15

بیوگرافی سید محسن دهنوی ؛ نماینده دوره یازدهم مجلس

  • کد خبر : 268776
  • 11 مرداد 1399 - 15:16
بیوگرافی سید محسن دهنوی ؛ نماینده دوره یازدهم مجلس
در ادامه گزارش بیوگرافی محسن دهنوی را میخوانید .

بیوگرافی سید محسن دهنوی

به گزارش عصر شهروند ، برای آشنایی با محسن دهنوی بهتر است با یک ماجرا شروع کنیم. محسن دهنوی پس از اخذ دکتری از دانشگاه شریف، برای پژوهش­ های پسادکتری از سوی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد پذیرفته می­ شود. دکتر سید محسن دهنوی ایران را برای انجام تحقیقات و پژوهش به مقصد آمریکا ترک می­ کند.

او قرار بود برای انجام پژوهش ­هایش به بیمارستان کودکان شهر بوستون آمریکا برود. اما اتفاق عجیبی می­ افتد، او دستگیر می­ شود، از طرفی بدلیل دستور ضد مهاجرتی ترامپ علیه شش کشور مسلمان و از طرف دیگر از آنجایی که سید محسن دهنوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف بوده نیز مزید بر علت می شود که وی را به ایران دیپورت کنند .

این داستان نه تنها در ایران بلکه در خود آمریکا نیز به یک بمب خبری تبدیل می شود. تا جاییکه احزاب مخالف نیز در آمریکا، فرصت را برای حمله دولت ترامپ غنیمت می­ شمرند و جان کری، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده در اکانت توئیترش اعلام می کند :« تأسف‌آور است. یک پزشک برای نجات جان افراد به آمریکا آمده و چنین اتفاقی می افتد. این کار بر اساس رویه ما نیست»

حتما بخوانید : روح الله ایزدخواه ؛ از جوانان مجلس یازدهم شورای اسلامی

بیوگرافی محسن دهنوی

( محسن دهنوی به همراه خانواده اش یک روز پس از بازداشت شدن در فرودگاه بوستون با پرواز هواپیمایی قطر به ایران بازگردانده شد )

 محسن دهنوی داماد کیست ؟

سوالی که شاید عده ای به دنبال پاسخ آن هستند شاید این باشد که محسن دهنوی داماد کیست ؟ و شاید جوابی که انتظار دارید این نباشد که محسن دهنوی داماد شخصیتی سیاسی یا شناخته شده ای نیست و دارای سه فرزند است .تاکنون متوجه این امر شده ایم که، این بار با یک جوان بسیجی در کسوت نمایندگی مجلس طرف هستیم ، اما اکنون فرصت آن رسیده که بیشتر با زندگی او آشنا بشویم . سید محسن دهنوی اهل استان گلستان و زاده سال ۱۳۶۳ است ، یعنی سنش به انقلاب نیز نمی رسد.

او مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه صنعتی شریف دارد، آن هم در رشته مهندسی شیمی و شاخه نانوبیوتکنولوژی. با این سن کم دارای مسئولیت­ های فراوانی در حوزه­ های علمی و سیاسی بوده است؛ که از جمله این فعالیت ­ها و مسئولیت­ ها می­ توان به موارد زیر اشاره کرد بیوگرافی بیشتر از این نماینده اصولگرا را میتوانید در وبسایت وی بخوانید :

  • عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی
  • معاون تولید، تجاری‍سازی و توسعه بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • مسئول طرح تولید داخل داروهای وارداتی کشور و پیگیری تولید داخلی بیش از ۱۲۰ قلم داروی اساسی کشور
  • مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته شهید رضایی (۹۲ – ۹۶)
  • راه اندازی ایستگاه نوآوری شریف با فعالیت بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان کشور در شهر تهران
  • راه‌اندازی مرکز فناوری‌های سلامت به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه فناوریهای سلامت در غرب آسیا
  • ایجاد شبکه نخبگانی با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان جهت دستیابی به فناوری‌های برتر و رفع مشکلات داخلی کشور
  • راه‌اندازی چندین شتاب دهنده‌ی فناوری و شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف فناوری
  • تهیه طرح اصلاح نظام سلامت کشور با تکیه بر توان داخلی کشور در صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و امنیت غذایی
  • تدوین نقشه راه کشور جهت عبور از وضعیت اقتصاد فعلی به اقتصاد دانش بنیان و ارائه راهکارهای عملی به دستگاه‌های متولی
  • تدوین مدل اجرایی اصلاح اقتصادی و مبارزه با فساد در ساختارهای اداره کشور با کمک فناوری‌های نوین
  • مسئول راه‌اندازی مرکز نوآوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی

پروژه علمی درمان سرطان

آنطور که این نماینده اصولگرا بیان کرده است، در جریان تحقیقات پسادکترای خود، با همکاری یک عده از جوانان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه ­های ام­ آی­تی و هاروارد، سعی بر ابداع یک سری روش­ های نوین درمانی برای سرطان در حوزه علوم نانو داشته ­اند و برای پیگیری همین امر نیز قصد سفر به آمریکا کرده­ اند که البته با بازداشت توسط مامورین مرزی آمریکا روبرو می­ شوند و این پروژه نیز تا حدودی نیمه­ تمام و ناموفق باقی می­ ماند.

فعالیت­ های سیاسی محسن دهنوی

همانطور که مشخص است، فعالیت ­های دکتر سید محسن دهنوی تنها در زمینه­ های علمی نبوده است. او در دوران دانشجویی خود، مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه محل تحصیلش یعنی صنعتی را برعهده داشته است. همچنین در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران نیز عضویت داشته است.

در یکی از دیدارهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت­ الله خامنه­ ای، هر ساله با دانشجویان برگزار می­ کنند و به گفت و شنود با آنها می­ پردازند، سید محسن دهنوی نیز حضور داشته است.در این دیدار که در سال ۸۷ برگزار شد، سید محسن به ایراد سخنانی در حوزه­ های علمی و همچنین اجتماعی پرداخت.

اقتصاد دانش بنیان

همانطور که اشاره شد، سید محسن تنها در عرصه­ های علمی فعال نبوده و همواره به حضور در عرصه­ های سیاسی نیز علاقه­مند بوده است و با توجه به رشته تحصیلی خود، بهترین ارتباطی که ­می­تواند بین علم و سیاست رقم بزند، فعالیت در حوزه اقتصاد و شرکت­ های دانش بنیان بوده است.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، این نهاد­ها و شرکت­ های دانش بنیان می ­توانند نقشی اساسی و مهم در حوزه پیشرفت­های اقتصاد مقاومتی داشته باشند. به همین منظور سید محسن دهنوی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در جلسه و نشستی با مسئولان اقتصادی کشور، در جهت برقراری این ارتباط شرکت نمود.

محسن دهنوی در دانشگاه شریف-min

( تصاویر منتشر شده از محسن دهنوی در دانشگاه شریف )

حضور محسن دهنوی در انتخابات مجلس یازدهم

با میزان مشارکت ۲۵ درصدی شهروندان تهرانی محسن دهنوی نوانست ۸۲۹٬۲۹۲ رأی کسب کند و به عنوان نماینده‌ای اصولگرا از تهران مجلس راه پیدا کند .

اولین حضور جدی او در زمینه سیاست را می­توان، کاندیداتوری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دانست. اصولگرایان آن طور که در تبلیغات خود اشاره کرده­اند، حضور جوانانی همچون سید محسن دهنوی را در مسئولیت­ های اجرایی کشور، در دستور کار خود قرار داده­ اند و نسبت به جوان­سازی مسئولیت­ ها دارای عزمی بیش از پیش هستند که این نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است .

قرار دادن نام سید محسن دهنوی نیز از چند جهت ممکن است بوده باشد، اولا به این دلیل که سید محسن دهنوی می­توان با سن کمی که دارد، میانگین سنی مجلس را پایین بیاورد، در ثانی، سید محسن دهنوی تنها یک جوان بی­ تجربه نیست و با وجود جوانی، توانسته تجربیات فراوانی کسب کنید، ثالثا وجود یک دانش آموخته بسیجی می­تواند برای لیست انتخاباتی پرستیژ بیافرینند، رابعا ماجرای ورود او به آمریکا، دستگیری او توسط دولت آمریکا و تبدیل شدن این ماجرا به یک بمب خبری که حتی پای دهنوی را به برنامه­ های معروفی در کشور همچون برنامه رضا رشیدپور کشاند، تا حدودی او را شناس و به اصطلاحی سلبریتی کرده است که باز هم همین ویژگی می­تواند به کمک لیست انتخاباتی اصولگرایان بیاید.

از طرفی قرار گرفتن نام او در این لیست، به خود دهنوی نیز کمک کرد برای انتخاب شدنش. در نهایت هم سید محسن دهنوی که در لیست وحدت اصولگرایان قرار گرفته بود، توانست با کسب ۸۲۹ هزار و ۲۹۲ رأی، از حوزه تهران، بعنوان نماینده مردم به مجلس شورای اسلامی راه یابد. میتوانید محسن دهنوی را در توییترش در این لینک دنبال کنید./ نمایندگان تهران در مجلس

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=268776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .