9

با این خوراکی‌ها به مقابله با “کرونا” بروید

  • کد خبر : 219388
  • 06 اسفند 1398 - 10:46
با این خوراکی‌ها به مقابله با “کرونا” بروید

یک استاد تمام دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، ضمن اشاره به خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های عفونی، گفت: فست‌فود یکی از عواملی است که می‌تواند سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها ضعیف کند.

به گزارش عصر شهروند، دکتر پروین میرمیران با تاکید بر اینکه علم تغذیه اصولاً در پیشگیری از بیماری‌ها به کار می‌رود، گفت: هدف اصلی از این رشته نیز ارتقای سلامت جمعیت هشتاد میلیون نفری کشور است.

وی با بیان اینکه ما باید از الگوی تغذیه‌ای سالم تبعیت کرده و به موقع و به اندازه غذا بخوریم، افزود: استفاده از سبزیجات، میوه‌های غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها توصیه می‌شود تا بدن رطوبت و آب کافی داشته باشد و در برابر بیماری‌ها مقاوم شود.

این استاد تمام دانشکده علوم تغذیه، با اشاره به اینکه کسانی در معرض خطر ابتلا به این ویروس نیستند که سیستم ایمنی قوی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد نقش سبک زندگی آنها از قبل سالم بوده است و این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها در برابر بیماری مقاومند.

میرمیران استفاده از میوه و سبزیجات پخته در کنار غذا و جایگزین کردن آن به جای نشاسته‌های ساده را ضروری خواند و گفت: مردم لبنیات کم چرب، منابع غذایی امگا ۳، آجیل‌های خام، مواد دارای ویتامین E و استفاده از روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

وی که در یک برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد در خاتمه تأکید کرد: توجه به این نکته نیز ضروری است که  مردم به هیچ عنوان از فست فود استفاده نکنند چرا که سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها تضعیف می‌کند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=219388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .