2

بازنشستگان یارانه کرونایی دریافت می‌کنند؟

  • کد خبر : 230099
  • 27 اسفند 1398 - 17:20
بازنشستگان یارانه کرونایی دریافت می‌کنند؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران عنوان کرد: شرایط معیشتی اکثر بازنشستگان به گونه‌ای است که آن‌ها نیاز به دریافت یارانه کرونا دارند.

به گزارش عصر شهروند، شیوع کرونا در ایران به شدت بر کسب‌و‌کار‌ها و معیشت شهروندان ضربه زده است. درحالیکه کووید ۱۹ منجر به بیکاری یا کسادی کار کارگران شده، اقشار دیگری مانند بازنشستگان نیز با افزایش هزینه‌ها دچار مشکل شده‌اند.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در خصوص یارانه کرونا بازنشستگان به خبرگزاری ایلنا گفت:

به دنبال گرانی بنزین در آبان امسال دولت اعلام کرد که به تعدادی از شهروندان یارانه می‌دهد. بررسی‌های ما نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حمایت معیشتی را دریافت نکرده‌اند. در واقع دولت عمدتا به بازنشستگانی بسته حمایت معیشتی را پرداخت کرده که زیر حداقل، دریافتی دارند.

آنطور که فحوای کلام مسئولان نشان می‌دهد یارانه کرونا برای آن دسته از افرادی است که شغل خود را از دست داده یا به دلیل شیوع کرونا کاسبی آن‌ها کساد شده است. بر این اساس به نظر می‌رسد بازهم بازنشستگان مشمول این یارانه نیستند و فقط همان بازنشستگانی که حمایت معیشتی را گرفته‌اند ممکن است یارانه کرونا را هم بگیرند.

سبد معاش برای تعیین دستمزد امسال چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. دریافتی اغلب بازنشستگان بین یک و نیم تا دو میلیون تومان است. بر این اساس آن‌ها در شرایط عادی با دریافتی خود تنها ۳۰ درصد هزینه‌هایشان را جبران می‌کنند. اکنون که کرونا شایع شده و باتوجه به افزایش هزینه‌های ناشی از آن مسلما معیشت بازنشستگان هم تحت تاثیر قرار گرفته و باید مشمول یارانه کرونا شوند.

میزان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=230099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .