6

ویروس کرونا در چه دمایی از بین می‌رود؟

  • کد خبر : 234094
  • 12 فروردین 1399 - 19:20
ویروس کرونا در چه دمایی از بین می‌رود؟

پژوهشگران دانشگاه هنگ‌کنگ در تازه‌ترین مطالعات خود، دمایی را که در آن ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-۱۹» از بین می‌رود، پیدا کردند.

به گزارش عصر شهروند، پژوهشگران دانشگاه هنگ کنگ نتایج مطالعه خود را درباره پایداری «کووید-۱۹» در شرایط زیست محیطی مختلف، در سایت اینترنتی «medRxiv» قرار دادند.

این مطالعه نشان می‌دهد که این ویروس در دمای حدود چهار درجه سانتی گراد و هنگامی که هیچ ضدعفونی صورت نمی‌گیرد، به مدت بسیار طولانی زنده است. این ویروس تاثیر خود را بعد از ۱۴ روز کاملا از دست می‌دهد. با این حال، در برابر دمای بالا مقاوم نیست و در دمای ۷۰ درجه سانتی گراد، ظرف پنج دقیقه از بین می‌رود.

این پژوهشگران همچنین میزان فعال بودن «کووید-۱۹» را بر سطوح مختلف بررسی کردند و دریافتند که این ویروس روی سطوح کاغذی تا سه ساعت، روی لباس و سطوح چوبی تا دو روز، روی سطوح شیشه‌ای تا چهار روز و روی سطوح پلاستیکی تا هفت روز فعال می‌ماند.

به گفته این پژوهشگران، این ویروس همچنین می‌تواند تا هفت روز در سطح داخلی ماسک‌های حفاظتی فعال بماند؛ بنابراین این پژوهشگران از مردم خواستند قبل از استفاده از این ماسک‌ها حتما سطح داخلی آن را ضدعفونی کنند.

براساس آخرین آمار رسمی، از ماه دسامبر ۲۰۱۹ که ویروس کرونای جدید در شهر ووهان در مرکز چین ظهور یافت تا روز یکشنبه (۲۹ مارس)، دست کم ۳۱ هزار و ۴۱۲ نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

از آغاز شیوع «کووید-۱۹» بیش از ۶۶۷ هزار و ۹۰ مورد ابتلا نیز در ۱۸۳ کشور جهان به ثبت رسیده است که از این تعداد، تا به امروز دست کم ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=234094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .