14
حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با عصر شهروند مطرح کرد؛

تذکر به وزیر بهداشت برای حذف نکردن دفترچه های کاغذی بیمه

  • کد خبر : 278847
  • 28 اسفند 1399 - 8:27
تذکر به وزیر بهداشت برای حذف نکردن دفترچه های کاغذی بیمه
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق بند (چ) ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه و احکام قانون بودجه سال97، 98 و 99 دفترچه های کاغذی بیمه باید حذف می شد، افزود: وزیر بهداشت باید پاسخ دهد که چرا این تکلیف قانونی را اجرا نکرده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به حذف نشدن دفترچه های بیمه کاغذی، گفت: دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید پاسخ دهد که چرا طبق بند (چ) ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه و احکام قانون بودجه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حذف دفترچه های کاغذی بیمه اجرا نشده است؟

وی خطاب به وزیر تاکید کرد: جناب آقای وزیر! سازمان بیمه سلامت ایرانیان طبق بند «ج» ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه و به موجب قوانین بودجه سال های ۹۹،۹۸،۹۷ موضوع استقرار اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور و مدیریت مصارف ومنابع، کلیه شرکت ها و صندوق های بیمه پایه و تکمیلی درمان اعم از دولتی و غیر دولتی، موظف بوده است دفترچه های کاغذی بیمه را حذف کند و خدمات خود را الکترونیکی عرضه نماید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه بخشی از پرونده الکترونیک سلامت است، تصریح کرد: این موضوع با وجود الزام قانونی چندساله به سرانجام نرسیده و تقریبا همه اصلاحات در نظام سلامت ایران از جمله پزشک خانواده، نوبت دهی محترمانه، تعداد ویزیت پزشکان در روز، آمار پزشکان غیرفعال، گرانفروشی دارو، قاچاق دارو و…. در نظام سلامت ایران به پرونده الکترونیک سلامت گره خورده است که شرط لازم پرونده الکترونیک حذف دفترچه های کاغذی است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: آقای نمکی باید به مجلس پاسخ دهد که چرا با وجود حکم قانونی ، وزارت بهداشت آن را در مهلت مقرر اجرا نکرده است؟

وی با بیان اینکه اینجانب در همین زمینه به وزیر بهداشت در صحن مجلس تذکر دادم، افزود: طبق ماده (۲۰۸) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این تذکر باید در صحن مجلس قرائت شود و وزیر باید جواب قانع کننده ای در این زمینه ارائه کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .