4

سوءاستفاده‌های احتمالی از وام ازدواج باید رفع شود

  • کد خبر : 189611
  • 11 دی 1398 - 10:41
سوءاستفاده‌های احتمالی از وام ازدواج باید رفع شود

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به آماری که اخیرا در خصوص دریافت وام ازدواج توسط افراد بالای ۶۰ سال اعلام شد گفت: اگر قرار است برای اصلاح این موضوع کاری انجام شود باید کارشناسی بوده و از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس باشد.

به گزارش عصر شهروند، علی ساری، در خصوص اعلام این خبر که در ۵ ماه سال ۹۸، ۲۲۴۴ نفر افراد بالای ۶۰ سال وام ازدواج دریافت کرده‌اند گفت: سیاستگذاری در امور وام ازدواج در جهت ترغیب جوانان برای ازدواج بود اما این که این موضوع آیا کارایی لازم را در حوزه ازدواج داشته یا خیر از طریق مباحث و نکات این چنینی که مطرح می‌شود تا حدی قابل ارزیابی است.

وی افزود: البته در واقعیت ما باید برای ترغیب بیشتر افرادی که در سن ازدواج قرار دارند آیتم‌های دیگری را نیز مورد توجه قرار دهیم. اما به هر حال برای چالش‌هایی که در این باره مطرح است باید از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کمک گرفت. در واقع باید شاهد یک پیشنهاد کارشناسی در این باره باشیم تا اگر نیازی به اصلاح وجود دارد این اصلاح به صورت کارشناسی انجام شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص این که برای جلوگیری از سوءاستفاده از وام ازدواج مجلس یا دولت می‌تواند کاری کند اظهار کرد: اگر در این زمینه قرار است اصلاحی صورت پذیرد باید کار را به صورت کارشناسانه انجام دهیم؛ در واقع باید به گونه‌ای باشد تا قانون شفاف در این خصوص داشته باشیم؛ نه این که در دولت صرفا از طریق آیین‌نامه انجام شود.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان روز گذشته گفت: در سال ۹۶ تعداد افراد بالای ۶۰ سال که وام ازدواج دریافت کرده‌اند ۲۲۴ نفر بوده است که این رقم در سال ۹۷ به ۳۵۳۰ نفر و در ۵ ماه نخست سال ۹۸ به ۲۲۴۴ نفر رسیده است. همچنین این موارد روی میانگین سن ازدواج در کشور هم موثر هستند. این موضوع نشان می‌دهد قانون‌گذار تا کنون به بازه سنی دریافت وام ازدواج توجه نکرده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=189611

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .