23

مدارک ، تعرفه و شرایط تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی مجاز

  • کد خبر : 37171
  • 03 شهریور 1398 - 6:56
مدارک ، تعرفه و شرایط تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی مجاز
در این گفتار ، همه اطلاعات لازم برای تاسیس مجموعه های کاریابی مجاز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است تا راهنمای خوبی برای کارآفرینان عرصه خدمات اطلاعاتی باشد.

بیش از ۱۰۰ مرکز کاریابی داخلی مجاز در استان تهران تا اسفند ۹۷ فعالیت دارد و فرصت های شغلی به کارجویان تهرانی در حوزه های مختلف صنعتی و خدمات معرفی می کنند. مراکز کاریابی بابت معرفی شغل و به کار گماری کارجو، حق الزحمه قانونی مصوب وزارت تعاون را دریافت می کنند که برای هر مشاوره در سال ۹۷، ۲۰ هزار تومان  است .

داشتن مدرک کارشناسی و ۳۰ سال سن و شرکت در آزمون و ارائه مکان مناسب ، شرایط مهم متقاضیان تاسیس  مراکز مشاوره اشتغال و کاریابی مجاز داخلی در شهر تهران است .

در این گفتار ، همه اطلاعات لازم برای تاسیس چنین مجموعه هایی در سال ۹۸ و به بعد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است تا راهنمای خوبی برای کارآفرینان عرصه خدمات اطلاعاتی باشد. اگر شما هم سابقه ثبت دارید یا متقاضی ثبت هستید ، از طریق بخش  کامنت با عصر شهروند در تعامل باشید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : معتبر ترین پاسپورت های جهان / راهنمای اقامت دائم

در خواست مجوز تاسیس دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی

گردش کار ثبت و تاسیس مراکز کاریابی مجاز داخلی

برای راه اندازی یک مرکز کاریابی چه به صورت اینترنتی و چه حضوری، بایستی مجوز لازم اخذ شود. مرجع صادر کننده مجوز، « دفتر هدایت کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی » است. در واقع، مرکزی که متقاضیان تاسیس مراکز کاریابی و شغل یابی را احراز صلاحیت کرده و اعتباردهی می کند، صرفا همین دفتر است و هیچ مرکز و مرجع دیگری در قانون، پیش بینی نشده است. این حق هم  توسط قانون کار جمهوری اسلامی ایران، مصوب مجلس شورای اسلامی، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شده است.

بنابراین، اگر خواهان راه اندازی مراکز مشاوره شغلی در استان محل سکونت هستید و می خواهید به کارجویان و کارفرمایان، در داخل و خارج از کشور، خدمات بدهید، باید مجوز مربوطه را دریافت کنید. غیر از آن، تخلف کرده و طبق قانون با شما برخورد خواهد شد. هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا غیر ایرانی، اجازه راه اندازی مرکز کاریابی  کارجویی به صورت فیزیکی و اینترنتی نداشته و اگر موردی راه اندازی شده، بایستی از مراجع ذیربط، اعتباردهی شده باشد. لذا مراقب کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبر در حوزه کارجویی و کاریابی باشید.

گردش کار صدور مجوز فعالیت موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی به شرح زیر می باشد. در واقع شما باید بر اساس سبکی که در ادامه به آن اشاره شده است، درخواست خود را تسلیم کرده تا مورد بررسی کارشناسان دفتر کاریابی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون قرار بگیرد.

گردش کار ثبت و تاسیس مراکز کاریابی مجاز داخلی

( سایتی که متقاضیان باید به آن رجوع کنند)

حتما بخوانید: با ۲۰۰ مرکز کاریابی داخلی و خارجی تهران آشنا شویم

  • اول به اداره کل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی استان محل سکونت خود مراجعه می کنید.
  • دوم باید فرم های مربوط به درخواست تاسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز را دریافت کنید و درخواست مکتوب را پر کنید. کارت ملی و شناسنامه و مدارکی که در ادامه این گفتار اشاره شده است را باید به همراه داشته باشید.
  • سوم درخواست شما پس از تشکیل پرونده و ثبت در دبیرخانه اداره کل مربوطه، در اختیار کارشناسان قرار گرفته و آن ها، شرایط و مدارک شما را با الزامات ثبت مرکز مشاوره شغلی و کاریابی، تطبیق می دهند. تطبیق شرایط متقاضیان تاسیس چنین موسساتی بر اساس ماده ۱۴ آیین نامه تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی صورت می گیرد. لذا مطالعه این آیین نامه را به متقاضیان، توصیه می‌کنیم.
  • چهارم در صورتی که شما واجد شرایط تشخیص شوید، بایستی به دنبال فرآیند تایید صلاحیت فردی باشید. در غیر این صورت، پرونده شما بایگانی می شود.
  • پنجم اگر در فرآیند بررسی تایید صلاحیت شما، اداره کل بر اساس استعلامات مربوطه، به این نتیجه برسد که شما صلاحیت تاسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی را به هر دلیلی ندارید، لذا عدم تایید صلاحیت متقاضی روی پرونده ثبت، و پرونده شما بایگانی و از دستور کار خارج می شود.
  • ششم: اگر صلاحیت شما در فرآیند بررسی صلاحیت، بر اساس استعلامات مربوطه از مراجع قانونی مثل نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و دادگستری و غیره، تایید شد، درخواست شما بر اساس پرونده مربوطه با انضمام کلیه مدارک و مستندات٬ به هیات استانی بررسی صلاحیت متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی، ارجاع می شود تا تصمیم گیری نهایی، صورت پذیرد.
  • هفتم: اگر صلاحیت متقاضی تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی، مورد تایید هیات استانی اداره کل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، لذا طبق ماده پانزده آیین نامه تاسیس کاریابی های مجاز غیر دولتی، از متقاضی احراز صلاحیت شده، خواسته می شود تا نسبت به تعیین مکان مناسب کاریابی اقدام کند.
  • هشتم: از محل اعلامی فرد احراز صلاحیت شده، توسط بازرسان وزارت کار استانی، بازدید شده و فرم تایید مرکز کاریابی، صادر می شود.
  • نهم: هزینه های مربوطه از جمله قبض مالیاتی، پرداخت می شود.
  • دهم: مجوز تاسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی مجاز غیر دولتی برای متقاضی، صادر می شود. این مجوز، برای مدت خاصی اعتبار دارد و تمدید آن نیز، نیاز به اخذ مجوزات قانونی و طی تشریفاتی است که آیین نامه مربوطه تعیین کرده است. پس، مانند مجوز انتشاراتی و ماهنامه و روزنامه، مجوز کاریابی های مجاز داخلی غیر دولتی نیز، زمان خاصی دارد و تمدید و تجدید آن، منوط به احراز صلاحیت هایی در آینده خواهد بود و مجوزی مادام العمر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی، صادر نمی شود.

حتما بخوانید: نحوه درست انعقاد قرارداد کارجویان با کارفرمایان

طبق قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار (مصوب دهم مهر ماه ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی)٬ افرادی می توانند در حرفه کاریابی و مشاوره شغلی فعال شوند که که طبق آیین نامه اجرایی این قانون، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس گردش کاری که در بالا به آن اشاره کردیم، مجوز مربوطه را اخذ کنند.

منظور از دفتر مشاوره شغلی و کاریابی

منظور از دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز، مجموعه ای است که با دریافت گواهی قانونی از اداره کل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی استان محل سکونت، بر اساس مقررات آیین نامه مصوب هیات وزیران در سال هشتاد و هفت، بستر  برای شناخت بازار کار داخلی و ثبت نام از کارجویان و معرفی فرصت های شغلی و ارائه مشاوره های  تخصصی و حرفه ای به جویندگان اشتغال، ارائه می شود.

هم چنین این مراکز، اطلاعات کارفرمایانی که به  دنبال کارجو هستند را ثبت و ضبط  کرده تا کارجویان واجد شرایط را به کارفرمایان، معرفی کنند. گاها، جویندگان کار برای ارتقای مهارت و مهارت افزایی، به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی می شوند تا پس از اموزش، در بخش های مختلف اقتصادی در عرصه تولید و خدمات، به کار گرفته شوند.

شرایط لازم متقاضیان تاسیس دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی مجاز غیر دولتی تهران

اگر در روزگار رکود تولید و بیکاری فزاینده، به دنبال کسب و کاری هستید، مشاوره شغلی و کاریابی و الحاق کارجو به کارفرما در سطح تهران، می تواند مفید باشد. هم اکنون قریب به ۱۰۰ مرکز کاریابی مجاز داخلی در استان تهران، مشغول به فعالیت است که این تعداد می تواند به چند برابر تعداد موجود افزایش یابد.

شرایط زیر برای کلیه متقاضیان الزامی است. داشتن این  شرایط، شرط لازم برای دریافت مجوز تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی مجاز غیر دولتی در پایتخت بوده و شرط کافی نیست.

  • کلیه متقاضیان ثبت مرکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز در تهران،  بایستی تابعیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
  • کلیه متقاضیان، باید تدین به یکی از ادیان رسمی چهار گانه مندرج در قانون اساسی داشته باشند.
  • کلیه متقاضیان ثبت مراکز مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی، بایستی ۳۰ سال تمام داشته باشند.
  • کلیه متقاضیان ثبت مراکز مشاوره شغلی  و کاریابی، بایستی حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مدیریت، علوم اجتماعی، حقوق، علوم تربیتی، علوم اقتصادی، روانشناسی، مشاوره شغلی و مدیریت کارآفرینی داشته باشند. الزامی به داشتن این مدارک نیست و رشته های فنی و مهندسی نیز قابل قبول خواهد بود.
  • آقایان متقاضی ثبت مراکز مشاوره شغلی و کاریابی، بایستی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره معافیت های جدید سربازی

  • کلیه متقاضیان تاسیس دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز تهران، بایستی حداقل ۵ تجربه کاری در یک کسب و کار قانونی داشته و قابل اثبات و احراز باشد. ارائه حداقل ۵ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی و حکم های کارگزینی و استخدامی در رده های مختلف شغلی در موسسات و شرکت های  دولتی و غیر دولتی داخل کشور، می تواند صلاحیت شما را در این بند، تایید کند.
  • کلیه متقاضیان تاسیس دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز تهران، بایستی مدرک دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار و کاریابی را اخذ کنند. داشتن این مدرک، الزامی است و برای طی کردن این دوره، بایستی به به مراکز اموزشی که اداره کار معرفی می کند، مراجعه  کنید.
  • در صورتی که حاضر به طی کردن دوره آموزشی فوق الذکر نیستید و اطلاعات مکفی در این زمینه دارید، اطلاعات شما در یک آزمون کتبی، راستی آزمایی خواهد شد و بایستی حد نصاب نمره ای که اداره کل تعاون استان محل درخواست شما، تعیین می کند را کسب کنید.
  • متقاضی ثبت این مراکز، بایستی یک مدیر را به اداره کار معرفی کند. اگر شخص حقیقی متقاضی، خود به عنوان مدیر فعالیت دارد، الزامی به معرفی مدیر نیست.  اما اگر اشخاص حقوقی، قصد تاسیس کاریابی دارند، باید شرایط مندرج در بندهای الف  تا ج ماده چهارده آیین نامه کاریابی را رعایت کنند.

مدارک لازم برای دریافت مجوز کاریابی غیر دولتی داخلی مجاز

اگر شرایط فوق را دارید و خواستار تاسیس مرکز مشاوره شغلی و کاریابی مجاز غیر دولتی داخلی در استان محل سکونت خود هستید، مدارک زیر را نیز باید در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهید:

  • ۲ قطعه عکس ۳ در ۴
  • اصل و رونوشت کلیه صفحات شناسنامه (قدیم یا جدید)
  • اصل و رونوشت کارت ملی (جدید)
  • اصل و رونوشت آخرین مدرک تحصیلی (حداقل کارشناسی از یکی از دانشگاه های داخلی یا خارجی)
  • اصل و رونوشت کارت پایان خدمت (یا معافیت)
  • تکمیل فرم متقاضیان تاسیس کاریابی مجاز غیر دولتی داخلی.

 

  • مجوز تاسیس کاریابی و مرکز مشاوره شغلی چند ماه است؟

این مجوز به مدت ۶۰ ماه اعتبار داشته و تمدید آن، منوط به رعایت مقررات مندرج در آیین نامه تاسیس و تمدید مجوز این مراکز می باشد.

  • چگونه مجوز تاسیس مراکز مشاوره شغلی و کاریابی، تمدید می شود؟

پس از گذشت ۵ سال از اعتیار مجوز اولیه صادر شده، صلاحیت فنی و عملکرد این مرکز کاریابی، توسط دفتر  کاریابی هیات های استانی در سراسر کشور، بررسی می شود.

  • من ۱ سال  پیش، مجوز تاسیس مرکز کاریابی و مشاوره شغلی در تهران گرفتم و اکنون قصد مهاجرت به کانادا دارم. آیا می توانم با وکالت محضری، مجوز را به برادرم که حائز شرایط دریافت مجوز است، انتقال دهم؟

توجه داشته باشید که انتقال امتیاز فعالیت دفتر کاریابی غیر دولتی به غیر، مجاز نیست و غیر قابل انتقال به اشخاص حقیقی یا حقوقی است.

  • آیا دفتر کاریابی می تواند هم  چون شرکت های پیمانکاری، وارد مناقصات تامین نیروی انسانی مراکز دولتی یا خصوصی شود؟

خیر. دفتر کاریابی، مجاز به  انجام هیچ  فعالیت پیمانکاری در قالب شرکت های خدماتی پشتیبانی نیروی انسانی متخصص برای صنایع نیست و می تواند پیمانکاران را به کارجویان معرفی کند تا در چارچوب ضوابط وزارت تعاون، اقدامات بعدی را انجام دهند. اگر در این زمینه با ابهامی روبرو شدید، به انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های خدماتی و پشتیبانی  نیروی انسانی در این لینک مراجعه کنید.

  • تعرفه حق الزحمه و مشاوره و ثبت نام کارجویان در دفاتر کاریابی چقدر است؟

این تعرفه اصلا ثابت نیست و مثل پایه حقوق و دستمزد کارگران که توسط شورای عالی کار در اواخر اسفند هر سال (یا اوایل فروردین سال بعد) مشخص می شود و مبنای پرداخت حق بیمه اجباری و اختیاری می شود، لذا، تعرفه مراکز کاریابی نیز توسط دفتر کاریابی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی مشخص می شود و به تایید هیات مرکزی نظارت و تایید وزارت مطبوع می  شود. این  تعرفه، نیمه دوم اسفند هر سال اعلام می شود.

  • با درخواست بنده برای تاسیس مرکز مشاوره شغلی، موافقت شده است. چه باید بکنم؟

در صورتی که مدارک و شرایط شما برای تاسیس مرکز شغلی و کاریابی، مورد تایید هیات استانی مربوطه قرار بگیرد، ظرف ۶۰ روز فرصت خواهید داشت تا نسبت به معرفی مکان مناسب و تامین امکانات برای مرکز  کاریابی، اقدام کنید. این مکان بایستی به تایید اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی برسد. اگر با تلورانس زمانی معقول، این ۶۰ روز افزایش یابد و شما مکانی معرفی نکنید، به منزله انصراف شما تلقی شده و مجوز کاریابی در هیات نظارت استانی، لغو خواهد شد.

کانون کارفرمایی انجمن های صنفی دفاتر مشاوره شغلی

  • آیا مثل مکان انتشاراتی ها که می تواند محل مسکونی باشد، مرکز مشاوره شغلی هم می تواند در محل مسکونی باشد؟

خیر. مکان فعالیت های فرهنگی که الزاما، مراجعه کننده ای ندارد، با مراکز ارائه دهنده خدمات اشتغال، فرق دارد و باید محل شما تجاری یا اداری باشد. مکان های مسکونی برای معرفی نشانی دفتر مراکز مشاوره شغلی و هم چنین شرکت های خواهان اخذ مجوز از انجمن صنفی کارفرمایی تامین نیروی انسانی، قابل قبول نخواهد بود .

  • آیا مکان معرفی شده برای  اخد مجوز  تاسیس، می تواند اجاره ای یا در رهن متقاضی تاسیس مرکز کاریابی باشد؟

بله . اما باید تغییر آدرس را به وزارت کار اطلاع دهید .

نمونه مجوز فعالیت مجازی کاریابی در استان تهران

(نمونه مجوز فعالیت مجازی کاریابی در استان تهران)

مجوز فعالیت موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی

(نمونه مجوز فعالیت موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی)

  • آیا داشتن مدرک دکتری، شانس پذیرش درخواست متقاضی تاسیس  این مراکز را افزایش خواهد داد؟

توجه داشته باشید که حداقل  مدرک  کارشناسی مورد نیاز است و درجات علمی بالا تر، شما را از رعایت شرایط لازم تصریح  شده در قانون، معاف نخواهد کرد.

آیا مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی مجاز غیر دولتی، می تواند نسبت به معرفی کارجو به کارفرمای ایرانی خارج از کشور  اقدام کند؟

خیر. مجاز نیست.

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

  • تعرفه و حق  الزحمه این مراکز برای ارائه خدمان به متقاضیان چقدر است؟

همان طور که گفته شد، این تعرفه٬ سالانه توسط وزارت تعاون اعلام می شود و اوایل هر سال توسط مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها، حق الزحمه ها ابلاغ می شود. برای سال ۹۷ به این شرح است:

  • حق الزحمه کاریابی های داخلی برای ثبت نام و مشاوره هر کارجو: ۲۰۰ هزار ریال
  • حق الزحمه کاریابی های داخلی برای ثبت نام کارجو در مناطق محروم: ۱۴۰ هزار ریال
  • حق الزحمه کاریابی های داخلی فقط برای ثبت نام کارجو: ۱۰۰ هزاز ریال
  • حق الزحمه کاریابی ها خارجی برای ثبت نام و مشاوره هر کارجو: ۳۰۰ هزار ریال

اگر کارجو از فرآیند مشاوره شغلی و استخدام خود، منصرف شود، وجهی به ایشان مسترد نمی شود. اگر ۲۴ ماه از زمان ثبت نام اولیه کارجو گذشته و مدرک تحصیلی و تخصص وی افزایش یافته  است، حق الزحمه مجدد برای ارتقا وضعیت، دریافت خواهد شد.

  • حق الزحمه مراکز برای به کار گماری کارجویان در داخل تهران یا یکی از ۳۱ استان کشور چقدر است ؟

بر اساس تعرفه سال ۹۷، مبالغ به شرح زیر است :

حق الزحمه مراکز برای به کار گماری کارجویان در داخل تهران

  • تعرفه معرفی فرصت شغلی منجر به استخدام کارجو در داخل کشور، ۵۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در همان سال است. برای سال ۹۷، حدودا ۶ میلیون ریال است.
  • اگر بیش از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار  در همان سال، به کارگر توسط کارفرما پرداخت شود، هر مقداری که بیش از پایه دستمزد (حداقل حقوق کارگران در سال) دریافت کند، ۳۰ درصد آن به مرکز کاریابی پرداخت می شود.
  • اگر کارجو توسط مرکز کاریابی به کارفرما معرفی شود و کم تر از ۱۲ ماه (کم تر از ۱ سال) مشغول به کار شود، حق الزحمه این مراکز٬ به نسبت ماه های کارکرد محاسبه خواهد شد.
  • مراکز کاریابی، حق معرفی کارجو به کارفرما برای اشتغال کم تر از ۳۰ روز را ندارند. اما می تواند حق الزحمه خود را تا سقف یک ماه حقوق کارجو، از کارفرما دریافت کند.
  • کارجو می تواند در صورت معرفی به کارفرما از طریق کاریابی و عقد قرارداد، ۱ میلیون ریال علی الحساب به کارفرما پرداخت کند. اما اگر ظرف ۱ هفته پس از معرفی کارجو به کارفرما، قراردادی منعقد نشد، این مبلغ باید مسترد شود.
  • مبلغی که کارجو باید به کارفرما پرداخت کند، امکان قسط بندی با توافق دارد. برای تضمین پرداخت نیز، امکان دریافت سفته و تضامین دیگر، وجود دارد.
  • کاریاب ها حق ندارند بیش از حداقل حقوق و دستمزدی که شورای عالی کار هر سال اعلام می کند، از کارجو، بابت تضمین وصل حق الزحمه خود، تضمین دریافت کند. حق نگهداری  گذرنامه و کارت ملی و شناسنامه کارجویان را نیز ندارند.
  • اگر کارفرما و کارجو توافق کنند، کارفرما می تواند هر ماه، مبلغی از حقوق کارگر (کارجو) را به عنوان حق الزحمه موسسه کاریابی، برداشت و به حساب موسسه مذکور واریز کند. دریافت هر  وجهی از سوی کاریاب، باید با پرداخت رسید قانونی به کارجو صورت پذیرد.
  • اگر کارجو، قبل از ۱۲  ماه، ترک کار ارادی کرده یا به دلیل تخلف و قصور، از کار برکنار شود و موجبات اخراج فراهم شود، موظف به پرداخت کل حق الزحمه به  کاریاب است.

همراه گرامی

اگر با سوالی روبرو شدید، چه برای تاسیس مرکز و چه برای کارجویی، پرسش های خود را در بخش کامنت با ما به  اشتراک بگذارید. مراقب کاریابان کلاهبردار مجازی که مجوزی از دولت ندارند، در کانال  های تلگرامی و اینستاگرام باشید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=37171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .