13
حجت الاسلام ذاکر در گفت‌وگو با عصر شهروند مطرح کرد؛

پایتخت بدون برنامه برای توسعه حمل و نقل عمومی/ضرورت پاسخگویی شورای شهر و شهرداری تهران

  • کد خبر : 278422
  • 20 اسفند 1399 - 8:48
پایتخت بدون برنامه برای توسعه حمل و نقل عمومی/ضرورت پاسخگویی شورای شهر و شهرداری تهران
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره‌ به وجود اتوبوسهای قدیمی، فرسوده و از رده خارج شده در برخی از خطوط سطح شهر تهران گفت: مسئولین شورای شهر و شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت فاقد برنامه هستند و آقایان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر تهران گفت: تهران بعنوان پایتخت ایران متاسفانه از حمل و نقل عمومی مناسبی برخوردار نیست و نه تنها با کمبود اتوبوس و مترو مواجه است بلکه بسیاری از این اتوبوسهای موجود در سطح شهر قدیمی و فرسوده هستند.

حتما بخوانید : مترو و اتوبوس حلقه مفقوده توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت

وی افزود: اتوبوس های فاقد سیستم گرمایشی و خنک کننده در فصل سرما و گرما موجب آزاد و اذیت شهروندان می شود و حتی باعث روی آوردن مردم به استفاده از خودروهای شخصی می شود که خود این نیز به ترافیک و آلودگی بیشتر هوا می انجامد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری تهران برای نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی اقدام خاصی نکرده است، تصریح کرد: شاهد این ادعاد وجود اتوبوسهای قدیمی و همچنین ازدحام جمعیت در مترو است.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به درآمدهای زیاد شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران به دلیل گرفتن عوارض های متعدد از شهروندان و حتی فروش میلیاردی روزانه طرح ترافیک، منابع درآمدی زیادی دارد و این درآمدها باید برای توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص نوسازی اتوبوسها و مترو در سطح شهر هزینه شود اما متاسفانه محل هزینه این درآمدها مشخص نیست.

حتما بخوانید : کارنامه ناموفق شهرداری تهران در توسعه حمل و نقل عمومی

وی تاکید کرد: انتظار شهروندان تهرانی این است که در شرایط سخت کرونایی از یک حمل و نقل عمومی مناسب برخوردار باشند تا بتوانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهر تردد داشته باشند .

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس افزود: زیبنده پایتخت ایران نیست که در آن اتوبوسهایی تردد داشته باشند که فاقد امکانات لازم بوده و حتی برخی شهروندان با ترس و استرس سوار آن شوند .

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .