9

آخرین اخبار مربوط به قتل داریوش مهرجویی ( به روز رسانی می شود)

  • کد خبر : 298781
  • 23 مهر 1402 - 22:19
آخرین اخبار مربوط به قتل داریوش مهرجویی ( به روز رسانی می شود)
سخنگوی فراجا گفت: کارآگاهان درباره قتل داریوش مهرجویی به سرنخ‌های جدیدی رسیدند و در این رابطه چهار نفر مظنون شناسایی و ۲ نفر دستگیر شدند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار حوادث ، اخبار مربوط به قتل داریوش مهرجویی و همسرش به روز رسانی می شود:

قاتل داریوش مهرجویی و همسرش دستگیر شد

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا گفت: قاتل اصلی که جزء دستگیرشدگان پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع‌گیری شناسایی و دستگیر شد.

سخنگوی فراجا گفت: بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است. به زودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

داریوش مهرجویی و همسرش در تاریخ ۲۲ مهر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند.

در ماموریت دستگیری قاتل یا قاتلان این هنرمند برای نخستین بار از سگ‌های ویژه کشف قتل استفاده شد تا ردزنی‌هایی را براساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کنند. همچنین بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته است.

اجیر کردن آدمش توسط باجناق‌ها صحت ندارد

به دنبال اعلام خبر شناسایی قاتل مرحوم مهرجویی، رئیس کل دادگستری استان البرز نیز درباره جزئیات این پرونده گفت: با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و مامورین پلیس آگاهی استان البرز حدود ۲۰ مظنون شناسایی و از آن‌ها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد و همزمان آثار به جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال گردید.

حسین فاضلی هریکندی افزود: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تایید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا برخی از آثار به جامانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلا جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود با نمونه خون و بزاق  تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا در مورد برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگری از جمله مطابقت نمونه آثار به جامانده و برداشت‌شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت‌شده نیز وجود دارد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی بین متهمان و مقتولان بوده اما اخبار منتشرشده در فضای مجازی در خصوص طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحت ندارد. منبع

آمار دستگیرشدگان پرونده قتل داریوش مهرجویی به ۷ نفر رسید

سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا ضمن حضور در صحنه جرم گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در سه حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی ۷ نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته (۲۳ مهر) در نقاط مختلف کشور دستگیر کردند.

وی همچنین تاکید کرد: در خصوص این پرونده ابعاد تازه‌ای از فرآیند کشف ایجاد شده است. تحقیقات پلیس به صورت جدی در حال انجام است. شواهد و قرائن از اخبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم حکایت دارد. منبع

احضار مدیران دو رسانه در رابطه با قتل مهرجویی

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست شورای عالی قوه قضائیه، با اشاره به برخی اقدامات اخیر صورت گرفته از سوی دادستانی تهران در راستای حفظ و ارتقای امنیت روانی جامعه و برخورد با مخلان این حوزه، اظهار کرد: با عنایت به موارد مطرح شده ناظر بر قتل یکی از کارگردانان سینمای کشور، مدیران رسانه‌های «اعتماد» و «فراز» و همچنین برخی از انسان‌رسانه‌ها که مطالبی را در رابطه با این موضوع منتشر کرده بودند، فراخوانده شدند و تذکرات، توجیهات و ارشادات لازم در خصوص آن‌ها انجام شد. منبع

بازداشت ۷ مظنون در پرونده قتل مهرجویی

سردار منتظرالمهدی با حضور در استان البرز و در صحنه به قتل رسیدن داریوش مهرجویی و همسرش گفت: کارآگاهان در ادامه اقدامات و ارتباطات فنی در ۳ حوزه اطلاعاتی، آزمایشگاهی و میدانی ۷ نفر از مظنونان پرونده را طی عملیات‌های جداگانه تا پاسی از شب گذشته در نقاط مختلف کشور دستگیر نمودند.

سخنگوی فراجا گفت: در این خصوص ابعاد تازه ای از فرآیند کشف ایجاد شد و کماکان تحقیقات به صورت جدی در حال انجام است. به گفته وی شواهد و قرائن حکایت از ا خبار امیدوارکننده در قطعیت در کشف جرم را دارد. منبع

سرنخ های جدید در قتل داریوش مهرجویی

سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه درباره آخرین اخبار قتل داریوش مهرجویی گفت: کارآگاهان به سرنخ‌های جدیدی رسیدند، استقرار تیم‌های ویژه پلیس و حضور شخص رئیس پلیس آگاهی فراجا به همراه کارآگاهان زبده کشف قتل از همان ساعات اولیه در محل حادثه حکایت از اهمیت موضوع و پیگیری پلیس برای کشف این حادثه ناگوار را دارد.

وی ادامه داد: همه دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان قتل جمع‌آوری شده و عملیات بررسی صحنه جرم ساعتی پیش به اتمام رسید. کاراگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله برداشتی از صحنه جرم هستند؛ تاکنون چهار مظنون شناسایی و ۲ نفر از آن‌ها دستگیر شده است و ۲ نفر دیگر نیز بزودی دستگیر خواهند شد.

منتظرالمهدی افزود: در ویلای مرحوم مهرجویی دوربینی وجود نداشته است و دوربین‌های ورودی شهرک نیز از مدت‌ها قبل خراب بوده و کار نمی‌کردند. با این وجود اطلاعات برخی از دوربین‌های موجود در مسیر و اطراف توسط کارآگاهان تخلیه و در حال بررسی هستند. سگ‌های ویژه کشف جرم رد زدنی‌هایی را بر اساس خون مقتولین که در مسیر فرار قاتلان پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته و عملیات لازم در حال انجام است و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن قاتل یا قاتلان اصلی شناسایی شوند. پلیس به شدت در حال انجام تحقیقات است و اطلاعات لازم متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

داریوش مهرجویی و همسرش حمیده محمدی فر، شنبه شب ۲۲ مهر ماه در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند.

مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ و از جمله سینماگران صاحب سبک سینمای ایران بود و کارگردانی آثاری شامل گاو، دایره مینا، هامون، لیلا، سارا، پری، اجاره نشین‌ها، مهمان مامان، نارنجی پوش، سنتوری، آسمان محبوب و لامینور را در کارنامه دارد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .