8

ابعاد خط تخریب رئیس‌جمهور

  • کد خبر : 271221
  • 05 آبان 1399 - 11:31
ابعاد خط تخریب رئیس‌جمهور
نکاتي را کـــه اخـــيرا پيــرامون درخواست استعفاي رئيس‌جمهور شنيده مي‌شود، مي‌توان به دو دسته تقسيم کرد؛ دسته اول به متحدان و هم‌پيمانان و دوم مخالفان رئيس‌جمهور.

گروه اول با رویکرد فرار به جلوی خود، خواهان این هستند که از زیر بار مشکلات پیش‌آمده شانه خالی کنند و تمام معضلات را پای مدیریت آقای روحانی بنویسند‌ و خود را از جایگاه پاسخگوی مبرا کنند، و عبور از ایشان را کلید زدند، این مساله بیانگر این است که ما در امور سیاسی با مشکل جدی‌تر تحت عنوان عدم مسئولیت‌پذیری سیاسی روبه‌رو هستیم، این بدین معناست که از شخصی حمایت می‌کنیم، صرفا در روزهای خوش‌ و پیروزی در کنار او‌ قرار نمی‌گیریم، بلکه در روزهای سخت نیز در کنارش هستیم.

حتی اگر آن شخص دچار مشکلات یا خطا هم بشود به او کمک می‌کنیم که معایب را برطرف کند، نه آنکه وقتی با چالش روبه‌رو شد از آن فرد تقاضای استعفا داشته باشیم. در حال حاضر کشور در اوج مشکلات قرار دارد، در کجایی دنیا مرسوم است که کشوری که در بحران قرار گرفته، گروه‌های مختلف خواستار استعفای رئیس‌جمهور خود شوند. در ادوار گذشته خوب به خاطر داریم در دوران نخست‌وزیری برخی خواهان برکناری او در دوران بحران جنگ بودند و در مقابل امام(ره) بارها در مقابل به‌جدیت مخالفت می‌کردند.

یکی از دلایل که امام با برکناری دولت در آن زمان مخالفت می‌کردند، این بود که در دوران بحران اگر بر فرض تغییر رخ دهد و افراد جدید بر راس کار بنشیند، این موضوع سبب گذشت زمان خواهد بود و تا افراد جدید بتوانند خود را پیدا نمایند، به دلیل گذشت زمان کشور آسیب‌های فراوانی خواهد دید.

اگر رئیس‌جمهور و‌ دولت دچار مشکل هستند، ما و همفکران باید به دنبال یافتن راهکار برای برون‌رفت از چالش‌ها و در راستای منافع ملی به دولت کمک کنیم، رویکرد جدا کردن رئیس‌جمهور از همفکران و متحدان وی رفتار غلطی است، به‌خصوص درحالی‌که تحریم‌ها ظالمانه تبعات سویی را بر دوش شهروندان گذاشته است. حامیان دولت قطعا می‌توانند راهکاری برای برون‌رفت کشور و دولت از بحران ارائه کنند. اما مخالفان که این موضوع را دستاویزی برای تسویه‌حساب سیاسی پیدا کرده‌اند، به نظر می‌رسد تمام شکست‌هایی که در ادوار گذشته در عرصه سیاسی از جریان رقیب خود متحمل شده‌اند را می‌خواهند از روحانی انتقام آنها را بگیرند.

مخالفان همچنین تمایل دارند تمام مشکلات موجود را پای روحانی نوشته و از حامیان و مردمی که به او رای داده‌اند- با گرفتن ژست حق‌به‌جانب- به مردم این نکته را گوشزد کنند که حق شماست که با انتخاب و حمایت از آقای‌ روحانی در بحران قرار گرفته‌اید و با طرح این موضوع گویا به دنبال عقده‌گشایی هستند.

ضعف‌هایی در بخش‌های مختلف دولت در شرایط کنونی وجود دارد، اما باید به دولت و تمام دست‌اندرکاران کمک نمایم، تا ضعف‌ها را مرتفع کنند. چگونه است که چنین اجازه‌ای به خود می‌دهند که سهم خود را نادیده بگیرند. برای عبور از بحران، نیازمند همدلی و همگانی در کشور هستیم، نه دعواهای سیاسی که به‌هیچ‌وجه با مختصات شرایط حاکم بر جامعه تناسبی ندارد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=271221
  • نویسنده : زهرا نژاد بهرام
  • منبع : روزنامه آرمان ملی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .