17
عباسی در گفت‌وگو با عصر شهروند تشریح کرد؛

استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها اجتناب‌ناپذیر است

  • کد خبر : 275922
  • 24 دی 1399 - 13:07
استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها اجتناب‌ناپذیر است
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به آلودگی شدید هوای تهران و برخی کلانشهرها گفت: به نظر اینجانب لوازم خانگی، موتورسیکلت‌ها، خودروها، تریلی‌ها و کامیون‌های فرسوده نقش بیشتری از مازوت در آلودگی هوای تهران و کلانشهرها دارند.

فریدون عباسی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و عوامل این آلودگی گفت: باید مشخص شود که چه عواملی در این آلودگی نقش دارند و خروجی آنها چقدر است.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود خروجی دودکش‌ها چقدر در آلودگی هوا تأثیر دارد، گفت: باید کارشناسان وزارت نفت و نیرو مشخص کنند که تأثیر این دودکش‌ها در آلودگی هوا چقدر است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی هوا سرد می‌شود مصرف گاز خانگی افزایش می‌یابد، افزود: وزارت نیرو برای تأمین گاز مصرفی خانواده‌ها مجبور است گاز نیروگاه‌ها را قطع و این گاز را به مصارف خانگی اختصاص دهد بنابراین استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها در زمان هوای سرد اجتناب‌ناپذیر است.

عباسی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی در زمان هوای سرد باید لوازم گرمایشی از جمله بخاری‌ها استانداردهای لازم را داشته باشند، بیان داشت:‌ باید این لوازم گرمایشی بیشترین گرما را با کمترین مصرف گاز داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته از برق برای وسایل گرمایشی و پخت و پز خانواده‌ها استفاده نشده است، گفت: چون برق جایگزین گاز نشده مصرف گاز افزایش پیدا کرده اما به نظر می‌رسد که برق جایگزین خوبی برای استفاده از گاز باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی مجبوریم از مازوت در نیروگاها استفاده کنیم، گفت: به نظر اینجانب تأثیر لوازم خانگی، موتورسیکلت‌ها، خودروها، کامیون‌ها و تریلی‌های فرسوده در آلودگی هوا بیشتر است.

عباسی تصریح کرد: وقتی هوا سرد می‌شود مردم بجای حمل و نقل عمومی، بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و این خود نیز بر آلودگی بیشتر هوای تهران و کلانشهرها تأثیرگذار است.

وی افزود: کامیون‌ها و تریلی‌ها شب‌ها اجازه تردد دارند و خود این کامیون‌های فرسوده نیز نقش مهمی در آلودگی هوای تهران و کلانشهرها دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌به نظر اینجانب سوخت مازوت در نیروگاه‌ها آن هم به صورت موقت تأثیر چندانی در آلودگی هوای تهران ندارد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=275922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .