14

زهرا شمس احسان : کارتن‌خوابی ، نوعی سبک زندگی است

  • کد خبر : 284055
  • 05 شهریور 1400 - 15:38
زهرا شمس احسان : کارتن‌خوابی ، نوعی سبک زندگی است
زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران زباله‌گردی زنان در تهران را رد نمی‌کند، اما می‌گوید: «برای جلوگیری از گسترده شدن معضل زباله‌گردی در میان زنان و کمک کردن به این قشر قبل از هر اقدامی باید مطالعات و آسیب‌شناسی انجام شود تا علت زباله‌گردی زنان ریشه‌یابی شود و مطالعات و آسیب‌شناسی این موضوع در اولویت شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، کارتن‌خوابی زنان معضل دیگری است که زهرا شمس‌ احسان در توضیح روش کاهش این معضل می‌گوید: «باید پذیرفت در تهران شاهد چنین آسیب اجتماعی هستیم. درحقیقت کارتن‌خوابی، نوعی سبک زندگی است که الزاما با اعتیاد گره نمی‌خورد؛ بنابراین وقتی درخصوص موضوع کارتن‌خوابی زنان صحبت می‌شود باید حتما مدل اقدام و عمل برای تغییر سبک زندگی آنها ارائه دهیم. مثلا خانمی که بنا به هر دلیلی و در یک فرایند خاصی ۲۰سال در خیابان کارتن‌خوابی را تجربه کرده است را نمی‌توان یک‌دفعه از چنین سبک زندگی جدا  کرد و به کانون خانه و خانواده سوق داد. پس باید تلاش کنیم آرام آرام در یک بستر مناسب بازگشت به چرخه زندگی سلامت رخ دهد که قطعا در این فرایند شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ازجمله سازمان بهزیستی هم باید حضور داشته باشند.»

این عضو شورای شهر تهران به عملکرد مراکز بهاران هم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «حدود ۵سال پیش نخستین مرکز بهاران در منطقه۲ راه‌اندازی شد و در این بستر یک شبکه هم‌افزایی توسط سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و شهرداری شکل گرفت که هر‌یک بخشی از کارها و سیاست‌ها را راهبری می‌کردند، اما اخیرا رویکرد مدیریت شهری نسبت به فعالیت این مراکز تغییر کرده است. برای احیای این مراکز باز هم از طریق مدل اقدام و عمل برای زنان برنامه‌ریزی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد زنانی که به نوعی گرفتار ماده۱۶ (معتادانی که با حکم قضایی دستگیر و به مراکز نگهداری و ترک اجباری منتقل می‌شوند) هستند به‌صورت داوطلبانه در مراکز بهاران پذیرش شوند و طی فرایند خاصی به زندگی عادی بازگردند.»

بررسی وضعیت زنان زباله‌گرد در اولویت قرار می‌گیرد

زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران زباله‌گردی زنان در تهران را رد نمی‌کند، اما می‌گوید: «برای جلوگیری از گسترده شدن معضل زباله‌گردی در میان زنان و کمک کردن به این قشر قبل از هر اقدامی باید مطالعات و آسیب‌شناسی انجام شود تا علت زباله‌گردی زنان ریشه‌یابی شود؛ یعنی اینکه زباله‌گردی به‌دلیل فقر است یا مسائل دیگری که درحقیقت با این تحلیل‌ها و بررسی‌ها می‌توان استراتژی و راهبردهای درستی را پیش‌بینی کرد؛ بنابراین با توجه به حساس بودن موضوع حتما مطالعات و آسیب‌شناسی این موضوع در اولویت شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت. از این رو طرح این مسئله جزو یکی از نخستین دستور جلسات کمیسیون‌های مرتبط در شورا خواهد بود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=284055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .