18

طرح چالشهای منطقه ۱۸ تهران در شورای شهر

  • کد خبر : 297256
  • 07 تیر 1402 - 9:39
طرح چالشهای منطقه ۱۸ تهران در شورای شهر
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران،گزارشی از وضعیت منطقه ۱۸ پایتخت در صحن شورای اسلامی شهر تهران ارائه و برخی مشکلات منطقه را تشریح کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ،مهدی پیرهادی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای ششم با ارائه گزارشی از بازدید منطقه ۱۸ گفت: تعیین تکلیف خط راه آهن تهران-اهواز ، بازار آهن شادآباد، وجود اراضی کشاورزی و بایر رها شده، استقرار کارگاه ها و صنایع سطح منطقه، وجود شن چاله، کمبود اتوبوس و ایستگاه مترو، مشکلات حریم ‌منطقه و لایروبی مسیل کن از جمله چالش های منطقه هستند که شهرداری تهران باید نسبت به رفع آنها توجه داشته باشد.
پیرهادی با اشاره به موقعیت منطقه ۱۸ شهردار تهران، گفت: این منطقه ۷ ناحیه و ۱۸ محله دارد و وسعت آن ۸۸ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در حریم قرار دارد و ۳۰ کیلومتر آن در محدوده شهری است.
وی با بیان اینکه این منطقه دارای جمعیت ۴۴۵ هزار نفری است و ۱۳۰ هزار خانواده در این منطقه ساکن هستند، جمعیت منطقه را یکی از نکات با اهمیت منطقه عنوان کرد .
پیرهادی، حریم گسترده را از معضلات این منطقه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شهردار منطقه ۱۸ تلاش خوبی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده اما ضروری است همچنان کنترل های لازم را در این خصوص داشته باشد و از هرگونه ساخت و ساز حریم‌مگ منطقه ۱۸ جلوگیری‌کند.

ضرورت ورود استانداری به تعیین تکلیف حریم منطقه ۱۸ تهران

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محدوده حریم این منطقه به خوبی مشخص نشده است، افزود: وضعیت حریم در مناطق مختلف با شهرهای اقماری باید از سوی استانداری تهران تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه با همکاری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون نظارت و حقوقی نامه ای را به استانداری تهران جهت تعیین تکلیف حریم مناطق و شهرهای اقماری ارسال خواهیم کرد، گفت: سازمان بازرسی کل کشور نیز می‌تواند در این خصوص نقش آفرینی داشته باشد.

چالش های منطقه ۱۸ تهران

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چالش‌های عمده منطقه ۱۸ تهران نیز اظهار داشت: این منطقه به جهت قدمت، در خصوص کارگاه‌ها و صنایع از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و شرکت ساماندهی مشاغل باید در این خصوص ورود جدی داشته باشد.
وی افزود: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نسبت به رفع صنایع مزاحم با هدف رفع آلودگی صوتی و آلودگی زیستی اقدام مناسب را داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضل بازار آهن شادآباد نیز اظهار داشت: وضعیت آلودگی صوتی، آلودگی زیست محیطی و ظاهری این محدوده و این بازار نامناسب است و از نظر ایمنی نیز شرایط خوبی ندارد.
پیرهادی با بیان اینکه فضای مسکونی در این منطقه با گذشته متفاوت شده است، تاکید کرد: این بازار ممکن است برای ساکنان محدوده شادآباد معضلات زیادی را ایجاد کند.
پیرهادی وجود اراضی بایر و رها شده را از دیگر چالش‌های این منطقه عنوان کرد و افزود: معاونت شهرسازی شهرداری تهران در این خصوص به شورای شهر گزارش مفصلی را ارائه کند.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، وجود شن چاله ها را از دیگر مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: شن چاله ها در نزدیکی بافت مسکونی واقع شده و در برخی نقاط تا ۹۰ متر هم عمق دارد اگر زلزله و یا رانش ایجاد شود وضعیت نامناسبی برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به وسعت منطقه و وجود شن چاله‌ها در این منطقه اظهار داشت: شهرداری بارها اعلام کرده است که برای شن چاله‌ها طرحی را ارائه خواهد داد اما هنوز چیزی به شورای شهر نرسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر بر اساس اظهارات شهردار منطقه ۱۸، ۵۰ درصد از اقدامات حقوقی شن چاله‌ها انجام شده است.
پیرهادی چالش دیگر این منطقه را عبور دو خط راه آهن تهران- تبریز از شمال منطقه و راه آهن تهران- اهواز از جنوب منطقه عنوان کرد و گفت: مشکلات آلودگی صوتی، زیست محیطی و نا ایمنی در محدوده این خطوط ایجاد شده است که باید برای رفع این مشکلات با وزیر راه مکاتبه انجام و خط راه آهن تهران – اهواز تعیین تکلیف شود.
پیرهادی عدم دسترسی شهروندان به خدمات حمل و نقل عمومی به ویژه BRT  و کمبود اتوبوس را از دیگر مشکلات منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: در این منطقه به جای ۲۵۰ اتوبوس ۷۹ اتوبوس فعال است و اتوبوس‌های فعال نیز فرسوده هستند و مردم از وضعیت این اتوبوس‌ها رنج می‌برند.
به گفته وی، این منطقه از سایر مدل های حمل و نقل عمومی نیز محروم است و تنها دو ایستگاه مترو آزادگان و یافت آباد در این منطقه خدمات ارائه می‌کنند و ضرورت راه اندازی ایستگاههای جدید در این منطقه مشاهده می شود.
پیرهادی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهروندان و ساکنان در این محدوده از شرکت بهره‌برداری مترو خواست تا در خصوص راه‌اندازی ایستگاه های جدید مترو در مناطق جنوبی پایتخت به ویژه مناطق ۱۶،۱۷،۱۸،۱۹، ۱۵ ۲۰ اقدام عملی انجام دهند.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران وجود ۶ساختمان بحرانی و نا ایمن را از دیگر معضلات این منطقه عنوان کرد و گفت: دو ساختمان ناایمن از این تعداد بیمارستان هستند که باید وزارت بهداشت در این خصوص ورود جدی داشته باشد.
پیرهادی با بیان اینکه در منطقه۱۸ موضوع فرونشست یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود، ایجاد کارگروه بررسی فرونشست در منطقه ۱۸ با حضور نخبگان را ضروری دانست.
وی با اشاره به وضعیت فاضلاب در این منطقه با بیان اینکه، ۳۸۴ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و ۸۸ کیلومتر آن باقی مانده است، تاکید کرد: ۷۷ درصد از شبکه فاضلاب اجرایی شده است اما هنوز در این خصوص به نقطه مطلوبی نرسیده‌ایم.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات زیباسازی در این منطقه اظهار داشت: سازمان زیباسازی نسبت به نصب المان های مناسب در میادین و معابر این منطقه اقدامات لازم و اهتمام داشته باشد.
وی، از احداث خیابان بهار به عنوان منطقه به عنوان نقطه قوت یاد کرد و گفت: این خیابان در شرف افتتاح است و اگر قرار است در کنار آن زیرگذری احداث شود باید به فضای سبز اطراف آن توجه شود.

کند بودن احداث باغ راه حضرت زهرا

پیرهادی همچنین در ادامه با اشاره به احداث باغ راه حضرت زهرا (س) در این منطقه پیشرفت این پروژه را کند توصیف کرد و از هیئت رئیسه شورای شهر خواست تا وضعیت احداث این منطقه پیگیری شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .