15

همه چیز درباره گابریل کالدرون : سرمربی آرژانتینی پرسپولیسی‌ها

  • کد خبر : 84347
  • 12 تیر 1398 - 6:48
همه چیز درباره گابریل کالدرون : سرمربی آرژانتینی پرسپولیسی‌ها

گزارش امروز ما،  نگاهی دارد به سوابق و فعالیت های گابریل کالدرون و مروری به تصاویر  سرمربی جدید پرسپولیسی ها. اگر نظر و دیدگاهی درباره  این سرمربی ۱۸۱ سانتی متری خوش خنده کم تر شناخته شده برای فوتبال دوستان ایرانی دارید، مراتب را از طریق کامنت  با ما به اشتراک بگذارید.

بیوگرافی گابریل کالدرون

گابریل کالدرون (به انگلیسی: GABRIEL CALDERON) متولد بهمن ماه سال ۱۹۶۰ میلادی در راسون آرژانتین است و فعلا برای یک فصل، جانشین سرمربی رویایی پرسپولیسی ها یعنی برانکو ایوانکوویچ شده است که ۳ بار پیاپی، پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کرد. آقای کالدرون ، سابقه توپ زنی در لیگ آرژانتین، اسپانیا و فرانسه دارد و مربی سابق الوصل امارات، الهلال عربستان و الاتحاد و رئال بتیس بود.

گابریل کالدرون با قرارداد ۱.۵ میلیون یورو به اردوی قرمز پوشان پایتخت پیوست تا لیگ سرنوشت ساز ۹۸-۹۹ را در کسوت سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی، آغاز کند. گابریل کالدرون بر خلاف شفر و علی دایی و برانکو و کیروش و خیلی های دیگر، صفحه اینستاگرام و توییتر و فیس بوک ندارد و هر صفحه ای که مشاهده کردید، غیر رسمی است.

گابریل کالدرون کلا مرد شبکه‌های اجتماعی نیست و اخبارش را باید فقط در کانال‌های رسمی باشگاه پرسپولیس که امسال، خصوصی سازی میشود، دنبال کنید.

گزارش امروز ما،  نگاهی دارد به سوابق و فعالیت های گابریل کالدرون و مروری به تصاویر سرمربی جدید پرسپولیسی ها. اگر نظر و دیدگاهی درباره  این سرمربی ۱۸۱ سانتی متری خوش خنده کم تر شناخته شده برای فوتبال دوستان ایرانی دارید، مراتب را از طریق کامنت  با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: با سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال”مارک ویلموتس” آشنا شوید

داستان مرد شماره ۴۱ ؛ گابریل کالدرون

چهل و یکمین سرمربی یکی از پر افتخار ترین تیم های ایران و آسیا که میلیون ها هوادار در داخل و خارج از  کشور دارد و امیدها به خصوصی سازی و عرضه سهامش در فرابورس ایران تا اسفند ۹۸، افزایش یافته است، گابریل هومبرتو کالدرون مترالا (GABRIEL  HUMBERTO CALDERON  METRALLA) می باشد که شصت سال پیش در شهر  کوچک RAWSON آرژانتین به دنیا آمد.

گابریل کالدرون : سرمربی آرژانتینی پرسپولیسی‌ها

در هفته های اخیر، «تاکیس لمونیس» یونانی، «آنته چاچیچ» و «کرونوسلاو یورچیچ» کروات، «الکساندر نوری» ایرانی – آلمانی و «والتر زنگا» و «ماسیمو کاررا» ایتالیایی با نیمکت خالی سرخ ها ارتباط داده شده بودند تا در نهایت، قرعه فال به نام سرمربی آرژانتین ۶۰ ساله بیفتد که نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا را در کارنامه دارد.

بزرگ ترین افتخار این سرمربی و فوتبالیست آرژانتینی، قهرمانی جام جهانی  زیر ۲۰ ساله ها در سال ۱۹۷۹ میلادی است. گابریل کالدرون در جام جهانی ۱۹۸۲ میلادی در اسپانیا نیز برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد و هم عصر دیه گو مارداونا، اسطوره فوتبال آرژانتین است.  او در جام جهانی ۱۹۹۰ میلادی که آرژانتین با پنالتی آندریاس برمه، بازی را در دقایق پایانی به تیم ملی آلمان واگذار کرد و نایب قهرمان جهان شد، از اعضای تیم ملی این کشور بود.

پس از خداحافظی از مستطیل سبز در کسوت بازیکن، گابریل کالدرون  به هدایت تیم هایی چون: CAEN, LAUSANNE SPORTS پرداخت و سپس به منطقه خلیج فارس آمد و هدایت تیم های حاشیه ای عربی چون تیم ملی عربستان سعودی، تیم  ملی عمان، باشگاه های الاتحاد عربستان، الهلال، بانیاس، تیم  ملی بحرین و الوصل قطر را بر عهده گرفت. او یک بار حضور در لالیگا اسپانیا  را برای نقش آفرینی در رئال بتیس در کارنامه دارد.

گابریل کالدرون در پاری سن ژرمن فرانسه گل زده است

پاری سن ژرمن فرانسه، رئال بتیس اسپانیا و ریسینگ کلاب، از جمله باشگاه های مهمی است  که گابریل کالدرون در آن توپ زده است. این  هافبک ۱۸۱ سانتی متری آرژانتین و سرمربی کنونی پرسپولیسی ها، در مجموع در  دوران بازیگری خود در تیم  های باشگاهی، ۱۰۵  گل در ۶۳۷ بازی به ثمر رساند. گابریل کالدرون برای تیم ملی آرژانتین نیز ۱ گل به ثمر رساند و ۵ گل نیز در طی ۲۰ بازی، برای تیم  زیر بیست و یک ساله های این کشور به  ثمر رساند.

باشگاه های حرفه ای گابریل کالدرون

باشگاه های حرفه ای گابریل کالدرون

گابریل کالدرون ،  سرمربی جدید پرسپولیسی ها،  از  سال ۱۹۷۶ میلادی  تا ۱۹۹۴ میلادی  در  ۱۰ باشگاه  بازی کرد که فصل ها و تعداد گل های به ثمر  رسیده  را در ادامه  مشاهده میکنید:

  • سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۷ : باشگاه EL PORVENIR : ۲۵ بازی و ۳ گل
  • سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱: باشگاه ریسینگ کلاب: ۱۱۳ بازی  و ۳ گل
  • سال ۱۹۷۸ : باشگاه لانوس: ۲۴ بازی و بدون گل
  • از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳: باشگاه اتلتیکو ایندپیندنته: ۸۵ بازی و ۱۶ گل
  • از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷: باشگاه رئال بتیس: ۷۴ بازی و ۱۵ گل
  • از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰: باشگاه پاری سن ژرمن: ۱۳۱ بازی و ۳۸ گل
  • از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲: باشگاه سیون: ۱۰۲ بازی و ۱۱ گل
  • از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳: باشگاه کان: ۴۷ بازی و ۱۷ گل
  • از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴: باشگاه لوزان –اسپورت: ۳۶ بازی و ۲ گل

سوابق مربی گری گابریل کالدرون

سرمربی فعلی پرسپولیس، از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ میلادی، سابقه هدایت تیم  های مختلفی را بر عهده داشته است  که با هیچ کدام، عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا یا یوفا را کسب نکرد.

  • از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ میلادی: هدایت باشگاه فوتبال استاد مالرب کان فرانسه در لیگ ۱
  • سال ۲۰۰۳: هدایت تیم فوتبال لوزان اسپرت سوئیس
  • سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ میلادی: هدایت تیم ملی عربستان سعودی
  • سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ میلادی: هدایت تیم ملی عمان
  • سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی:‌‌ هدایت الاتحاد عربستان سعودی
  • سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ میلادی: هدایت الهلال  عربستان سعودی
  • سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ میلادی: هدایت تیم ملی بحرین
  • سال ۲۰۱۴: هدایت باشگاه فوتبال رئال  بتیس اسپانیا
  • سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶: هدایت الوصل امارات
  • سال ۲۰۱۷: هدایت باشگاه فوتبال القطر

قهرمانی در لیگ عربستان سعودی با تیم الاتحاد در  فصل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹،  از جمله  افتخارات سرمربی  ۶۰ ساله  پرسپولیسی ها در منطقه خلیج فارس است. این تیم با هدایت گابریل کالدرون ، به فینال جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۰۹ میلادی  راه یافت

رکورد پیروزی های گابریل کالدرون با تیم های  باشگاهی

  • باشگاه SM CAEN: ۴۳ پیروزی در ۱۱۸ مسابقه از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰
  • باشگاه LAUSANE SPORTS سوئیس: ۵ پیروزی در ۱۵ مسابقه از جولای ۲۰۰۳ تا دسامبر ۲۰۰۳
  • تیم ملی عربستان سعودی: ۹ پیروزی در ۲۰ مسابقه: از نوامبر ۲۰۰۴ تا دسامبر ۲۰۰۵
  • تیم ملی عمان: ۱۳ پیروزی در ۲۸ مسابقه: از آوریل ۲۰۰۷ تا جون  ۲۰۰۸
  • باشگاه الاتحاد عربستان: ۴۴ پیروزی در ۶۳ مسابقه از جون ۲۰۰۸ تا ژانویه  ۲۰۱۰
  • باشگاه الهلال عربستان: ۲۵ مسابقه در ۳۷ بازی از دسامبر ۲۰۱۰ تا جولای ۲۰۱۱
  • باشگاه بانیاس: ۱۱ پیروزی در ۲۴ مسابقه  از نوامبر ۲۰۱۱ تا می ۲۰۱۲
  • تیم ملی بحرین: ۹ پیروزی در ۲۱ مسابقه از اکتبر  ۲۰۱۲  تا آگوست ۲۰۱۳
  • باشگاه رئال بتیس: ۶ پیروزی در ۲۱ مسابقه از  اکتبر ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۴
  • باشگاه الوصل امارات: ۷ پیروزی در ۱۹ مسابقه از اکتبر ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۶
  • باشگاه قطر: ۱ پیروزی در ۹ مسابقه از سپتامبر ۲۰۱۷  تا نوامبر  ۲۰۱۷

تحلیل آماری کارنامه مربی گری گابریل کالدرون

نکته ای که باید درباره کارنامه سرمربی گری مربی جدید پرسپولیسی ها” گابریل کالدرون ” در ۲۰ سال اخیر بدانیم آن  است که ایشان، تقریبا در ۳۰ تا ۵۰ درصد مسابقات، پیروز بوده و ۳ امتیاز بازی را کسب  کرده است  و بهترین نتیجه اش برای هدایت تیم الاتحاد عربستان می باشد که ۷۰ درصد مسابقات را با پیروزی به اتمام برد. تیم هایش بر خلاف تیم کارلوس کیروش و شفر، گل زیادی دریافت کرده اند و البته این جای نگرانی خاص برای کادر فنی پرسپولیس که یکی از بهترین  خط دفاع های تاریخ  لیگ برتر را در اختیار دارد، نیست.

الهلال عربستان به هدایت این مربی جدی توانا، بدون حتی یک  شکست قهرمان لیگ عربستان در  فصل ۲۰۱۰ و  ۲۰۱۱ میلادی  شد. بن یاس را هم در اواج بحران تحویل گرفت و پس از ۱ سال، به  لیگ قهرمانان برد و از مرحله گروهی هم صعود کرد. تاریخ سازی گابریل کالدرون در الهلال  عربستان و بن یاس امارات متحده عربی، امیدواریم در پرسپولیس ایران هم  در سال ۲۰۲۰، تکرار شود.

پس گابریل کالدرون را نمی توان خیلی مربی خوبی یا خیلی مربی بد دانست. اما این که جایگزین  شایسته ای برای برانکو ایوانکوویچ است، زمان می خواهد. گر چه حمید درخشان و کریم باقری و سلطان پرسپولیسی ها گفته  اند که باید به این سرمربی جدید فرصت داد و احتمالا تا پایان نیم  فصل  اول (دی ۹۸)، باید منتظر ماند.

تحلیل آماری کارنامه مربی گری گابرلی کالدرون

(اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره  عدم پوشش خبری حضور گاربریل کالدرون در فرودگام امام در  ۱۰  تیر ماه ۹۸)

اما همان طور که منتقدان سرمربی ایتالیایی استقلالی ها عنوان کرده اند، نه سرمربی آرژانتینی پرسپولیسی ها و نه سرمربی خوش پوش قد بلند آبی پوشان پایتخت، امکان معجزه ای در لیگ سخت ۹۸-۹۹ با رقبای سرسختی چون سپاهان و پدیده و …. ندارند. لیگ امسال هم برنامه ۹۰ عادل خان فردوسی  پور را ندارد که متن و حاشیه هایی از کیفیت و کمیت رقابت ها را در اختیار داشته باشیم  و باید نگاهمان به شبکه های اجتماعی باشد.

تنها گل ملی گابریل کالدرون

تنها گل ملی سرمربی کنونی پرسپولیس ، دوم آوریل ۱۹۸۷ میلادی در مقابل دانمارک در ورزشگاه بوینس آیرس آرژانتین به ثمر رسید که یک بازی دوستانه بود. گابریل کالدرون در بازی های ملی برای تیم  ملی  کشورش،‌ موفق به گل زنی نشده بود

درباره همسر گایریل کالدرون و فعالیت فرزندانش و سبک زندگی گابریل کالدرون  ، اطلاعاتی در دسترس نیست و در  همین صفحه به روز رسانی می شود.

حتما ببینید: با سرمربی ایتالیایی استقلالی ها “آندره استراماچونی” آشنا شویم

تنها گل ملی  گابریل کالدرون

(تصویر اعلام رسمی اینستاگرام ۲.۷ میلیون فالوری باشگاه  مبنی بر برگزاری کنفرانس خبری سرمربی آرژانتین جدید  باشگاه پرسپولیس در دومین  هفته تیر  ماه۹۸ که با صدها هزار  لایک همراه شد)

لینک این صفحه را در کانال های پیام رسان و شبکه های اجتماعی، در اختیار دوستان پرسپولیسی خود قرار دهید تا نظرات آن ها را نیز دریافت کنیم. توجه داشته باشید که تنها صفحه رسمی اینستاگرام پرسپولیسی ها در این لینک در دسترس است تا جزییان  قرارداد گابریل کالدرون و اندیشه هایش در هدایت لژیونرهای پرسپولیس را در ماه های آتی مشاهده کنید.

باشگاه پرسپولیس پیش از حضوری گابریل کالدرون

(تصویر صفحه ایندکس باشگاه پرسپولیس پیش از حضوری گابریل کالدرون در تهران)

سایت باشگاه فرهنگی ورزشی  پرسپولیس در این لینک در دسترس است. جزییات عرضه سهام پرسپولیس در فرابورس و شرایط  خرید سهام  این  باشگاه را در سرویس بورس سایت عصر شهروند دنبال کنید.

آیا شما با انتخاب گابریل کالدرون آرژانتینی به عنوان سرمربی فصل ۹۸ باشگاه پرسپولیس تهران موافق هستید؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=84347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .