13

در چه صورت اهالی ساختمان نمی‌توانند از حیاط استفاده کنند ؟

  • کد خبر : 268673
  • 08 مهر 1399 - 17:30
در چه صورت اهالی ساختمان نمی‌توانند از حیاط استفاده کنند ؟
درباره شرایط استفاده از قسمت‌های مشاعی و حیاط ساختمان بیشتر بدانید.

به گزارش عصر شهروند ، درباره شرایط استفاده از قسمت‌های مشاعی و حیاط ساختمان بیشتر بدانید.

در یک ساختمان چند طبقه تمام اعضای ساختمان حق استفاده از قسمت‌های مشاعی را دارند، اما هر چند حق استفاده برای تمام مالکین طبقات یک ساختمان از قسمت‌های مشاعی از جمله حیاط و تراس و بالکن و زیرزمین و… همواره وجود دارد، اما تحت شرایطی این حق گاهی اوقات برای تمام افراد وجود ندارد.

این حق زمانی قابلیت اعمال دارد که امکان دسترسی به قسمت‌های مشاعی برای مالکان ساختمان مقدور باشد، در غیر این صورت استفاده از این حق مقدور نخواهد بود.

البته تصرف کردن به قصد ممانعت استفاده از حیاط مشاعی که مالکین دیگر امکان دسترسی به آن را دارند، امکان پذیر نیست.

گاهی اوقات یکی از مالکان منحصرا دسترسی به حیاط را دارد و راه ورود به حیاط تنها از خانه یک مالک است که در این صورت این حیاط مشاعی نیست، زیرا این امر به لحاظ نحوه احداث ساختمان و کیفیت استقرار آپارتمان است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=268673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .