19

کلاک لواسان و همه مستندات و تصاویر از این شهرک ؛ تراژدی « پلاک ۱/ ۲۲ »

  • کد خبر : 37173
  • 04 اسفند 1397 - 16:28
کلاک لواسان و همه مستندات و تصاویر از این شهرک ؛ تراژدی « پلاک ۱/ ۲۲ »

گزارش امروز عصر شهروند، روایتی است کاملا مستند از داستان پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ در منطقه کلاک لواسان .

کلاک لواسان و تراژدی « پلاک ۱/ ۲۲ »

باورتان می شود که میلیون ها سال طول می کشد تا ۱ سانتی متر خاک تولید شود؟ آری! حفاظت از خاک از آب مهم  تر است. اما، به راحتی میلیون ها متر مربع اراضی کشاورزی، طی توافقات وارد منطقه شهری شده و قیمت های نجومی پیدا می کند. کجا؟ نه خیلی دور، نه خیلی نزدیک. منطقه « کلاک لواسان »، روبروی سد لتیان. جایی که با باستی هیلزش، مصداق ساخت و ساز های جنجالی و لوکس بوده و این منطقه را به گران قیمت ترین نقطه ایران تبدیل کرده است.

گزارش امروز عصر شهروند، روایتی است کاملا مستند از داستان پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ در منطقه  کلاک لواسان . جایی که بیش از ۱ میلیون و سی و نه هزار متر مربع اراضی خارج محدوده شهری، با توافق مالکان با شهرداری وقت و تایید شورای شهر و تایید کمیسیون بند ج ماده ۵ و چالش هایی که با شورای عالی شهرسازی پیدا کرد و رای دادگاه عمومی لواسان، به قطعات تفکیکی با تغییر کاربری تبدیل شد و اکنون، ساخت و سازهای مجللی در آن در حال انجام است.

اگر شما هم درباره این شهرک ۱ میلیون متر مربعی اطلاعات و مستنداتی دارید از طریق بخش ارتباط با ما در اختیار عصر شهروند قرار دهید.

با ما همراه بشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره باستی هیلز لواسانات

داستان کلاک لواسان

کلاک ٬ از آبادی های کوچک لواسان است که صد هکتار وسعت داشته و خارج محدوده قانونی شهر لواسان واقع شده است. این منطقه که این روزها، از مناطق جنجالی شهرستان های استان تهران محسوب می شود و بر اساس مستنداتی که در ادامه، اشاره می شود، ساخت و ساز های لوکس و اعیانی در آن رواج دارد، در دو کیلومتری شرق باغات حکمت واقع شده و در محله گلندوک و مجاور محله هایی چون ناران، سید پیاز و نجارکلا می باشد.

همان طور که می دانید، این منطقه خوش آب و هوای لواسان، نزدیک سد لتیان است و در دامنه کوه زینکوه قرار دارد. پهنه ای جلگه ای که در روزگار نه چندان دور، زمین کشاورزی گیلاس و جو اهالی بود.

توافق نامه شهرداری وقت لواسان

(با توافق نامه شهرداری وقت لواسان، ۱ میلیون متر مربع زمین کشاورزی مشرف به سد لتیان به برادران نجفی واگذار  می شود. آن ها با تبدیل کاربری کشاورزی به مسکونی، مشغول ساخت و ساز شدند و ویلاهای لوکسی را بنا کردند که مشابه آن را در باستی هیلز ، شهرک منتسب به غلام حسین مطهری اصل و علی انصاری (مالک بانک آینده و ایران مال و بازار مبل و موبایل ایران) شاهد هستیم. )

برادران نجفی که این ساخت و ساز عظیم و لاکچری را رقم زدند، خواهر زاده های محمود نجفی هستند که مالک شرکت فرساشیمی محسوب می شوند. جالب است که بدانید، محمود نجفی اصل، خواهر زاده غلام حسین مطهری اصل بوده که این آقا سهامدار عمده پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی امیرکبیر و شرکت نوید زرشیمی است. شرکت نوید زرشیمی به افتخار پسرش (نوید)، به این اسم نام گذاری شده است.

داستان ساخت و ساز غیر قانونی در لواسان

داستان ساخت و ساز غیر قانونی در لواسان به گونه ای است که ۹ آبان ماه سال ۹۷، شهرداری لواسان (عزت الله چراغی شوی) به شریعتی (رییس دادگاه عمومی بخش لواسانات) نامه می زند و خواستار همکاری ضابطین نیروی انتظامی به منظور همکاری با عوامل شهرداری این منطقه به خصوص برای برخورد با پلاک۳/ ۲ خیابان معلم، متعلق به فردی به نام میر محمد می شود.

داستان توافق نامه

داستان توافق نامه شهرداری لواسان

نوزدهم اسفند ماه سال هشتاد و دو٬ توافق نامه به ای به شماره ۳۰۱۵۵/ ۱۳ روی سربرگ شهرداری لواسان بین مالکان ششدانگ پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ ثبت می شود. در این توافق نامه آمده است:

پیرو درخواست های موزخ ۲۵/ ۱۱/ ۱۳۸۲ و مورخ ۱۸/ ۱۲/ ۱۳۸۲، مالکین قطعات مفروزی از پلاک ثبتی شماره یک فرعی از ۲۲ اصلی واقع در محله کلاک شهر لواسان، وارده تحت شماره های ۲۷۵۱۱ موزخ ۲۶/ ۱۱/ ۱۳۸۲ و ۲۹۹۵۸ مورخ ۱۸/ ۱۲/ ۱۳۸۲ در دبیرخانه شهرداری لواسان، با عطف نظر به مباحث مطروحه در جلسه مورخ ۱/ ۱۱/ ۱۳۸۲ کمیسیون  ماده پنج طرح تفصیلی شهر لواسان، در خصوص نقشه محدوده پیشنهادی که اصلاح محدوده قانونی در موقعیت جغرافیایی وقوع پلاک ۱/ ۲۲ موکدا منوط به انجام توافقات مالکین با شهرداری و واگذاری حداقل ۵۰ درصد از پلاک مزبور  به شهرداری به عنوان ورود به محدوده قانونی و دریافت امتیاز تفکیک و صدور پروانه ساختمانی گردیده بود.

با ملاحظه نامه شماره ۱۶۲۰ مورخ ۱۶ /۱۲/ ۱۳۸۲ شورای شهر، این  توافق نامه فی ما بین شهرداری و مالکین شش دانگ پلاک ثبتی به شماره ۱/ ۲۲ در کلاک ، منعقد می شود که پس از صدور مجوز شورای محترم شهر و اخذ نظریه و مصوبه کمیسیون ماده پنجم معتبر و مبادله خواهد شد.

حتما بخوانید: داستان تخلفات اطلس مال

اما مشخصات پلاک مورد توافق  چه بود؟

مشخصات پلاک مورد توافق در کلاک

  • مساحت شش دانگ پلاک ۱/ ۲۲ عبارت است از: یک میلیون و چهارصد و هشتاد و دو هزار و ششصد و هفتاد متر مربع.
  • میزان مساحت مورد توافق از پلاک ۱/ ۲۲ عبارت است از: یک میلیون و سی و نه هزار و چهارصد و چهل هزار متر مربع که به صورت شش سهم مفروزی بوده  که وصف نقشه مفروزی مضبوط در پرونده مستغنی از توصیف است.
  • دارای رای کمیسیون ماده ۱۲ به شماره ۱۰۹۷۵ ک ۶۸ مبنی بر دایر بودن (مسکونی، باغی و زراعی)
  • میزان مساحت چهارصد و چهل و سه هزار و دویست و سی متر مربع از ششدانگ پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ موضوع بند یک در تصرف واحد تکاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان آب است که با عنایت به ترافع مالکین با سازمان های مذکور، از شما و عداد این توافق نامه خارج اعلام می گردد. بدیهی است امتیازات اعطایی در این توافق  نامه، به هیچ عنوان شامل مساحت مذکور نخواهد بود.

اما درخواست مالکین از شهرداری لواسان چه بود؟

درخواست مالکین از شهرداری

درخواست مالکین از شهرداری لواسان

  • داخل در محدوده قانونی نمودن تمامی مساحت مورد توافق از پلاک ۱/ ۲۲
  • لحاظ کاربری باغ-مسکونی در طرح تفصیلی بر روی سهمی مالکین پلاک مورد توافق
  • صدور مجوز تفکیک سهمی مالکین به قطعات حداقل دو هزار متر مربعی و صدور  مجوز ساختمانی مسکونی بر روی کلیه قطعات تفکیکی با سطح اشغال و تراکم ۱۰ درصدی در سه طبقه (زیر زمین یا پیلوت +همکف و طبقه  اول) جمعا ۶۰۰ متر مربع در قبال پرداخت عوارض قانونی تفکیک و صدور پروانه و پرداخت ۵۰ درصد هزینه دستور العمل صدور پروانه.
  • چنانچه مالکین ، خواهان صدور پروانه ساختمانی با سطح اشغال و تراکم بیش از ۱۰ درصد و حداکثر تا ۱۵ درصد باشند (با احتساب مساحت زیر زمین، همکف و اول حداکثر ۹۰۰ متر مربع) و علاوه بر عوارض و هزینه های معمولی،  متر مربعی ششصد هزار ریال پرداخت نمایند، شهرداری موظف به صدور افزایش بنا حداکثر تا سقف ۳۰۰ متر مربع در هر قطعه خواهد بود.

درخواست شهرداری از مالکان

در عکس بالا، امضا احمد رئیسی، شهردار لواسان را مشاهده می کنید که در کنار آن، امضای صاحبان زمین و کسانی که وکالت داشتند، مشاهده می شود.

تعهداتی که مالکین به شهرداری دادند چه بود؟

درخواست شهرداری از مالکان

  • واگذاری و انتقال رسمی میزان ۵۰ درصد از کل مساحت مورد توافق از پلاک ثبتی ۱/ ۲۲  در کلاک پس از کسر میزان مساحت معابر ناشی از تفکیک به شهرداری بدون دریافت هر گونه وجهی.
  • تحت نظارت شهرداری، کلیه اقدامات و هزینه های تهیه طرح و آماده سازی معابر انجام شود.
  • مالکین موظف هستند که یک هکتار از عرصه مورد توافق را به منظور ایجاد فضا های عمومی از قبیل فرهنگی، ورزشی، مذهبی در طرح پیشنهادی، در نظر و لحاظ نمایند و چنانچه مالکیت این فضا ها در اختیار مالکان قرار بگیرد، جزء ۵۰ درصد سهم شهرداری محسوب خواهد در غیر این صورت جزء سهام مالکین قرار خواهد گرفت.

شروط مورد توافق

در خصوص پیشنهاد مالکین نسبت به تهاتر قسمتی از سهمی پنجاه درصد شهرداری از پلاک های ثبتی ۴ فرعی از ۱۳ اصلی اصطلک (حدودا ۳۰ هزار متر مربع) موضوع ثبت ۲۱۱۲۸ دفتر ۴۶ صفحه ۴۳ و پلاک ثبتی ۲۸۴ فرعی از ۲ اصلی سبو کوچک موضوع سند شماره ۱۲۲۸۹۷ به شماره ثبت ۲۶۷۹ در دفتر ۹۴ صفحه ۲۹۳ و پلاک ثبتی ۶۳ فرعی به مساحت تقریبی بیست هزار متر مربع، موضوع شماره ۷۱۱۰ مورخ ۱۲/ ۰۷/ ۸۲ دفتر ۳۱ و پلاک ثبتی شماره ۲ فشم ، مقرر و توافق گردید پس از ارجاع امر به کارشناس مرضی الطرفین که مهندس ایثاری است و اخذ نظر کارشناسی در  خصوص قیمت گذاری  اقدام شود.

این قرارد داد به منزله و دارای وصف عقود لازم غیر قابل فسخ  یکطرفه  می  باشد و طرفین ملزم به ایفا کلیه تعهدات خواهند بود و تعهدات این توافق نامه در صورت تصویب شورای محترم شهر و تایید و تصویب کمیسیون ماده ۵ لازم الاجرا خواهد بود. در این توافق  گفته شده بود که مالکین، حق انجام کاری بدون تایید و نظارت و هماهنگی با شهرداری را نخواهند داشت.

توافق نامه ۲۰ اسفند سال ۱۳۸۲ شورای اسلامی شهر لواسان

پس از این توافق نامه، شورای اسلامی شهر لواسان به شهرداری لواسان، نامه ای ارسال می کند.

توافق نامه ۲۰ اسفند سال ۱۳۸۲ شورای اسلامی شهر لواسان

متن نامه شورای اسلامی شهر لواسان به شهرداری لواسان به این شرح است:

احتراما

بازگشت به نامه شماره ۳۰۱۵۵/ ۱۳ مورخ ۱۹/ ۱۲/ ۱۳۸۲ منضم به یک نسخه توافقنامه در ۲ برگ فی ما بین شهرداری و مالکین قطعات مفروزی از پلاک ثبتی شماره یک فرعی از ۲۲ اصلی واقع در کلاک با مشخصات مندرج در توافقنامه  مبنی بر درخواست مالکین از شهرداری نسبت به

  • داخل در محدوده قانونی نمودن مساحت مورد توافق از  پلاک  ۱/ ۲۲ به متراژ  ۴۳۰/ ۰۳۹/ ۱ متر مربع در طراح تجدید نظر محدوده قانونی
  • لحاظ کاربری باغ-مسکونی در طرح تفصیلی در  دست تهیه بر روی سهمی مالکین  از پلاک مورد توافق
  • صدور مجوز تفکیک سهمی مالکین به قطعات حداقل دو هزار متر  مربعی و صدور مجوز  ساختمانی مسکونی بر  روی کلیه  قطعات تفکیکی با سطح  اشغال و تراکم ۱۰ درصدی در ۳ طبقه ( زیرزمین+همکف و اول) جمعا ۶۰ متر مربع

در قبال پرداخت عوارض قانونی تفکیک و صدور پروانه ساختمانی و نیز پرداخت حداکثر پنجاه طبق دستورالعل صدور پروانه و محفوظ بودن حق مالکین در افزایش بنا حداکثر تا ۱۵ درصد سطع اشغال و تراکم در قبال پرداخت هر متر  مربع افزایش بنا ششصد هزار ریال علاوه بر عوارض و هزینه های معمول و تعهد مالکین نسبت به واگذاری و انتقال رسمی میزان ۵۰ درصد از کل عرصه مورد توافق (۱ میلیون و سی و نه هزار متر مربع) از پلاک ۱/ ۲۲ پس از کسر میزان اصلاحی ناشی از معابر به شهرداری بدون دریافت هر گونه وجه و صرفا به عنوان معوض امتیازات اعطایی و سایر تعهدات آنان و شروط مورد توافق به شرح متن توافق نامه در ۳ بند، مستند به صورتجلسه روز چهارشنبه مورخ ۲۰/ ۱۲/ ۱۳۸۲ این شورا با تمامی مفاد توافقنامه مشروط بر طی تمام  مراحل قانونی لازم و اخذ نظریه و مصوبه کمیسیون ماده ۵ موافقت دارد.

توافق نامه شورای اسلامی شهر لواسان

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، توافق نامه شورای اسلامی شهر لواسان، یک روز پس از  توافق مالکان زمین یک میلیون و سی و نه هزار متر مربعی در پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ با شهرداری لواسان، به تایید سید جواد میربابایی، رئیس شورای اسلامی شهر لواسان می رسد این موافقت نامه شورای اسلامی شهر لواسان درباره تایید توافقنامه شهرداری لواسان با مالکان زمینی پلاک ثبتی ۱/ ۲۲، به دفتر دکتر معصومی، مدیرکل شهرسازی و معماری سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران تحت نامه شماره ۷۹۱۴۶/۹۵۰ مورخ ۱۷/ ۱۲/ ۱۳۸۲ ارسال می شود.

تایید بند ج کمیسیون ماده ۵

موافقت نامه شورای شهر لواسان منبی بر توافقنامه شهرداری

موافقت نامه شورای شهر لواسان منبی بر توافقنامه شهرداری این شهرستان استان تهران با مالکان پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۸۵ در جلسه ساعت ۸:۳۰ دقیقه کمیسیون طرح تفصیلی ماده پنج شهر لواسان، به  تایید می رسد. در تاییدیه  صورتجلسه کمیسیون ماده ۵ آماده است که سیاست های پیشنهادی طرح جامع گردشگری در منطقه لواسان از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اخذ شود و حتی الامکان، در طرح  تفصیلی اعمال شود.

طرح جامع گردشگری در منطقه لواسان

هم  چنین توافقات قبلی شهرداری در منطقه اطصلک در طرح  تفصیلی منعکس شود. در  منطقه کلاک لواسان ، بر اساس توافق شهرداری با مالکین، از مجموعه ۴۴/۰۳۹/۱ متر  مربع، ۵۰ درصد سهم مالکین،  به کاربری باغ و ویلا تبدیل و از سهم  شهرداری ، ۴۰ درصد پارک و فضای سبز عمومی و ۱۰ درصد نیز به کاربری ویلا اختصاص یابد. توضیح  این که در پاک و فضای سبز،  تاسیسات گردشگری  مربوطه براساس ضوابط طرح  پیش بینی گردد. ضمنا تفکیک در طرح تفصیلی،  ۲ هزار متر مربع تعیین می  گردد.

به گزارش ایرنا، ۲۰ بهمن ماه سال ۹۳، محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد، با رای شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور به ۵ سال و ۹۱ روز حبس و پرداخت ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رد مال و ۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم می شود. وی بالاترین مقام اجرایی پس از انقلاب است که با محکومیت دیوان عالی کشور مواجه شد. بخشی از پرونده این فرد، مربوط به استانداری تهران و جنجال های معاون فنی و عمرانی (یوسفعلی درون پرور) و داستان الحاق حقوق ۱۰۰ هکتار اراضی خارج از محدوده و تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی است.

شهرداری لواسلن در گفت و گو با ایسنا

کمیسیون ماده ۵ چیست؟

کمیسیون ماده پنج طبق قانون شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، به منظور بررسی و تصویب طرح های تفصیلی و شهری و تغییرات آن ها فعالیت دارد. رییس این کمیسیون، استاندار هر استان است. دبیر کمیسیون ماده پنج نیز، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوده و شهردار شهر، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل میراث فرهنگی به عنوان اعضای دارای حق رای و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان عضوی که حق  رای ندارد در جلسه  شرکت دارند.

حتما بخوانید : ایران مال و بررسی کلکسیون تخلفات ریز و درشت این مگامال

رد توافق در شورای عالی شهرسازی و معماری

پس از تشکیل جلسه بند ج کمیسیون ماده ۵ و تایید تفکیک اراضی بر اساس توافق نامه مالکان پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ و با شهرداری لواسان و موافقت نامه شورای اسلامی شهر لواسان، سوم دی ماه سال هشتاد و شش، یعنی حدود ۱۶ ماه پس از تایید کمیسیون ماده ۵ شهرداری، جلسه ای در شورای شهرسازی و معماری تشکیل می شود و الحاق اراضی کلاک به شهر لواسان، رد می شود و موافق توافق اعضای شورا قرار نمی گیرد.

اعتراض مالکان به رای شورای عالی شهرسازی

در همان سال،  پس از ابلاغ رای شورای شهرسازی به عدم موافقت با الحاق اراضی کلاک به منطقه شهری، مالکان به منظور دنبال کردن توافق خود با شهرداری، در شعبه ۲ دادگاه عمومی لواسان، پیگیر شد و رای دادگاه به نفع آن ها صادر می شود.

اما بیست و چهارم دی ماه سال نود و سه، شورای عالی شهرسازی  و معماری با استماع گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیرامون ساخت و سازهای اراضی  کلاک در لواسان، خواستار گزارش تفصیلی چرایی و چگونی بروز این تخلف توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و ارسال به شورا شد. ضمنا به شهرداری لواسان دستور داده شد تا از صدور مجوز ساخت و ساز در این محدوده منع شود.

 گزارش اراضی کلاک لواسانات و صدور نامه ای در ۷ محور

(تصویر نامه معاونت معماری و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی به استاندار وقت تهران درباره گزارش اراضی کلاک لواسانات و صدور نامه ای در ۷ محور)

داستان اراضی کلاک لواسان

هفدهم خرداد ماه ۹۱ در جریان ششمین جلسه دادگاه  اختلاس در  بیمه، نماینده دادستانی اعلام کرده بود که ورود و الحاق موضوع توافقنامه به محدوده شهر لواسان به خاطر لحاظ مغایرت های اساسی با طرح  جامع آن شهر، قانونا مستلزم طرح در شورای شهرسازی و معماری بوده و با طرح این موضوع در شورا، در تاریخ سوم دی ماه سال هشتاد و شش، الحاق این اراضی از سوی کمیسیون ماده ۵ و از جمله  اراضی کلاک مورد موافقت قرار نگرفته  بود.

داستان اراضی کلاک لواسان

نماینده دادستان در  این جلسه اعلام کرده بود که متهم «ی.د»، حقوق دولت ناشی از اهمال به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال را تضییع کرده و بخشی از اراضی کلاک لواسانات را به قطعات دو هزار متر مربعی بر خلاف مصوبات  شورای عالی امنیت ملی تقسیم کرده است.  او گفته بود که شهرداری  لواسان با توافق مالکان، توافق کردند که در قبال دریافت ۵۰ درصد مساحت اراضی  مذکور نسبت به الحاق به محدوده قانونی  و تفکیک به  قطعات دو هزار متر مربعی و اعطای مجوز ساخت ۶۰۰ و ۹۰۰ متری از طریق شورای اسلامی شهر اقدام  کند.

نماینده دادستان در آن جلسه گفته بود که شورای شهر لواسان و کمیسیون ماده ۵ قانون تشکیل شورای شهرسازی  و معماری، مفاد توافق نامه را تصویب کرده اما چون ورود و الحاق اراضی موضوع توافق نامه به محدوده شهر لواسان  به خاطر لحاظ مغایرت های اساسی با طرح  جامع آن شهر، قانونا مستلزم طرح در شورای شهرسازی و معماری بوده، با طرح  این موضوع در شورای در ۳/ ۱۰/ ۱۳۸۶ ، الحاق این اراضی  از  سوی کمیسیون ماده ۵ و از  جمله اراضی  کلاک مورد موافق قرار   نگرفته بود.

لذا مالکان، به منظور پیگیری توافق نامه خود با شهرداری لواسان (منضم به موافقت نامه شورای اسلامی شهر لواسان)، در سال هشتاد و هشت علیه شهرداری اقامه دعوا کرده و شعبه ۲ دادگاه لواسان، به موضوع رسیدگی می  کند و شهرداری را ملزم  به رعایت مفاد توافقنامه می کند. رای دادگاه نیز به دلیل عدم اعتراض طرفین، قطعی می شود.

حتما بخوانید: داستان ساخت و ساز های غیر قانونی در لواسان

 نامه شورای اسلامی شهر لواسان

۲۳ اسفند ماه ۹۳ خبرگزاری فارس از ساخت و ساز غیر قانونی  در منطقه ای که سیصد و پنجاه متر با دریاچه سد لتیان فاصله دارد، خبر داد. در ان زمان گفته شد که در نزدیکی سد لتیان، ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه کلاک به صورت غیر قانونی  تفکیک و ویلا سازی شده است. داستان کلاک ، تا حدی داستان برادران نجفی است.

داستان برادران نجفی

محمود نجفی اصل، خواهر زاده غلامحسین مطهری اصل است. غلامحسین مطهری اصل سهامدار ۴۰ درصدی پتروشیمی امیر کبیر و سهامدار ۳۳ درصدی زاگرس و مالک نوید زر شیمی و صادرفر و بهار غرب و سهامدار شیمی پوشینه و چندین شرکت پتروشیمی است. که ارزش سهام ایشان در این شرکت ها بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار برآورد می شود.  محمود نجفی مالک شرکت فرساشیمی بوده و در سایت این شرکت به عنوان مدیرعامل  معرفی شده است.

برادران نجفی اصل (مهدی نجفی و محسن نجفی و…) هم خواهر زاده های محمود نجفی هستند. این ها هم مالک پروشیمی باختر و سهامدار شیمی پوشینه وصنایع نخ پوشینه (مهدی نجفی) و صنایع پلاستیک پوشینه (محسن نجفی ) شرکت کاوش صنعت سپید و ده ها شرکت ریز و درشت دیگر هستند که در آینده در گزارشات عصر شهروند به آن اشاره خواهیم کرد.

حتما بخوانید : ورشکستگی بانک آینده واقعیت یا شایعه ؟! | تحلیل و بررسی وضعیت بانک آینده

حیف و مال بیت المال در فرآیند واگذاری پتروشیمی باختر

(گزارش خبرگزاری کار ایران در سال ۱۳۹۵ از حیف و مال بیت المال در فرآیند واگذاری پتروشیمی باختر)

 این داستان هم چنان ادامه دارد و در روز های آتی به ارائه مستنداتی از ثروت مالکان زمین های کلاک خواهیم پرداخت.

اگر شما هم مستندات و تصاویر و اطلاعاتی دارید، از طریق بخش ارتباط با ما عصر شهروند، ارسال فرمایید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=37173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .