5

روش‌های دور کردن کرونا از گوشت

  • کد خبر : 231932
  • 06 فروردین 1399 - 22:20
روش‌های دور کردن کرونا از گوشت

 برای کاهش چرخه انتشار ویروس کرونا باید از لحظه خرید تا مصرف و بسته بندی گوشت، توصیه‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

به گزارش عصر شهروند، با توجه به شیوع اپیدمی ویروس کرونا از زمان خرید گوشت تا زمان بسته بندی و مصرف آن باید توصیه‌های بهداشتی در این زمینه صورت بگیرد.

مسعودضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره توصیه‌های بهداشتی گوشت با وجود ویروس کرونا توضیحاتی ارائه داد:

از زمان خرید گوشت و قراردادن آن در پلاستیک مخصوص، باید توجه داشته باشیم که دستکش یکبار مصرف استفاده کنیم، زیرا احتمال آلودگی پلاستیک‌ها وجود دارد، بنابراین بعد از ورود به خانه پلاستیک را درون سطل زباله درب دار قرار دهیم و گوشت خریداری شده به طور کامل و صحیح شسته شود؛ البته باید توجه داشته باشید که دست‌های خود را حتما قبل و بعد از شستشوی گوشت با آب و صابون بشویید و ضد عفونی کنید.

برای بسته بندی گوشت از پلاستیک‌های بهداشتی و یکبار مصرف استفاده شود و مجدد بعد از بسته بندی دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

همچنین فریز کردن گوشت و هر ماده غذایی هیچ تاثیری برای از بین بردن ویروس کرونا ندارد و با فریز کردن ویروس پایدار اثر می‌شود و چندین ماه ممکن است باقی بماند.

در صورتی که احتمال می‌دهیم گوشت هنوز مقداری آلودگی همراه خود دارد؛ این آلودگی را فقط باید در زمان پخت و پز از بین ببریم به این صورت که گوشت و هر ماده غذایی باید به صورت کامل پخته شود تا احتمال آلودگی موجود از بین برود.

توصیه ما این است که در دوره شیوع ویروس کرونا از مصرف غذا‌های نیمه پخته و آماده به شدت خودداری و همچنین در این مدت غذای مورد استفاده در منزل تهیه و مصرف شود.

در صورت خرید از مکان‌های عمومی، کیسه‌های خرید را قبل از ورود به منزل خالی کنید و داخل سطل زباله بیندازید، اگر هم می‌توانید خریدهایتان را ضدعفونی کنید.

حتی اگر در خانه حضور دارید دست‌هایتان رو مرتب بشویید و به صورت و چشمان خود دست نزنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=231932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .