27

برادران نجفی و پروژه شهرک کلاک و بازخوانی واگذاری هلدینگ باختر

  • کد خبر : 38883
  • 09 اسفند 1397 - 11:09
برادران نجفی و پروژه شهرک کلاک و بازخوانی واگذاری هلدینگ باختر

در این گزارش٬ نگاهی داریم به شرکت های اقماری خاندان متمول نجفی که این روزها ساخت و سازهایی در شهرک ۱ میلیون متر مربعی کلاک لواسان در دستور کار دارند.

واگذاری جنجالی ۴۰ درصد سهام هدلینگ پتروشیمی باختر در سال ۸۸ از طریق مزایده و نه بورس به شرکت کاوش صنعت سپید که از شرکت های اقماری خاندان نجفی و از اقوام غلام حسین مطهری اصل (صاحب شهرک باستی هیلز لواسان) محسوب می شود٬ مجلس را در تابستان ۹۷ به تحقیق و تفحص از این واگذاری مجبور کرد. گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه٬ سال ۹۸ منتشر می شود. در این گزارش٬ نگاهی داریم به شرکت های اقماری خاندان متمول نجفی که این روزها ساخت و سازهایی در شهرک ۱ میلیون متر مربعی کلاک لواسان در دستور کار دارند.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: محرمانه های باستی هیلز لواسان

پروژه شهرک کلاک

در گزارشی در عصر شهروند درباره توافق شهرداری لواسان با مالکان پلاک ثبتی ۱/ ۲۲ در منطقه کلاک شهرستان لواسان در دهه هشتاد هجری خورشید صحبت کردیم و به این موضوع اشاره شد که این زمین که با بیش از یک میلیون متر مربع مساحت٬ در منطقه ای مشرف به سد لتیان٬ با تغییر کاربری از زراعی به مسکونی٬ پس از سالها کشمکش بین شهرداری و کمیسیون ماده ۵ و دادگاه٬ در نهایت پروانه ساخت دریافت کرد.

پروانه ساخت هایی که برای ویلاسازی در شهرک کلاک صادر شد٬ زمینه ای شد تا اکنون مشابه آن چه در شهرک باستی هیلز شاهد بودیم٬ عمارت هایی لوکس بنا شود که قیمت های سرسام آوری برای آن پیشنهاد شده است. مالکان این زمین ۱ میلیون و سی و نه هزار متر مربعی٬ خاندان متمول نجفی هستند.

همان طور که می دانید٬ مالک اصلی شهرک باستی هیلز لواسان که یکی از گران قیمت ترین شهرک های ایران است٬ غلام حسین مطهری اصل (کد ملی: ۰۰۳۲۷۰۴۷۷۱) بود که عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان پتروشیمی و بانک آینده و مالکیت شرکت های اقماری در زمینه پترو پالایشی را بر عهده دارد.

داستان شهرک کلاک

مالک شهرک کلاک٬ برادران نجفی و آقای محمود نجفی هستند که مالکیت شرکت فرساشیمی را بر عهده دارد. محمود نجفی اصل٬ از اقوام غلام حسین مطهری اصل محسوب می شود و برادرانش٬ شرکت های بسیاری در حوزه های فرش و نفت و گاز دارند و برنده مزایده پر ابهام هلدینگ باختر در سال ۱۳۸۸ که در سال ۱۳۹۷ ٬ مجلس را وادار به تحقیق و تفحص کرد.

حتما بخوانید: مستندات و تصاویری از شهرک کلاک لواسان

برادران نجفی

از این جا به بعد٬ قضیه کمی جالب و جذاب می شود و قصد داریم به صورت مستند٬ درباره خاندان نجفی و شرکت های اقماری آن ها بگوییم. همان طور که گفتیم٬ محمود نجفی اصل٬ از خویشاوندان غلام حسین مطهری اصل می باشد. این آقای مطهری اصل٬ سهامداری و مدیریت پتروشیمی امیرکبیر٬ پتروشیمی زاگرس٬ شرکت نوید زرشیمی و شرکت صادر فر و بهار غرب و شیمی پوشینه و سهند و پارسا نوین و چندین شرکت پترو پالایشی را بر عهده دارد و از ثروتمندان کم تر شناخته شده ایران است. ثروت او را بیش از ۲ میلیارد دلار تخمین می زنند.

روزنامه رسمی ۱۸۳۳۴ مورخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۸۶

(طبق روزنامه رسمی ۱۸۳۳۴ مورخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۸۶ شرکت پتروشیمی سهند با ریاست هیات مدیره غلام حسین مطهری اصل از طرف شرکت صادر فر (سهامی خاص) و شرکت نوید زرشیمی و صنعتی مروارید٬ تاسیس می شود. در واقع سهامداران شرکت پتروشیمی سهند با دفتر مرکزی در تهران٬ شرکت های اقماری غلام حسین مطهری اصل است)

روزنامه رسمی شماره ۱۸۲۲۰ مورخ ۲۷ شهریور ماه ۸۶

(طبق روزنامه رسمی شماره ۱۸۲۲۰ مورخ ۲۷ شهریور ماه ۸۶ ٬ شرکت سرمایه گذاری صنعتی مرواید که مالکیت آن را پسر (حمید) و دختر (مرضیه) غلام حسین مطهری اصل بر عهده دارند٬ سرمایه خود را از ۴۰ میلیون ریال به ۴۰ میلیارد ریال افزایش داد. مینا مطهری اصل٬ دیگر دختر این فرد نیز به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدند. )

 روزنامه رسمی ۱۹۱۷۴ مورخ ۳۱ تیر ماه ۸۶

(طبق  روزنامه رسمی ۱۹۱۷۴ مورخ ۳۱ تیر ماه ۸۶ ٬ غلام حسین مطهری اصل به همراه پسرش (حمید)٬ عضو هیات مدیره شرکت پارسا نوین (مسئولیت محدود) می شوند)

 محمود نجفی اصل مالک شرکت فرساشیمی است.

(یکی از اسنادی که نشان می دهد که غلام حسین مطهری اصل٬ از سهامداران عمده شرکت پتروشیمی امیرکبیر است٬ روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۷۷۵ مورخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۱ است که وی از طرف شرکت صنعتی نوید زرشیمی٬ عضو هیات مدیره می شود. تاپیکو از شرکت های شصتا تامین اجتماعی نیز از  دیگر سهامداران این شرکت است)

 محمود نجفی اصل مالک شرکت فرساشیمی است.

محمود نجفی اصل با کد ملی ۰۰۳۳۸۴۳۴۶۵

همان طور که در عکس فوق ملاحظه می کنید٬ محمود نجفی اصل با کد ملی ۰۰۳۳۸۴۳۴۶۵ به شماره روزنامه رسمی ۱۹۹۵۷ مورخ ۱۸ شهریور ماه سال ۹۲ به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرسا شیمی (سهامی خاص) انتخاب می شود. برادر وی (قاسم) به عنوان قائم مقام او انتخاب می شود.

برادران نجفی (مهدی٬ محسن و قاسم) هم که از خویشاوندان غلام حسین مطهر اصل هستند٬ هم مالک پتروشیمی باختر و سهامدار شیمی پوشینه وصنایع نخ پوشینه (مهدی نجفی )٬ نساجی رازی ابهر٬ صنایع پلاستیک پوشینه (محسن نجفی )٬ شرکت کاوش صنعت سپید و ده ها شرکت ریز و درشت به شمار می روند.

روزنامه رسمی ۲۰۲۳۸ مورخ ۸ شهریور ماه ۹۳

طبق روزنامه رسمی ۲۰۲۳۸ مورخ ۸ شهریور ماه ۹۳ آقای محمود نجفی اصل و حسین نجفی اصل (به کد ملی ۰۰۴۲۴۸۵۲۶۶) و قاسم نجفی اصل (به کد ملی ۰۰۴۲۹۹۴۳۵۷) به عضویت در هیات مدیره شرکت نساجی رازی ابهر (سهامی خاص) درآمدند.

محمود نجفی اصل به عنوان مدیر شرکت فرسا شیمی٬ خواستار ثبت علامت تجاری

طبق روزنامه رسمی ۱۹۷۰۸ در تاریخ هشتم آبان ماه سال نود و یک٬ محمود نجفی اصل به عنوان مدیر شرکت فرسا شیمی٬ خواستار ثبت علامت تجاری فوق می شود. در این آگهی٬ مالکیت وی در این شرکت سهامی خاص٬ تایید شده است.

برادران نجفی اصل به عنوان خویشاوندان های غلام حسین مطهری اصل

بعضی ها تصور دارند که برادران نجفی اصل به عنوان خویشاوندان های غلام حسین مطهری اصل٬ فقط در زمینه پتروشیمی و پالایشی فعالیت می کنند. در حالی که طبق روزنامه رسمی ۱۷۸۳۸ مورخ ۴ خرداد ماه سال هشتاد و پنج٬ محمود نجفی اصل و حسین نحفی اصل٬ رییس و نایب رییس هیات مدیره شرکت فرش ساوین (سهامی خاص) هستند.

جنجال خرید پتروشیمی باختر در سال ۱۳۸۸

یکی از شرکت هایی که در سال هشتاد و هشت واگذاری شد٬ پتروشیمی باختر (در زمان مدیرعاملی رضا ربانی) بود. فهرست شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی باختر را در این PDF‌ مشاهده کنید. در اواخر نخستین سال آغاز به کار دولت دهم به ریاست محمود احمدی نژاد٬ ۴۰ درصد از سهام پتروشیمی باختر طی ۳ مرحله از طریق مزایده و نه بورس٬ به شرکت کاوش صنعت سپید که از شرکت های محمود نجفی است٬ واگذار شد و البته با ابهاماتی همراه گردید.

جنجال خرید پتروشیمی باختر در سال ۱۳۸۸

بر اساس عکس بالا٬ طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۴۰۹ موخ ۲۸ مهر ماه  سال نود٬ محسن نجفی ٬ حسن نجفی و مهدی نجفی که برادران محمود نجفی اصل هستند٬ به عضویت در هیات مدیره شرکت کاوش صنعت سپید (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۶۳۹۷۶ منصوب می شوند. این شرکت٬ از مالکان عمده شرکت پتروشیمی باختر است.

مهدی فرشادان٬ نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی٬ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ طرح تحقیق و تفحص از این پتروشیمی را به خانه ملت آورد که چند ماه بعد با ۱۵۰ رای موافق به تصویب رسید. ۲۵ نماینده مجلس به این تحقیق و تفحص رای منفی دادند.

اعضای تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۲۸ مرداد ماه نود و هفت٬ به تحقیق و تفحص از روند واگذاری پتروشیمی باختر٬ رای مثبت دادند. قرار شد تا نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی به همراه سوابق کار و مالی سهامداران و عوامل دخیل در این واگذاری و نحوه اعلام برنده٬ مورد بررسی قرار بگیرد.

اعضای تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر

از طرف کمیسیون اقتصادی مجلس در ۱۰ مهر ماه ۹۷ ٬ افراد زیر به عنوان اعضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر٬ منصوب شدند.

  • سید کاظم دلخوش
  • زهرا سعیدی
  • عین الله شریف پور
  • احمد انارکی
  • محمود بهمنی (رییس کل سابق بانک مرکزی)
  • شهاب نادری
  • معصومه آقاپور
  • شهباز حسین پور
  • فرهاد تجری

نتیجه این تحقیق و تفحص هنوز اعلام نشده است و به محض انتشار٬ جزییات آن در همین گفتار٬ اطلاع رسانی خواهد شد.

 نایب رییسی هیات مدیره شرکت پتروشیمی باختر

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۵۱۰ مورخ ۱۵ مرداد ماه سال ۹۴ شرکت پتروشیمی باختر (سهامی خاص)٬ علی اصغر حمیدی از طرف شرکت نوید زر شیمی به  سمت نایب رییسی هیات مدیره شرکت پتروشیمی باختر (سهامی خاص) منصوب می شود. شرکت نوید زرشیمی از شرکت های اقماری غلام حسین مطهری اصل است.

 روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۶۶ مورخ ۲۳ خرداد ماه نود و چهار شرکت پتروشیمی باختر

چند ماه قبل از روزنامه رسمی قبلی٬ بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۰۴۶۶ مورخ ۲۳ خرداد ماه نود و چهار شرکت پتروشیمی باختر (سهامی خاص)٬ بر اساس مجوز سازمان خصوصی سازی کشور در ۳ خرداد ماه ۹۴ ٬ شرکت صنعتی نوید زرشیمی به جای محمد مهدی راسخ٬ نایب رییس هیات مدیره می شود.

هلدینگ پتروشیمی باختر چندین طرح پتروشیمی بزرگ داشته ارزش دلاری آن بالغ بر چهار میلیارد دلار است.

حتما بخوانید: گزارش تخلفات ایران مال

قیمت فروش بلوکهای پتروشیمی باختر

بر اساس صورت های مالی سال هشتاد و هشت شرکت سرمایه بگذاری بانک ملی٬ ۵ درصد این شرکت توسط بانک ملی به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال به فروش رسید که معادل ۱۰۰ میلیون قطعه سهم به ارزش هر سهم ۱۱۵۱ ریال بود. پتروشیمی اراک نیز ۱۰ درصد شرکت پتروشیمی باختر را به قیمت دویست و سی میلیارد ریال فروخت. سهامدار پتروشیمی اراک٬ در آن زمان٬ بانک ملی بود. در واقع حدود پانزده درصد کل سهام شرکت پتروشیمی باختر توسط مجموعه بانک ملی واگذار شد. داود رضا ربانی٬ سابقه مدیرعاملی پتروشیمی اراک را نیز در کارنامه دارد.

پانزده درصد سهام  پتروشیمی باختر نیز توسط پتروشیمی اصفهان و تامین اجتماعی و مجموعه های دیگر واگذار شد. سهامدار عمده پتروشیمی اصفهان٬ سازمان تامین اجتماعی بود. ده درصد سهام هم توسط توسعه صنعتی-سرمایه گذاری رنا و….فروخته شد که شرکت های خصوصی بودند.

قیمت فروش بلوکهای پتروشیمی باختر

نکته جالب درباره پتروشیمی باختر این است که طبق اطلاعاتی که در روزنامه رسمی منتشر شده است٬ بر اساس روزنامه رسمی شماره ۲۰۵۱۰ مورخ  ۱۵ مرداد ماه سال  نود و چهار٬ آقای داود رضا ربانی (مدیرعامل سابق پتروشیمی باختر) به کد ملی ۰۵۶۹۷۰۱۱۶۳ از طرف کاوش صنعت سپید که سال هشتاد و هشت در مزایده ای صاحب سهامداری عمده هلدینگ پتروشیمی باختر شده  بود٬ به عضویت هیات مدیره پتروشیمی باختر منصوب می شود.

آقای داود رضا ربانی بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۰۳۴۹  مورخ ۲۴ دی ماه سال نود و سه٬ از طرف شرکت پلیمر کرمانشاه٬ به عضویت هیات مدیره شرکت مدیریت و توسعه صنعت باختر (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۸۴۰۹۱ منصوب می شود.

شرکت مدیریت و توسعه صنعت باختر

شرکت مدیریت و توسعه صنعت باختر٬ طبق روزنامه رسمی به  شماره ۱۷۹۸۸ مورخ هفتم آذر ماه سال هشتاد و پنج٬ در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و موضوع آن٬ خدمات مشاوره و طراحی و مهندسی و محاسبه و نظارت و اجرا صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اعلام شد. مرکز اصلی این شرکت در بلوار میرداماد تهران و امیر ناصر کوهیار٬ مدیرعامل آن شد.

سهام واگذار شده پتروشیمی باختر به برادران نجفی

حتما بخوانید: گزارش تخلفات اطلس مال نیاوران

طبق بررسی ها٬ کل چهل درصد سهام واگذار شده پتروشیمی باختر به برادران نجفی ٬  معادل هشتصد میلیون سهم به قیمت ۱ هزار میلیارد ریال به صورت اقساط واگذار می شود. این واگذاری درست زمانی انجام می شود که داود رضا ربانی٬ به مدیرعاملی منصوب می شود. او سابقه مدیرعاملی پتروشیمی اراک و پتروشیمی مارون را در سابقه داشت و از سوددهی هلدینگ باختر٬ آگاه بود. مارون و اراک هم اتیلن و پلی اتلین و….تولید می کنند و از  و زیر مجموعه های باختر نیز عمدتا تولیدکننده اتیلن بودند.

سال ۸۹ بعد به بهانه افزایش سرمایه یازده درصدی برای طرح های توسعه علی رغم مخالفت سایر سهامداران٬ کاوش صنعت سپید٬ مالک یازده درصد دیگر نیز میشود و سهام این مجموعه از چهل درصد به پنجاه و یک درصد افزایش می یابد تا کل ارزش بلوکی که در اختیار برادران نجفی و شرکت های اقماری آن ها می رسد٬ از مرز پنجاه درصد فراتر رفت. آن هم با برآوردی حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال!

۲۴ ماه پس از  این واگذاری ها٬ شرکت صنایع پتروشیمی٬ بیش از بست و هفت درصد پتروشیمی باختر را به قیمت شانزده هزار و هفتصد میلیارد ریال می فروشد. یعنی ۸۱۸ میلیون سهم به قیمت هر قطعه  سهم: ۲۰۴۲ تومان.

از رقم ۱۳۰۰ میلیارد ریال تا ۱۶۷۰۰ میلیارد ریال شاهد ۲۰ برابر شدن ارزش هلدینگ باختر ظرف چند سال هستیم.

این ها بخشی از داستان شرکت های اقماری برادران نجفی و پتروشیمی باختر به روایت آمار و اطلاعات بدست آمده است. باید منتظر نتیجه گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس  شورای اسلامی از روند واگذاری پر ابهام پتروشیمی باختر در سال ۹۸ باشیم.

اگر شما هم اطلاعاتی درباره روند واگذاری این شرکت دارید٬ مراتب را از طریق بخش ارتباطی با مستندات و اطلاعات مربوطه  در اختیار عصرشهروند قرار دهید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=38883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. با سلام در ارتباط با مطلب تحقیق و تفحص از پتروشیمی باختر ،خدمتتاتن عارضم که شرکت دخانیات آرین توتون صنعت در شهر سلطانیه زنجان هم مطلق به این آقایون بود که با رقم خیلی بالایی بعد از استفاده از ۱۰سال معاف مالیاتی مناطق محروم به شرکت جی تی آی ژاپن فروخته شد که الان برندهای معروف سیگار در آن تولید و پخش می شود و همچنین کارخانه سیمان خمسه ،کارخانه چاپ و بسته بندی قیدار

  2. بنده سابقه رییس راه اندازی اولین کارخانه این خط رو در سال ۱۳۹۱ دارم، به نظرم بررسی اطلاعات موجود در روزنامه ها فقط مشخص کننده بخش اعلام شده از حجم دارایی هاست که معمولا خود شرکت ها بیان میکنند، اما عمق ماجرا در مجوز ها و تصاحب سهمیه خوراک این طرح ها ، برخورداری از شبکه برق کشوری، منابع ابی زیر زمینی مناطق مذکور، ایجاد الودگی هوا و خاک این مناطق، برخورداری از نیروی کار تقریبا مجانی و …. موارد دیگر است که هرگز نصیب دیگر افراد در این کشور نخواهد شد مگر برخی خواص ..تنها راه احقاق حق بیت المال برگشت این طرح ها به شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده چون این تیپ خریداران قیمت واقعی این شرکت ها رو پرداخت نکرده اند و باید به ملت برگردانند.

  3. درباره ارتباط اینها با آیت ” الف م ” و ارتباط فامیلی با وزیر راه سابق و “ع ن ” همچنین چگونگی تصاحب شرکت فرسا شیمی با سالانه ۲۰۰تا ۵۰۰میلیارد سود هم تحقیق بفرمایید

  4. باید گفت آقای “م ن ” پتروشیمی آرمان متانول عسلویه و اوره آمونیاک چهاربهار یک قطعه زمین کنار پتروشیمی پارس درمنطقه ویژه اقتصادی عسلویه وزمین دیگری در کنار فرودگاه عسلویه تصاحب کرده است

  5. ماشاالله چقدر پولدار داریم باعث بسی افتخار است .🤣🤣🤣

  6. اگر مانند سایرین سرمایه خود را به خارج برده بودند آنقدر حاشیه نداشتند.آنها و مشابه آنان برای هزاران نفر تولید کار کرده اند خدماتشان هم دیده شود

    • ناراحت نباشید یشتر سرمایه را آوردند بیرون اینها هم که دارند در گرو بانک است که چندین برابرارزش آن بدهکارند

  7. حالا این همه پول از کجا اوردن این مهمه همه جا دنیا هم باشی باید مشخص بیشه چه جوری پولدار شدی

  8. سلام خدمت دوستان پروژه کلاک تعطیل شد در مورخ ۹۸/۱۰/۲۴ میگن حکم تخریبش اومده ولی نکته اینجاست که این همه پول واقعا از کجا امده و چرا جایی خرج شد که الان تعطیله و معلوم نیست اخر کار چی میشه بحث پول شویی در این پروژه به وضوح دیده میشه و چند نفر تو ایران هستن که اینجوری دارن پوله ملت رو میخورن

    • مستقیم و غیر مستقیم ۷۰۰۰ نفر بیکار شدن با این تعطیلیشون کلی از صنعت گران خورد ریز و درشت از قبال این پروژه که به جرات جزو اصولی ترین و بهترین ساخت و سازهای خاورنیانه هست نون میخوردن که الان تعطیل شده خود من یه کارگاه نجاری دارم که برای انجام بخش کوچکی از کارهای چوب این پروژه ۳ تا استادکار و ۱۲ تا کارگر داشتم که الان همشون رو تسویه و بیکار کردم

  9. در مورد ارتباط نجفی ها اطلاعات اشتباه است .

  10. باز خوب است این جور آدمها در کشور تولید کار می کنند و هزاران نفر از کنار اینها نان می خورن در ضمن زحمت کشیدن و صاحب ثروت شدن و این بنفع ملت است که این جور آدمها در کشور سرمایه گذاری کردن نه مثل آقای خاوری پول ملت را دزدیده و به خارج از کشور فرار کرده وبه ریش ملت می خندن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .