمایی از شعبه بخواهد که بازدیدی از محل کارگاه به عمل  آورد، تکمیل این فرم الزامی است.

 فرم شماره ۱ ابلاغ الکترونیک ویژه کارفرمایان (اشخاص حقیقی)

دانلود PDF فرم شماره ۱ ابلاغ الکترونیک ویژه کارفرمایان

اگر بیمه پرداز هستید و شخص حقیقی هستید، هر  ابلاغی که سازمان به شما می کند به صورت اینترنتی است. باید فرمی پر کنید و قبول کنید که ابلاغ الکترونیکی را پذیرفته و هیچ اعتراضی مبنی بر عدم دریافت ابلاغ ها ندارید. ابلاغ کلیه  اوراق شعبه  اعم از دعوت نامه و احکام مطالباتی، صرفا به صورت الکترونیکی از طریق سامانه لیست الکترونیک است.

شما متعهد می شوید که :

  • هر گونه تغییر در شماره تلفن همراه و یا ای میل اعلامی را به صورت مکتوب به شعبه اعلام کرده و در صورت قصور و عدم اقدام، عواقب آن را قبول می کنید و ابلاغ های صورت گرفته توسط سازمان صحیح است.
  • با آگاهی کامل از مفاد قانون تجارت الکترونیک به ویژه ماده ۲۲ آن، ملاک محاسبه کلیه موارد قانونی ابلاغ الکترونیک ۴۸ ساعت بعد از زمان ارسال مفاد ابلاغیه از سوی سازمان به صندوق اطلاعاتی افرادی تعیین شده است.

 فرم ابلاغ الکترونیک ویژه کارفرمایان و اشخاص حقوقی

دانلود PDF  فرم ابلاغ الکترونیک ویژه کارفرمایان و اشخاص حقوقی

اگر شما کارفرما هستید و می خواهید به صورت دفتر مرکزی یا ردیف پیمان، لیست بیمه  پرسنل را پرداخت کنید، بایستی فرم تعهدنامه ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی مربوط به اشخاص حقوقی را پر کنید. اگر این فرم پر  نشود، شعبه، لیست ماهانه شما را قبول نمی کند. مدیرعامل شرکت بایستی این مهر را تکمیل، مهر و اثرانگشت بزند.

مدیرعامل متعهد می شود که با آگاهی از مفاد قانون تجارت الکترونیک و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان متقاضی، ابلاغ کلیه  اوراق شعبه، صرفا به صورت الکترونیکی از طریق سامانه لیست الکترونیک است و ضمن اعلام اطلاعات خویش و هم چنین قائم مقام شرکت یا فرد صاحب امضا، این اقدام انجام و مسئولیت افشای رمز شخصی و مراجعه به سامانه مذکور به عده او است.

 فرم ابلاغ الکترونیک کارفرمایان : ویژه  اشخاص حقوقی

دانلود فرم PDF ابلاغ الکترونیک کارفرمایان

 

این فرم با نمونه قبلی که معرفی شد، تفاوت اندکی دارد. در پاراگراف آخر آمده  است که آقا یا خانم با کد ملی و شماره بیمه . . . . به عنوان . . . . . .ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی این دستگاه از طریق وی صورت می گیرد. دستگاه باید موارد زیر را متعهد شود:

  • دستگاه متعهد می شود که هر گونه تغییر اشخاص در سمت های مذکور و یا اطلاعات فوق را به شعبه مربوطه اعلام کرده و در صورت قصور و عدم اقدام به موقع، مسئویتی متوجه سازمان تامین اجتماعی نیست و ابلاغ های صورت گرفته معتبر و صحیح است.
  • با آگاهی کامل از مفاد فانون تجارت الکترونیک به ویژه ماده ۲۲ آن، ملاک محاسبه کلیه مواعد قانونی ابلاغ الکترونیک ۴۸ ساعت پس از زمان ارسال مفاد ابلاغیه از سوی سازمان به صندوق اطلاعاتی افراد تعیین شده است.

فرم برقراری مستمری بازنشستگی

دانلود PDF فرم برقراری مستمری بازنشستگی

اگر قصد برقراری مستمر بازنشستگی و جمع آوری سابقه دارید، بایستی این فرم پر شود. در این فرم ، متعهد می شوید که در صورت عدم اجراز شرایط مقرر در قوانین جاری، هیچ ادعایی در این خصوص نداشته و مسئولیت عواقب ناشی از ترک کار بدون اعلام آن شعبه را قبول می کنید.

مشخصات خود، مشخصات آخرین کارگاه و هم  چنین اطلاعات سایر شعبی که سابقه بیمه دارید را وارد کنید. اگر کد کارگاه ندارید، شعبه آن کارگاه در فلان استان را درج کنید و محدوده زمانی هم قید شود. با مراجعه به سامانه سوابق تامین اجتماعی، به اطلاعات کامل سوابق خود دسترسی خواهید داشت. چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب.

فرم درخواست بازنشستگی بر اساس سنوات پرداخت حق بیمه

دانلود PDF فرم درخواست بازنشستگی بر اساس سنوات پرداخت حق بیمه

اگر شصت سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه دارید، می توانید درخواست بازنشستگی کرده و یک سوم حق بیمه بازنشستگی به صورت ماهانه به شما پرداخت خواهد شد.

در فرم درخواست بازنشستگی بیمه شدگان بر اساس سنوات پرداخت حق بیمه آمده است که این فرم ، موضوع قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی است که ۱۰ سال و کم تر، حق بیمه پرداخت کرده باشند. شما بایستی اعلام کنید که فاقد شرایط بازنشستگی مطابق شرایط عام قانون تامین اجتماعی هستید.

ضمنا، با اطلاع کامل از ضوابط و مقرران بازنشستگی بر اساس قانون فوق الذکر، به ویژه آگاهی از نحوه تعیین  میزان مستمری و مزایای جانبی به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه، متقاضی بازنشستگی طبق قانون یاد شده هستید. شما متعهد می شوید که به حز سوابق مندرج در جدول ذیل،  فاقد هر گونه سابقه بیمه پردازی نزد سازمان یا سایر صندوق های بیمه ای (مثل صندوق بازنشستگی کشوری ) هستید.

فرم درخواست برقراری مستمری بازماندگان

دانلود PDF فرم درخواست برقراری مستمری بازماندگان

اگر شما بازمانده یک مرحوم هستید و درخواست برقراری مستمری بازماندگان دارید، بایستی این فرم را تکمیل کنید. شما باید اطلاعات مرحوم یا مرحومه، شماره شناسنامه وی، شماره بیمه، شماره گواهی فوت وآخرین اطلاعات محل اشتغال را اعلام کنید.

شما باید اعلام کنید که متعهد هستید که حداکثر ظرف مدت ۹ ماه پس از تاریخ فوت ذکر شده، نسبت به ارائه گواهی انحصار وراثت اقدام کنید. در صورت عدم ارائه گواهی مذکور ظرف مهلت مقرر، یا این که درمندرجات گواهی فوق الذکر، خلاف واقع آشکار گردد، به سازمان اختیار می دهید که بر اساس ضوابط و مقررات نسبت به توقف پرداخت مستمری اقدام و شما ملزم  به اعاده هر گونه خسارت وارده به سازمان هستید.

فرم مشاغل سخت و زیان اور

دانلود PDF فرم  مشاغل سخت و زیان اور

اگر در مشاغل سخت و زیان آور طبق قانون مشغول به کار هستید، بایستی این فرم را تکمیل کنید. در این فرم اعلام می کنید که با شماره بیمه . . .  در شرکت . . .  دارای . . ..  سال سابقه پرداخت حق بیمه در کار های سخت و زیان آور هستید. شما بایستی مدارک و مستندات را ارائه کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=68612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲
  1. با عرض سلام بنده از کارکنان شرکت توریع برق بودم در سال ۹۳/۳/۳ در خواست خرید خدمت سربازی بودم مبلغی قسطی پرداخت کردم در سال ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ به بازنشسنگی نایل شدم با توجه در سال ۱۳۶۱/۸/۱۹ تا ۱۳۶۱/۱۲/۷ داوطلبانه به منطقه جنگی جنوب اعزام‌ شدم و در سالهای ۱۳۶۳/۱/۲۲ نا ۱۳۶۴/۱۰/۲ در منطقه جنگی سرپل ذهاب، قصرشیرین بودم آیا میتوانم تقاضای استرداد مبلغ واربزی سربازی کنم و در سالهای ۱۳۶۶،۱۳۶۷ فصلی ۲۱۵ روز بود و از تاریخ ۱۳۶۸/۵/۱ به‌ استخدام رسمی شرکت توریع برق شدم لطفا راهنمایی فرمائید

  2. باسلام ،این جانب بیش از ۲۷ سال هست در یک شرکت به صورت قراردادی مشغول به کار می باشم وتاریخ استخدام هم روی احکام صادره و آخرین حکم گواه همین موضوع هست شرکت در چندمرتبه(۳بار) بدون تسویه کامل اقدام به پرداخت مبالغی از سنوات کرده است والان که باید سنوات طبق آخرین دریافتی حقوق محاسبه شود ادعا می کند که سنوات شما را قبلاً پرداخت کردیم وفقط چند سال به شما تعلق می گیرد.لطفا راهنمایی بفرمایید . متشکر از زحمات دوستان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .